| Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  
     
		 Michal_K  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2011-09-19, 13:05   Usuwanie ognisk rdzy i przygotowanie do malowania.
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Michal_K
  
                  Posty: 1 
                | 
      
         
            
               Witam wszystkich forumowiczów.
 
 
Na pocz±tku nadmieniê, i¿ jestem tutaj nowym u¿ytkownikiem i korzystaj±c z sytuacji, ¿e przewija siê tu kilku ludzi, którzy z blach± i lakierem mieli ju¿ do czynienia chcia³bym zaczerpn±æ pomocy w temacie usuwania rdzy.
 
 
Obiektem dzia³ania jest vectra b, która to wyprodukowana przed rokiem 2000 ma sk³onno¶ci do pokrywania siê ró¿nymi wypryskami w kolorze rudym. Poniewa¿ spodziewam siê, ¿e samochodem tym poje¿d¿ê przynajmniej rok, chcia³bym doprowadziæ go do stanu w miarê akceptowalnego. 
 
 
Do poprawki bêdzie kilka miejsc, mianowicie:
 
- nadkola tylne (od wewnêtrznej strony, tzn ta powierzchnia, która znajdujê siê nad oponami, ten cienki kawa³ek)
 
- kilka ¶redniej wielko¶ci miejsc w dolnych partiach drzwi
 
- parê miejsc na progach,
 
oraz 2 wiêksze wypryski przy listwach na drzwiach.
 
 
Sytuacja nie jest tragiczna (moim zdaniem), raczej s± to powierzchowne ogniska (choæ przy szlifowaniu pewnie bêdzie g³êbiej), ale nie w tym rzecz. 
 
 
Pytania mam do znaj±cych siê w tym temacie. Mianowicie chodzi o takie pokrycie go³ej blachy i wyprowadzenie powierzchni, aby sytuacja nie nast±pi³a szybko ponownie. Napisa³em go³ej, bo za³o¿enie mam takie, ¿e uda siê mi to uzyskaæ. Jak wyjdzie siê oka¿e.
 
 
Chcia³bym uzyskaæ rady, jak najlepiej to wykonaæ??
 
Czy u¿yæ podk³adu epoksydowego na blachê, a pó¼niej szpachlówki ???
 
czy podk³adu reaktywnego?
 
 
No i w jakiej kolejno¶ci z jakimi odstêpami czasowymi, grubo¶ciami powierzchni itd?
 
 
Nadmieniê, ¿e jestem nowicjuszem je¿eli chodzi o praktykê, choæ mia³em okazjê pomagaæ przy takich pracach.
 
Wizja jest taka, i¿ chcia³bym to zrobiæ sam, bo podejrzewam, ¿e lakiernik, czy blacharz zawo³aj± trochê, a w stosunku do wieku samochodu i jego ceny mo¿e to byæ bez sensu.
 
Chcia³bym to zrobiæ sam z uwagi na to, ¿e dla siebie to inna staranna robota.
 
 
Bardzo proszê o pomoc forumowiczów, którzy naprawdê mog± wykazaæ siê wiedz± i praktyk±, bo wiadomo wtedy, ¿e ryzyko pope³nienia b³êdów jest mniejsze.
 
 
Pozdrawiam
 
Micha³ | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 senior		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2011-09-19, 13:53   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 8 razy Posty: 415 
                | 
      
         
            
               Na go³± blachê najlepszy jest podk³ad epoksydowy i na niego pó¼niej bêdziesz szpachlowa³ bez jego szlifowania.
 
Tutaj masz filmik NOVOLA na którym do¶æ ³adnie s± opisane i pokazane ró¿ne czynno¶ci oraz u¿ywane do nich materia³y.
 
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
Niby mam co do tego filmiku pewne drobne zastrze¿enia ale ogólnie jest to jeden z nielicznych materia³ów filmowych w których do¶æ czytelnie pokazane s± etapy prac i materia³y. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 ivanovic		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2011-11-11, 19:34   
                   
         | 
        
         +1 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 99 
                | 
      
         
            
               Chcia³bym do³±czyæ do tematu z pytaniem jak± metodê naprawy najlepiej zastosowaæ w moim przypadku. Mam do za³atania kilka miejsc takich jak na zdjêciach ale nigdy nie mia³em styczno¶ci z blachark± i spawaniem. Jakich narzêdzi powinno siê u¿yæ w tym przypadku? 
 
 
Czy dobrym rozwi±zaniem jest zakupienie reperaturki ca³ego progu i wyciêcie z niej tylko tych kawa³ków które potrzebuje? kawa³ek z ty³u i trochê wiêksza dziura z przodu. nie chce wymieniaæ ca³ego poszycia progu poniewa¿ reszta jest zdrowa a my¶lê, ¿e to co fabryczne jest zawsze lepsze ni¿ ju¿ raz naprawiane   
 
 
 
 
 
 
 
 
Pozdrawiam! | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Homer S.  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2011-11-11, 20:05   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 19 razy Posty: 861 
                | 
      
         
            
               Powiem tak wprawny blacharz samochodowy  przy takim uszkodzeniu nie bêdzie potrzebowa³ reperaturki  sam dorobi braki w progu. Bez praktyki w spawaniu siê nie obejdzie     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 ivanovic		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2011-11-11, 20:13   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 99 
                | 
      
         
            
               W³a¶nie to jest dylemat.. z jednej strony chcia³bym nabyæ w koñcu t± praktykê. A z drugiej wola³bym ¿eby zaj±³ siê tym kto¶ ogarniêty w temacie. 
 
 
A swoj± drog± czym zabezpieczyæ próg od ¶rodka i jak? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 diablo74  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2011-11-13, 20:18   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 600 
                | 
      
         
            
                	  | ivanovic napisa³/a: | 	 		  | jak± metodê naprawy najlepiej zastosowaæ w moim przypadku | 	  
 
 
moim zdaniem je¿eli to vectra b( a ruda j± kocha) i chcesz to mieæ dobrze to do wymiany próg i no nie wiem jak wygl±da reszta tylnego lewego b³otnika ale bez reperaturki po mojemu to nie ma d³ugiego ¿ycia a na koniec konserwacja nadkola i oczywi¶cie profili zamkniêtych( co do ¶rodków to znajdziesz na forum) i monta¿ tylnych plastikowych nadkoli 
 
 
[ Dodano: 2011-11-13, 20:31 ]
 
przepraszam model samochodu wzio³em z pierwszego posta w temacie na zdjêciach nie wiem co to za samochód ale resztê mojej opinii podtrzymujê    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 ivanovic		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2011-11-13, 21:06   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 99 
                | 
      
         
            
               W³a¶nie reszta nadkola jest ok. i progu te¿. 
 
 
Jest jaki¶ sposób na usuniêcie tego elastycznego zabezpieczenia? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 gugun  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2011-11-14, 10:54   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
  
                  Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom 
                | 
      
         
            
                	  | ivanovic napisa³/a: | 	 		  | Jest jaki¶ sposób na usuniêcie tego elastycznego zabezpieczenia? | 	  lamelka i jedziesz:) | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 jarbia		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-09, 20:33   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Hobbysta ,amator
  
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 426 Sk±d: Wlkp. 
                | 
      
         
            
               Witam 
 
Szuka³em na forum ,ale nie  znalaz³em wiêc pytam.
 
Wszêdzie  s± opisy poprawno¶ci nak³adania pow³ok po naprawach blacharskich na zewnêtrznych stronach elementów ,ale jak zabezpieczacie spawy od wewnêtrznej strony w zamkniêtych profilach , jak nie ma dostêpu ? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Nokia  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-10, 00:33   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         :)
  
  
                  Pomóg³: 8 razy Posty: 523 Sk±d: Silesia City Center 
                | 
      
         
            
               | A o jakich zamknietych profilach teraz mowisz ? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 gugun  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-10, 01:29   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
  
                  Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom 
                | 
      
         
            
                	  | Nokia napisa³/a: | 	 		  | A o jakich zamknietych profilach teraz mowisz ? | 	  progach w srodku np:D srodkiem do profili zamknietych... | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Nokia  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-10, 01:36   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         :)
  
  
                  Pomóg³: 8 razy Posty: 523 Sk±d: Silesia City Center 
                | 
      
         
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 krycho91		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-10, 12:18   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 2 
                | 
      
         
            
               | Witam, jestem tu nowy i posiadam Alfê 164. I mam takie pytanie, ca³kowicie przegni³a mi belka tylna w zawieszeniu (mam wersjê poliftingow±, a one mia³y belki z bardzo cienkiej blachy). Wczoraj kurier przywióz³ mi belkê ze starszej wersji i mam pytanie. Jak j± bardzo dobrze zabezpieczyæ przed warunkami atmosferycznymi tak ¿ebym nie musia³ ju¿ tam zagl±daæ przez X czasu?? Z góry dziêki za wszystkie odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 gugun  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-10, 13:21   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
  
                  Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom 
                | 
      
         
            
               | wypiaskowaæ,podklad epoxydowy i na to jakis ¶rodek do konserwacji | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 krycho91		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-10, 13:45   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 2 
                | 
      
         
            
               | a je¶li nie mam dostêpu do piaskowania to czy mogê je zast±piæ poprzez dok³adne wyczyszczenie papierem ¶ciernym?? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 MichuMachu		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-10, 13:47   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 14 razy Posty: 347 
                | 
      
         
            
               To juz lepiej szczotka na szlifierce... heh papierem sie troche o robisz...    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 jarbia		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-10, 20:23   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Hobbysta ,amator
  
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 426 Sk±d: Wlkp. 
                | 
      
         
            
                	  | gugun napisa³/a: | 	 		  | progach w srodku np:D srodkiem do profili zamknietych.. | 	  
 
 
W³a¶nie o takie profile mi chodzi³o .Ale  jak ten ¶rodek wprowadziæ, aby  spawy tym pokryæ ,wierciæ otwór jak nie ma dostêpu  ? | 
             
						
				_________________ Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
 
- Lew To³stoj | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 griszka  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-11, 17:42   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 13 Sk±d: Warszawa 
                | 
      
         
            
                	  | jarbia napisa³/a: | 	 		  Witam 
 
Szuka³em na forum ,ale nie  znalaz³em wiêc pytam.
 
Wszêdzie  s± opisy poprawno¶ci nak³adania pow³ok po naprawach blacharskich na zewnêtrznych stronach elementów ,ale jak zabezpieczacie spawy od wewnêtrznej strony w zamkniêtych profilach , jak nie ma dostêpu ? | 	  
 
Witam!Nie wiem czy dobrze zrozumia³em zadane pytanie.Postaram sie odpowiedzieæ jak potrafiê:otó¿ s±dzê,¿e pytasz o zabezpieczenie go³ej ³aty w miejscu spawania do którego to miejsca nie ma potem dostêpu.Ja robiê to tak:po przygotowaniu ³aty,oczywi¶cie wszystko musi pasowaæ,malujê ca³e± jej powierzchniê preparatem Cynk spray.Trzeba poczekaæ,a¿ dobrze wyschnie(ok.15 min).Spawasz migomatem otworowo.Preparat nie wypali siê gdy¿ jest odporny na tak± temp.Trzeba natomiast pamiêtaæ,¿eby nie malowaæ pow.zewnêtrznych,bo siuwaks ten nie toleruje na sobie szpachlówki itp.Pozdr.Griszka | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 jarbia		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2012-02-15, 22:06   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Hobbysta ,amator
  
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 426 Sk±d: Wlkp. 
                | 
      
         
            
               Witam 
 
Dziêki Griszka ,ale niezupe³nie o to mi chodzi³o .Mnie chodzi o tak± sytuacjê , gdy np. wymieniasz naro¿nik tylny progu,przy nadkolu , pochodz±cy od innego auta "dawcy" .W starym wyci±³e¶ to flexem.Profil jest zamkniêty taka "rurka".Jak to wspawasz, to potem nie masz dostêpu do spawów  aby je zabezpieczyæ antykorozyjnie od wewn±trz .Pytanie jak to zrobiæ? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |