Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
ursus1992
Wys³any: 2014-10-14, 20:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 228
podeslij namiar na pw, tylko jak to sie sprawdzi czy da rade przepchnac przez filtry ? Jak sie u Ciebie sprawuje takiej mocy nadmuch ?
 

grzechoo2008 
Wys³any: 2014-10-15, 09:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
ursus1992, - fakt, ¿e te wentylatory wielkie ale jak spogl±dniesz sobie na tabliczkê tego silnika to zauwa¿, ¿e mo¿na go pod³±czyæ równie¿ na 7 kW i wtedy ma 14..-co¶ tam obrotów.
 
 

manin50@wp.pl
Wys³any: 2014-10-15, 20:19   
0
UP DOWN

Posty: 34
Witam Czy wie moze ktos gdzie moge kupic zarniki do promiennika INFRARR M60 Z gory dziekuje
 

noxes
Wys³any: 2014-10-16, 11:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Czy epxyd+baranek mog± zostac jako warstwa nawierzchniowa? Czy baranek mozna k³a¶c m/m na epoxyd?
 

kzychu
Wys³any: 2014-10-16, 15:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
nie, nie
 

juny 
Wys³any: 2014-10-16, 15:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
A dlaczego nie??
_________________

 

noxes
Wys³any: 2014-10-16, 16:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
No w³a¶nie dlaczego nie? Rozwiñ swoj± wypowied¼.
 

juny 
Wys³any: 2014-10-16, 19:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
Tu np. Novol
http://professional.novol..._GRAVIT_600.pdf

:spoko:
_________________

 

kzychu
Wys³any: 2014-10-16, 21:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Baran lubi piæ , lepiej z obu stron go odizolowaæ, wiêc wszystko to m/m to dobry pomys³ nie jest.
 

noxes
Wys³any: 2014-10-16, 22:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Baran lubi piæ, przecie¿ to smo³a jest? Czy epoxyd w tym przypadku nie bêdzie izolatorem?
Odpowiedniejsze bêdzie zaczekanie tych +12 godzin i dopiero barana?

Wobec tego co proponujesz aby nie i¶æ w koszty? Estetyka nie jest wymagana, ma nie rdzewieæ.
 

jama 
Wys³any: 2014-10-16, 22:33   
0
UP DOWN

Posty: 33
noxes napisa³/a:
Baran lubi piæ, przecie¿ to smo³a jest?


baran to baran, a smo³a to smo³a (konserwacja)
 

kzychu
Wys³any: 2014-10-16, 22:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
epoxyd,baran(ze smo³± to nic wspólnego nie ma-chyba ¿e kupi³e¶ ¶rodek konserwacji podwozia zamiast barana) i na to mo¿e te¿ byæ epoxyd ,ale najlepiej to w kolor zrobiæ, a do klaru czy akrylu uelastyczniacza dodaæ
 

noxes
Wys³any: 2014-10-16, 23:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Oj no mo¿e nie o t± smo³ê mi chodzi³o, ale podobny i wiadomo o co chodzi.
No có¿ trzeba bêdzie go siekn±æ lakierem...
 

rakan09
Wys³any: 2014-10-26, 19:34   
0
UP DOWN

Posty: 48
Witam, Panowie

1.trzeba [przy lakierowaniu plastiku] na podk³ad do plastików dawaæ koniecznie podk³ad akrylowy, czy mo¿na od razu bazê? Pozdrawiam.

2. Chcê lakierowaæ plastikowe nak³adki na progi, którê s± w tej chwili bardzo brudne. Mo¿na je umyæ ciep³± wod± z myd³em? Czy lepiej nie, bo lakier siê bêdzie wa¿y³ od myd³a?
 

Miki
Wys³any: 2014-10-26, 20:54   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
rakan09, Zale¿y jakiego myd³a u¿yjesz czy fa czy bambino. Je¶li te nak³adki s± nowe i ¶wie¿e to bambino bo pono¶ jest delikatniejsze. Jak elementy stare to mo¿e byæ fa a nawet szare jak znajdziesz. :rotfl:
_________________
Mart-Dent
 

glover
Wys³any: 2014-10-26, 20:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 303
rakan09 napisa³/a:
Witam, Panowie

1.trzeba [przy lakierowaniu plastiku] na podk³ad do plastików dawaæ koniecznie podk³ad akrylowy, czy mo¿na od razu bazê? Pozdrawiam.

2. Chcê lakierowaæ plastikowe nak³adki na progi, którê s± w tej chwili bardzo brudne. Mo¿na je umyæ ciep³± wod± z myd³em? Czy lepiej nie, bo lakier siê bêdzie wa¿y³ od myd³a?


1. Tak niektórzy robi± ale to nie jest dobra praktyka, powinien byæ podk³ad akrylowy. Innym rozwi±zaniem jest podk³ad akrylowy który ma w sobie ju¿ ten grunt na plastiki i plastyfikator np. DP, Spies Hecker, Chromatic i wtedy jedziesz 1-2 warstwy ale jednego produktu tyle ¿e wiêkszo¶æ tych podk³adów jest bardzo droga. Ten ostatni jest w niez³ej cenie ale to nowo¶æ wiêc pewnie bêdzie ci trudno dostaæ.

2. Mo¿esz a nawet wskazane jest umyæ dobrze element np. woda z ludwikiem ;)
 

Talar
Wys³any: 2014-10-27, 17:49   
0
UP DOWN

Posty: 9
Chcia³bym wszystkie elementy wylakierowaæ za jednym razem z dwóch stron. Z drzwiami sobie poradzê, bo mam je za co powiesiæ, a niedomalowania zakryje boczek. Ale jak z klap± tyln± i przedni±? Muszê to robiæ na dwa razy czy jest jaki¶ prosty sposób? Wolê lakierowaæ w pionie i tak chcê je jako¶ "osadziæ". Auto to Fiat 126p.
 

czerniak89 
Wys³any: 2014-11-02, 10:20   
0
UP DOWN
W-400 LV2

Posty: 9
Najprostszy sposób to drabinki malarskie i haczyki w kszta³cie litery S, chyba ka¿dy posiada taki sprzêt :) bez wiêkszych problemów polakierujesz równie¿ od ¶rodka
 

czerniak89 
Wys³any: 2014-11-02, 10:31   
0
UP DOWN
W-400 LV2

Posty: 9
A teraz ja potrzebuje pomocy :) WS-400 EVO, LPH-400 a mo¿e Sata 4000 hlvp do bazy konwencjonalnej?
Posiadam w-400 lv2 1.4 do klaru, a teraz potrzebujê sprzêtu do bazy konwencjonalnej, malujê w kabinie. Z szerokiej bazy pisoletów, mam dwóch faworytów:
1. Supernova ws400 evo base
2. LPH-400 lv4
lub
3. Sata 4000 hvlp
3. Supernova ls400 entech
G³ownie zale¿y mi na jak najmniejszym zachmurzeniu na trudnych kolorach np srebro. Mia³em okazjê wypróbowaæ w-400 wbx 1.3, no i by³em bardzo zadowolony z efektu na w³±snie srebrnym metaliku, zero chmurek. Jednak ostatnio przeg³adam ró¿ne fora w celu zaczerpniêcia informacji o gunach. Wychodzi na to ¿e istniej± lepsze opcje od wbx-a :) dlatego wytypowa³em dwa modele najbardzej mi odpowiadaj±ce i dwa które te¿ s± dobre dla moich warunków (wg intuicji bo nie mam mo¿liwo¶ci ich przetestowaæ). Do bazy lepsza bêdzie dysza 1.3, czy mo¿na te¿ braæ 1.4. Co o tym my¶licie?
Jest taki temat na innym forum ale jak na razie odpowiedzi 0 :( a jestem zdecydowany kupiæ pistolet i chcia³bym ju¿ cieszyæ siê nowym sprzêtem, dlatego zale¿y mi na szybkiej odpowiedzi
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2014-11-02, 10:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Chmurzenie lakieru nie jest win± pistoletu, bynajmniej tej klasy o której tutaj rozmawiamy. Ja uwa¿am ¿e Sata 4000 z dysz± 1,3 bêdzie idealny. Znana marka i dostêpno¶æ serwisu, przemawia za Sata.
_________________
¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 

czerniak89 
Wys³any: 2014-11-02, 11:16   
0
UP DOWN
W-400 LV2

Posty: 9
dziêkujê za szybk± podpowied¼. Racja jak kto¶ potrafi to nie ma wiêkszych problemów z chmurkami. Wiem, ¿e chiñczykiem mo¿na po³o¿yæ srebro lub platynê bez cieni, ale trzeba siê nakombinowaæ. Wiem tez ¿e Sata jest najlepsza, ale z drugiej strony s± te¿ opinie ¿e Iwata zadziwia Satê, szczególnie podwójn± atomizacj±. Najbardziej chcia³bym us³yszeæ opiniê o pistolecie Iwata LPH-400 LV4 dobrze znanym i chwalonym w USA. Czy kto¶ zna ten pistolet, czy rzeczywi¶cie jest lepszy od WS-400 supernova? Mo¿e kto¶ zaczerpn± takiej informacji?
Czyli ze strony Sata, królowa 4000 1.3, a ze strony Iwata kogo wystawimy do konfrontacji?
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-11-02, 12:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Sata 4000 z dysz± 1,3

Który system?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

piotrekpiotrek
Wys³any: 2014-11-02, 13:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 71
Hej. Ja do konwencji mam sata 4000hvlp 1.3 i ¶mia³o mogê poleciæ. Chmurzenie to problem z umiejetnosciami a nie pistoletem. Ale fakt jest taki ze im lepszy pistolet tym lepsza atomizacja i dla nie wprawionej reki lub kogos kto do tej pory lakierowal pistoletem za 15zl bedzie to problem, wiem bo sam taki mialem kiedy¶.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-11-02, 15:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
piotrekpiotrek napisa³/a:
. Chmurzenie to problem z umiejetnosciami a nie pistoletem.

Bzdura. Pistoletem do klaru nie po³o¿ysz srebra bez problemów.
piotrekpiotrek napisa³/a:
fakt jest taki ze im lepszy pistolet tym lepsza atomizacja i dla nie wprawionej reki bedzie to problem,

No znów bzdura.

Wieksza atomizacja = wiêkszy problem,,,, kolego przeczytaj, to co napisa³e¶, raz jeszcze.

Brak problemów z chmurkami to sata 3000 wsb - sprawdzone i gwarantowane moim do¶wiadczeniem w tej materii.
Dysza wsb to oczywi¶cie system hvlp... to dla tych co trzeba dos³ownie i ³opatologicznie wy³o¿yæ.
Z do¶wiadczeñ znajomych dysza 1.3 w systemie wsb ju¿ nie jest a¿ taka dok³adna i chmurki idzie zrobiæ.

System rp... prawdopodobnie jest dobrze w sata 4000 1.2 rp.
Ka¿da wiêksza to po prostu problem z chmurzeniem.

Iwata supernova 1.3 clear --- chmurzy na potêgê.
To tyle z mojej strony.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

lukasz509
Wys³any: 2014-11-02, 16:40   
0
UP DOWN

Posty: 389
Panowie jaki podk³ad na kompozyt PA6 ??? zwyk³y pzp starczy ???
 

czerniak89 
Wys³any: 2014-11-02, 21:04   
0
UP DOWN
W-400 LV2

Posty: 9
Umiejetno¶ci to jedno a pistolet to drugie, do tej pory bazê nak³ada³em pistoletem YATO 1.3 hvlp i jeszcze ¿adnego srebra nie musia³em poprawiaæ, ale po co siê d³u¿ej mêczyæ ? Lackdoctor, i to w³asnie chcia³em us³yszeæ, krótko i na temat.
a Sata do bazy oczywi¶cie hvlp.
 

KK 
Wys³any: 2014-11-02, 22:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Kup sobie Iwatê wbx 1.3 lub 1.4 dyszê i nie kombinuj. W miarê oszczêdny gun. Nadaje siê do bazy jak i bezbarwnego.
_________________

 
 

piotrekpiotrek
Wys³any: 2014-11-02, 23:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 71
Je¶li chodzi o wbx-a nie lakierowa³em nim nigdy ale s³ysza³em wiele dobrych opinii. Kolego Lackdoctor.. a powiedz mi sk±d bierze siê problem tzw "chmurzenia"? i co to jest atomizacja? a je¶li ju¿ odpowiesz na te dwa pytania to czy ma ona wp³yw na tzw "chmurzenie"?
Ja tylko wyja¶niê co mia³em na my¶li... Tañsze pistolety maja kiepsk± atomizacjê co powoduje ¿e kropla wpadaj±ca na element jest wiêksza przez co z moich obserwacji wynika ¿e ³atwiej o przelanie zbyt mokrej warstwy ale chmur nie ma o ile zrobi siê to w miarê umiejêtnie jednak kontrola nad efektem jaki chcemy uzyskaæ lub odcieniem jest przypadkowa. Markowe pistolety rozbijaj± rzadki towar w kurz przez co kropla jest du¿o mniejsza i nieodpowiednia technika nak³adania lub nieodpowiednia odleg³o¶æ powoduje w³a¶nie chmurzenie. Wynika to z moich w³asnych do¶wiadczeñ kiedy to zaczyna³em od jakiego¶ tam sico i przeskoczy³em na sate 3000 rp z dysz± 1.3 ale wbrew temu co piszesz gdy zrozumia³em dlaczego tak siê dzieje to przez dwa lata wylewaj±c i bazê i klar t± sat± problemu ze srebrem nie by³o.
Na chwilê obecn± Klar k³adê devilbissem gti pro lite a bazê sata 4000hvlp i uwa¿am ¿e dwa oddzielne pistolety tzn jeden do klaru drugi do bazy to jednak najlepsze rozwi±zanie, jednak to nie zmienia faktu ¿e i tym devilbissem zdarzy³o mi siê co prawda tylko kilka razy po³o¿yæ srebrn± bazê ale problemów nie by³o. Natomiast mój dora¼ny pracownik w zesz³ym tygodniu postanowi³ zmierzyæ siê ze srebrn± baz± na swoim w³asnym autku i wykorzystuj±c moje pomieszczenie i sprzêt, sat± 4000hvlp narobi³ takich chmur ¿e hej.
Wszystko to wynika z moich w³asnych obserwacji i do¶wiadczeñ aczkolwiek Lackdoctor, je¶li zaobserwowa³em i przemy¶la³em co¶ nie tak to proszê o obja¶nienie definicji które byæ mo¿e ja ¼le rozumiem i wyt³umaczenie co robiê nie tak, kiedy to idê swoim tokiem my¶lenia. Z tego co zauwa¿y³em jeste¶ chyba mocno do¶wiadczonym lakiernikiem wiêc chêtnie wys³ucham co masz do powiedzenia w tym temacie i równie chêtnie wys³ucham twoich wskazówek, bêd± one z po¿ytkiem dla mnie i byæ mo¿e dla innych bo cz³owiek ca³e ¿ycie siê uczy... Jak wspomnia³em wy¿ej t± ca³± teoriê sam sobie wymy¶li³em... ale muszê te¿ nadmieniæ ¿e w moim przypadku rozwi±za³a problem.
Pozdrawiam Serdecznie.
A tak na marginesie bo jako¶ nie wiem czy dobrze zrozumia³em kolegê czerniak89.. Lakierujesz w kabinie lakierniczej i do tej pory robi³e¶ to yato? Ja np najpierw doszed³em do tych pistoletów które mam dopiero w tamtym miesi±cu zakupi³em kabinkê.....
  
 

czerniak89 
Wys³any: 2014-11-02, 23:40   
0
UP DOWN
W-400 LV2

Posty: 9
piotrekpiotrek, tak dobrze zrozumia³e¶. Kabina s³u¿y mi od ok 1.5 roku i na wej¶ciu razem z kabin± wyposa¿y³em siê w Iwatê W-400 LV2. Pocz±tkowo u¿ywa³em jej do bazy i do klaru, ale jak dla mnie najlepszym rozwi±zanie jest mieæ osobne pistolety. Jak wiadomo co jest od wszystkiego to i od niczego. Denerwowa³y mnie syfy wpadaj±ce na klarze z bazy, mimo ¿e pistolet dok³adnie w miarê manualnych mo¿liwo¶æ by³ myty. D±¿ê do tego ¿eby wyposa¿yæ warsztat w pistolety oddzielne do klaru, akryli, baza a pó¼niej tylko do srebrnej i platynowej/z³otej bazy. Wtedy chyba by³by ju¿ dobry zestaw :)
Du¿ego do¶wiadczenia nie mam, ale wg moich obserwacji cienie wychodz± chyba najczê¶ciej gdy elementy s± s³abo pokryte baz±, wtedy po prostu widaæ te nie dopsiukniêcia i ³aty. Czêsto te¿ zbyt gruba warstwa w jednym punkcie robi cieñ, bo srebro sobie ³anie wyp³ywa b±d¿ czarny, du¿o zale¿y od koloru. A zreszt± ostatnio robi³em kolor 38p mazdy. Ca³e boki samochodu w chmurach, wyra¼nie by³o widaæ jak ranty drzwi by³y ³adne a na ¶rodku ja¶niejsze plamki, auto 4-ro letnie w oryginale... Wiêc czym my siê tu przejmujemy na refinishu :)
  
 

piotrekpiotrek
Wys³any: 2014-11-02, 23:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 71
Aha spoko:) No ja w kabinkê uzbroi³em siê dopiero w tamtym miesi±cu a od po³owy pa¼dziernika ju¿ dzia³am i jak narazie jestem super zadowolony:) Niestety w twoim temacie wiêcej nic nie mogê ci pomóc ale powiem jeszcze raz je¶li chodzi o sate 4000hvlp 1,3 to u mnie sprawdza siê bardzo dobrze przy bazie i ¶mia³o mo¿esz braæ ten pistolet pod uwagê. Pozdrawiam
 

czerniak89 
Wys³any: 2014-11-03, 00:07   
0
UP DOWN
W-400 LV2

Posty: 9
Wychodzi na to ¿e raczej siê Ciebie pos³ucham piotrekpiotrek, :) uruchomi³em kilka kontaktów i w tym tygodniu powinna byæ u mnie sata 4000 1.3 hvlp. Nie ukrywam najbardziej chcia³bym wypróbowaæ LPH-400 LV4, wszyscy tak go chwal± no i rynek w USA zawsze ma co¶ lepszego ni¿ tu u nas w EU. No ale ze na Satê dosta³em najwiêkszy rabat, wiêc decyzja na razie podjêta :) wra¿enia postaram siê opisaæ a pó¼niej zobaczymy mo¿e uda siê przetestowaæ równie¿ LPH-400 a mo¿e nawet skonfrontowaæ z Sat±. Wiadomo ka¿dy ma swoje metody i nawyki, najlepiej przekonam siê na w³asnej skórze jak bêdê mia³ ju¿ pistolet, ale Wasze uwagi by³y bardzo cenne. Dziêkujê za pomoc ;)
 

mayer
Wys³any: 2014-11-03, 18:31   
0
UP DOWN

Posty: 122
panowie powiedzcie mi czy struktura baranka z pistoletu i ze sprey'u jest podobna? taka sama? Chcia³bym zrobiæ kawa³ek a potem i tak w lakier,ale bez sensu ca³± puszka a reszta jest dobra.Nie chce by by³o widaæ ró¿nicy na progach :/
 

yoyo08
Wys³any: 2014-11-04, 18:16   Porada
0
UP DOWN

Posty: 11
Witam ,próbuje swoich si³ w polerce ,polerowa³em niedawno znajomemu astrê II w kolorze czerwonym (wiadomo ,zrobi³a siê ró¿owa) ,wysz³o okey ,kolega zadowolony. Lecz boje siê czarnego lakieru , bo na czarny to trzeba umiec ju¿ co¶ a ja narazie amator. Wiêc postanowi³em poæwiczyæ na w³asnym autku. kupi³em g±bkê ¶rednio tward± z novola ,miekk± oraz pastê g3 oraz g10 bo na to fundusze pozwala³y no i wzi±³em siê. Lakier by³ w op³akanym stanie ,jakkby koty gania³y siê po ca³ym samochodzie ,widaæ ³±czenia lakierowania jak robi³ kto¶ reperaturki ,struktura jest w tych miejscach inna lekko. no i zrobi³em najpierw g3 i gabka ¶rednio twarda (male hologramy by³y) oczywiscie spryskiwa³em wod±. nastepnie miekk± i g10 te¿ na mokro ,hologramy znik³y. efekt WOW z daleka.. w dotyku g³adko jak nigdy za to z bliska albo pod ¶wiat³o te rysy jakby po kotach widaæ.. mo¿e najpierw trzeba papierkiem wodnym zrobiæ autko przy tak zapuszczonym lakierze? jest to zwyk³y akryl ,nie metalik. jak zniwelowaæ te ryski? jak papierkiem to jaka gradacja? pozdr.
 

czerniak89 
Wys³any: 2014-11-04, 22:15   
0
UP DOWN
W-400 LV2

Posty: 9
mayer, baranek w spey'u ma bardzo drobn± strukturê, a baranek pod pistolet z natury ma znacznie grubsz± strukturê, lecz mo¿na ja sobie zmieniæ przy pomocy rozpuszczalnika. Zale¿y jaki baranek jest ju¿ po³o¿ony,bo rozumiem ze chcesz tylko kawa³ek zapyliæ barankiem a pó¼niej ca³o¶æ pomalowaæ kolorem?
yoyo08, ¿eby pozbyæ siê g³êbszych rys proponujê najpierw 2000 na wodê pó¼niej 3000 i g3. Teraz po ¶wie¿ej polerce bêdzie Ci siê papier ¶lizga³ bo lakier ma na sobie cieniutk± warstwê pasty/wosku :) ale nie zapominaj ze to jest kolor czarny :> jak bêdziesz siê z bliska wpatrywa³ to zawsze jakie¶ ryski znajdziesz ;)
 

yoyo08
Wys³any: 2014-11-05, 17:10   
0
UP DOWN

Posty: 11
Z bliska to jest git tylko pod ¶wiat³o albo pod latarni± jak sie przyjrzeæ to widaæ ;) aa a ruchy papierem wodnym koliste czy raz góra dó³ ,a raz lewo prawo??
 

b-rad
Wys³any: 2014-11-05, 23:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 226
Witam, poprawiam dwie przecierki - b³otnik przód wnêka baga¼nika.

Polakierowa³em te elementy i niestety przedni b³otnik siê przetar³ - mówi sie trudno. Po 2tygodniach od lakierowania, Matowanie, na przecierkê akrylowy i ju¿ siê wa¿y... tragedia po prostu a goni mnie czas. Szlifowaæ i odci±æ epoksydem ?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

tom cio
Wys³any: 2014-11-06, 13:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 179
Mia³em to samo ostatnio, epoksyd pomóg³, chocia¿ jego te¿ ma³ymi ju¿ placami zwa¿y³o.
 

mayer
Wys³any: 2014-11-06, 21:44   
0
UP DOWN

Posty: 122
czerniak89, ok ok dziêkuje piêknie :spoko:
 

noxes
Wys³any: 2014-11-06, 23:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Panowie od jakiej temp zewnêtrznej/wewnêtrznej norki lepiej nie lakierowaæ? :)
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-11-07, 00:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
noxes napisa³/a:
wewnêtrznej norki lepiej nie lakierowaæ?
Gdy oddychasz przez nos ... i marznie Ci w±s. :spoko:
Gdy rêka przymarza do pistoletu,,, gdy do pierwszego rozruchu sprê¿arki trzeba podpalic pod ni± ognisko... kiedy lakiernikowi zabraknie %%%
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pajton
Wys³any: 2014-11-09, 19:24   
0
UP DOWN

Posty: 71
korzysta³ kto¶ z past polerskich BOLL? Je¶li tak to jakie wra¿enia?
 

noxes
Wys³any: 2014-11-09, 20:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Panowie, ja pyta³em powa¿nie do jakich temperatur mo¿na lakierowaæ, czy nie ma to znaczenia?

Co do past bolla, wiadomo nie jest to 3m itp ale daj± radê. Kiedy¶ naby³em na próbê pastê lekko¶ciern± do starych lakierów to bardzo ³adnie siê ni± robi³o.
 

pajton
Wys³any: 2014-11-09, 21:10   
0
UP DOWN

Posty: 71
Je¶li chodzi o temperaturê to najbrdziej optymalna to bêdzie oko³o 20 stopni. Je¶li chodzi ci o minimum socjalne to z w³asnego do¶wiadczenia mogê powiedzieæ ci ze lakierowa³em w tamtym roku elementy na cie¼arówce i felgi przy temperaturze oko³o 1 stopnia na dworze i jako¶ to wysz³o i do dzi¶ siê to trzyma ale ¿eby tak robiæ to nie polecam.

Je¶li chodzi o bolla to zapytam ogólnie co my¶licie o produktach boll takich jak szpachle, pasty ¶cierne, folia do maskowania antystatyczna itp. Co ogólnie s±dzicie o ich produktach? Tak siê z³o¿y³o ¿e otworzy³o mi siê doj¶cie do i ich produktów w dobrych cenach ale nie wiem czy siê w to bawiæ.
 

Groblas
Wys³any: 2014-11-10, 19:57   
0
UP DOWN

Posty: 8
Witam!

Szuka³em ale nie znalaz³em , otó¿ lakierowa³em dzisiaj ramê motocykla baz± i bezbarwnym , który nie za bardzo wyszed³ w jednym miejscu i musia³bym go po³o¿yæ od nowa. Tylko nie do koñca wiem jak to zrobiæ , przeszlifowaæ bezbarwny i po³o¿yæ now± warstwê , a co je¶li przetrê do bazy?
 

noxes
Wys³any: 2014-11-10, 20:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Prawdopodobnie lakier straci³ ju¿ swoj± aktywno¶æ.poczekaj jak lakier zaschnie przetrzyj papierem np p1000 na mokro i polakieruj od nowa.
 

SamSobieSzefem
Wys³any: 2014-11-10, 21:07   
0
UP DOWN


Posty: 154
Groblas napisa³/a:
Witam!

Szuka³em ale nie znalaz³em , otó¿ lakierowa³em dzisiaj ramê motocykla baz± i bezbarwnym , który nie za bardzo wyszed³ w jednym miejscu i musia³bym go po³o¿yæ od nowa. Tylko nie do koñca wiem jak to zrobiæ , przeszlifowaæ bezbarwny i po³o¿yæ now± warstwê , a co je¶li przetrê do bazy?


jak klar chcesz k³a¶æ na nowo to zmatuj ponownie calo¶æ 800 mokro i jed¼ calo¶æ
je¶li baza jeszcze to ciê¿ko bedzie siê gry¼æ
 

Kamil1997 
Wys³any: 2014-11-10, 21:09   
0
UP DOWN

Posty: 174
Sk±d: RSR
W³óknina scierna szara+mat pasta lub cif i matujesz bezpiecznie
 

Groblas
Wys³any: 2014-11-10, 21:25   
0
UP DOWN

Posty: 8
a je¶li przetrê do bazy to co mam zrobiæ?
 

KK 
Wys³any: 2014-11-10, 22:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Mo¿e podk³ad novol 395, albo jaki¶ akryl :)
_________________

 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-11-10, 22:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Groblas napisa³/a:
otó¿ lakierowa³em dzisiaj ramê motocykla baz± i bezbarwnym , który nie za bardzo wyszed³ w jednym miejscu i musia³bym go po³o¿yæ od nowa.

Do 24 godz. od na³o¿enia bezbarwnego mo¿esz na³o¿yæ kolejn± warstwê lakieru
bez tzw. matowienia
Nie wiem co masz za lakier dlatego lepiej po up³ywie 24 godz. (od na³o¿enia)
lakier przematowiæ przed na³o¿eniem kolejnej warstwy ...
ale my¶lê ¿e zmie¶cisz siê w tym czasie (do 24 godz.) ... ;)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group