| Autor | Wiadomo¶æ | 
      
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-25, 22:50   Malowanie silnika zaburtowego do ³odzi | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Witajcie. Upar³em siê i brnê w to dalej - mianowicie rozebra³em silnik zaburtowy (a w³a¶ciwie jego obudowê i kolumnê), wszystko jest wypiaskowane i po ¶wiêtach zamierzam zabraæ siê za malowanie. 
 Podpowiedzcie proszê, jak to jest z tym malowaniem amelinum bo na forach marynistycznych czy wêdkarskich nikt nic nie wie? Jaki daæ najlepszy podk³ad (zamierzam epoksydowy 2k), jak± bazê (zamierzam akryl z mieszalni samochodowej wg RAL + utwardzacz) no i jaki bezbarwny?
 Najlepiej, ¿eby ca³y proces odby³ siê technik± m/m, bo takie elementy maj± mnóstwo zakamarków i zwyczajnie nie chce mi siê szlifowaæ, je¶li znajdzie siê inny sposób..
 
 Po wypiaskowaniu elementy s± lekko chropowate, czy po pomalowaniu bêd± g³adkie lub co ew. zrobiæ aby takie by³y?
 A mo¿e jest kto¶ z okolicy, kto ju¿ tak± operacjê wykonywa³ i móg³bym mu podrzuciæ graty w worku do ogarniêcia tematu?
 
 pozdrawiam,
 Artur
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | GMC | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-26, 12:46 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 382
 
 | 
            
               | Na wypiaskowane alu mo¿esz daæ epoksyd lub podk³ad akrylowy, oba bêd± siê trzymaæ ale w sytuacji gdzie masz chropowat± powierzchniê a chcesz mieæ g³adk± to musisz czego¶ daæ grubo aby to wyrównaæ - akrylowy ³atwiej. Mo¿esz daæ epoksyd bardzo grubopow³okowy ale powstaje ryzyko lakierowania mokro na mokro, ponadto jak chcesz mieæ g³adko to musisz jednak szlifowaæ czyli m/m nie ma zastosowania. Czasami jak siê chce osi±gn±æ kilka celów jednocze¶nie to wychodz± problemy dlatego mo¿e przemy¶l ¿eby zrobiæ epoksydem ale nie za grubo na który m/m podk³ad akrylowy który przeszlifujesz ile siê da i ewentualne przeszlifki pociagniesz ponownie epoksydem. 
 Na taki silnik to ja bym zamiast bazy i klaru wola³ zwyk³y lakier akrylowy zw³aszcza jak chcesz kolor bez efektów RAL. Akryl da ci dodatkowe lepsze uszczelnienie podk³adów i mniejsze ryzyko ¿e przy pó¼niejszej ekspoloatacji lakier zacznie schodziæ z bazy. Zreszt± mam wra¿enie ¿e pomiesza³e¶ trochê technologiê bo sam piszesz ¿e chcesz akryl a potem pytasz jaki bezbarwny. Na akryl nie idzie juz bezbarwny bo nie jest potrzebny.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-26, 13:05 | 0 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-26, 14:44 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Panowie dziêki za zainteresowanie. Z pewno¶ci± pomyli³em terminy, technologie i co tam jeszcze. Do tej pory malowa³em p³otek i ogrodzenie, czym tam by³o w sklepie pod rêk± i oby siê ¿onie kolor podoba³ :P 
 Poniewa¿ nie bojê siê wyzwañ to wreszcie przyszed³ czas na powa¿niejsz± pracê z malowaniem. Kawa³ drogi ju¿ za mn± ale czujê, ¿e jeszcze pod górkê :P
 Mo¿e opiszê w najprostszy dla siebie sposób.
 Na go³e aluminium dam 2-3 warstwy podk³adu epoksydowego, np. taki: http://www.sea-line.eu/pl...ady-epoksydowe/ - tylko jaka jest ró¿nica pomiêdzy np. 5:1, 4:1, 3:2 A 10:4? Domy¶lam siê, ¿e chodzi o gêsto¶æ, tak?
 Na to chcê dobraæ kolor metallic w mieszalni lakierów + utwardzacz, równie¿2-3 warstwy. Mam ju¿ wybrany kolor (ale nie wiem wg jakiego producenta :P) To zbli¿ony do Yamaha Marine Blue Metallic, 4327 lub 4417. No i na koniec bezbarwny + utwardzacz, te¿2-3 warstwy.
 Alternatywnie - podobno stosuj±c lakier poliuretanowy uzyskuje siê wysoki stopieñ po³ysku wiêc da³bym zamiast bazy i klaru ale gdzie mogê dorobiæ poliuretan w metallicu?
 
 Odno¶nie samego piaskowania, to przed operacj± by³o tak:
 
 https://drive.google.com/open?id=130ILJgyiFPzo8Yk9q_TH7hFoUFLGj6a3XA
 
 Po piaskowaniu jest tak:
 https://drive.google.com/open?id=1slZqoHiCLQ0_8Mazdp9L7eFzwxoDkFOmVw
 https://drive.google.com/open?id=1LlBGhigMtw9lV9GBD0y-60LQSnsJMtzMfw
 https://drive.google.com/open?id=1lBq2p8KSDUq0dczRfgFJ2RcBdznN1iuPug
 
 Chcia³em usun±æ wszelkie w¿ery i przez lata naniesiony kamieñ i osad z soli morskiej..
 Wg mnie jest ³adnie.
 
 Najbardziej skorodowana okaza³a siê dolna czê¶æ nogi, ta, któr± kto¶ kiedy¶ bezczelnie pomalowa³ pêdzlem czerwon± antykorozj± :P - zamierzam to (punktowo bêdzie ok ?) przed naniesieniem podk³adu epoksydowego wyrównaæ past± Technicqll'a http://www.technicqll.pl/...owa-epoksydowa. Da³em zbli¿enie..
 
 Czym by³o piaskowane? Khmm.. piaskiem i drobn± dysz± :P Obiecano mi, ¿e wypiaskuj± mi to przerobionym piaskiem, tu¿ przed wymian±. Tak te¿ siê chyba sta³o, bo ta "chropowato¶æ" jest ale je¶li mia³bym do czego¶ przyrównaæ, to ¶wie¿y papier wodny 220 jest bardziej ostry... Chcia³bym, ¿eby po robocie wysz³o na g³adko, dlatego pyta³em, czy po samym lakierowaniu uzyskam taki efekt..
 
 pozdr
 Artur
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-26, 15:10 | +1 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-26, 15:18 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Wiem, ¿e tak by by³o najpro¶ciej. Jednak w kolumnie zostawi³em jedn± uszczelkê, do której nie mog³em siê dobraæ bo ¶ruby skorodowa³y (na zdjêciu nie widaæ, jest wewn±trz) no i nie rozbiera³em dolnej stopy z przek³adni±, gdzie te¿ s± uszczelniacze wody i oleju.. Obawiam siê, ¿e te pozostawione gumowe elementy roztopi± siê podczas suszenia.
 
 Ech, naogl±da³em siê filmików a ten by³ dla mnie inspiracj±, z tym, ¿e ja nie rusza³em bloku silnika... https://www.youtube.com/watch?v=456Nv13No7Q (tu widaæte¿t±uszczelk± pod 4¶rubami w 0:33)
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-26, 19:45 | 0 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-26, 21:02 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | W sumie w nowych silnikach w tym miejscu nie ma uszczelki a je¶li siê ta stopi, to w sumie bêdzie lepsze uszczelnienie.. A stopê z przek³adni±, gdzie idzie ¶ruba mogê pomalowaæ pistoletem razem z czap±.. Poczekam do jutra, zobaczê co mi powiedz± w pobliskiej lakierni.
 Czy dobranie koloru metalicznego przy malowaniu proszkowym jest jakim¶ problemem? Zauwa¿y³em, ¿e niewiele lakierni proszkowy ma go w swojej ofercie..
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-27, 18:19 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               | Ja pomalowa³em proszkiem jakie¶ 8 sezonów temu i mam spokój. Za malowanie zap³aci³em 30z³. Silnik rozbiera³em i sk³ada³em jeden dzieñ. Po co siê mêczyæ? |  
				| _________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-27, 23:52 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Faktycznie, malowanie proszkowe bêdzie najlepszym rozwi±zaniem. Niestety, mam nie rozebran± spodzinê i muszê j± pomalowaæ pistoletem, tak jak i czapkê. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-28, 00:24 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Jak± szpachlówkê polecacie do wype³nienia w¿erów w aluminium pod malowanie proszkiem? Szpachla musi byæ te¿ odporna na dzia³anie wody a przede wszystkim, ¿eby taki lajkonik jak ja sobie z ni± poradzi³
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | grzechoo2008   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-28, 18:06 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 4 razy
 Posty: 377
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | Pod malowanie proszkowe raczej nie polecam ¿adnej szpachlówki. S± specjalne wysokotemperaturowe ale potrafi± odcinaæ siê w postaci ³at pod pow³ok± proszkowa.
 Miejsca szpachlowania s± te¿ mniej mniej odporne mechanicznie ni¿ pozosta³a pow³oka na surowym metalu.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-28, 20:35 | 0 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | hematol   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-29, 00:15 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 11 razy
 Posty: 1007
 Sk±d: ¦l±sk
 
 | 
            
               | Novol ma w ofercie szpachlowkê pod malownie proszkowe. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-29, 12:43 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               |  	  | grzechoo2008 napisa³/a: |  	  | Pod malowanie proszkowe raczej nie polecam ¿adnej szpachlówki. S± specjalne wysokotemperaturowe ale potrafi± odcinaæ siê w postaci ³at pod pow³ok± proszkowa.
 Miejsca szpachlowania s± te¿ mniej mniej odporne mechanicznie ni¿ pozosta³a pow³oka na surowym metalu.
 | 
 
 Dziêki. Pojecha³em wczoraj ogl±daæ proszek w metalicu do dystrybutora i kupi³em szpachlówkê poliestrow± elastyczn± do 200st. - to jaka¶ ichnia produkcja, specjalnie pod proszek.
 Co do ³at, to u mnie raczej to bêd± kropki, te w¿ery s± dosyæ ma³e, powiedzmy jak gruba kasza czy pêczak :P..
 
 Domy¶lam siê, ¿e proszek wiêkszo¶æ wype³ni ale te grubsze pewnie pozostan±..
 Sytuacja zero-jedynkowa. Albo poci±gnê to szpachl± albo bêdê mia³ do sprzedania nowiutk± szpachlówkê, mo¿e komu siê bardziej przyda. Póki co walczê z urwanymi ¶rubami.. Jakie macie sposoby na wykrêcenie urwanej ¶ruby? Mrozi mnie my¶l o strzelaniu migomatem w trzpieñ ¶rubki zapieczony w aluminium.. -
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | grzechoo2008   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-29, 20:19 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 4 razy
 Posty: 377
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               |  	  | r.t. napisa³/a: |  	  | Co do ³at, to u mnie raczej to bêd± kropki, te w¿ery s± dosyæ ma³e, powiedzmy jak gruba kasza czy pêczak :P.. | 
 Ja takie tematy robiê tak:
 - sypiê grubo podk³ad proszkowy,
 - wygrzewam,
 - szlifujê oscylacj± do g³adkiego,
 - je¶li jeszcze brakuje powtarzam operacjê,
 - na koniec kolor nawierzchniowy.
 Zabawy sporo ale i cena adekwatna, zwa¿ywszy na fakt jak ciê¿ko szlifuje siê podk³ad proszkowy.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-29, 23:00 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Grzechoo, my¶lê nad tematem. Obiecujê, ¿e nie dotknê siê do szpachli dopóty nie poka¿ê skorodowanego elkementu w lakierni.
 
 Póki co mam wygran± jedn± bitwê z urwan± ¶rub± w kolumnie silnika, jutro kolejna batalia - pozosta³y mi w innej czê¶ci do usuniêcia 3 urwane ¶ruby. Dzisiaj jedno wiert³o wyzionê³o ducha, wk... wi³em siê i da³em sobie spokój. Zobaczymy, co jutro przyniesie...
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Siekiera | 
     
        |  Wys³any: 2016-12-30, 09:50 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 988
 
 | 
            
               |  	  | r.t. napisa³/a: |  	  | Jakie macie sposoby na wykrêcenie urwanej ¶ruby? | 
 Mo¿na kupiæ takie jakby ¶widerki z lewym gwintem do wykrêcania urwanych ¶rub, fakt ¿e zazwyczaj to chiñskie truch³o ale mi ju¿ nie raz pomog³o. S± zestawy ale ja kupujê to na sztuki do najczêstszych u mnie fi 6-8. Czasami trzeba zu¿yæ 2-3 szt ¿eby wykrêciæ ale to tanie jest, ostatnio bra³em po 2 z³/szt.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-06, 22:58 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Panowie, muszê przyznaæ, ¿e efekt lakierowania proszkowego przerós³ moje oczekiwania. Dziêki tym, którzy mnie do tego przekonali! Strzeli³em niebieski metalik z Pulvera i sam Pan, który to malowa³ przyzna³, ¿e nie mia³ pojêcia o istnieniu takiego ³adnego metalika w proszku. Z malowania jestem zadowolony bo nie by³o sztampy czyli podk³ad, kolor, bezbarwny jak co¶ nie wychodzi to wina tego, co piaskowa³.. Jak trzeba by³o daæ podk³ad dwa razy, to zosta³ dany. Jak co¶ nie sz³o, to by³o robione dot±d, kiedy pójdzie.. Ot, taki namiar dosta³em do cz³eka, który lubi trudne wyzwania i nie straszne mu stare, utlenione aluminium..
 
 Nie mam gdzie siê teraz roz³o¿yæ z tobo³ami ale kiedy mróz zel¿eje, to wskoczê do drugiego gara¿u i cyknê fotki..
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-08, 22:01 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Cze¶æ. Teraz zauwa¿y³em, ¿e na jednym elemencie powychodzi³y kalafiory. Czy bezbarwny z proszku mo¿na w jaki¶ sposób przyci±æ i spolerowaæ, czy trzeba to wypiaskowaæ i ponownie pomalowaæ od nowa? Rozumiem, ¿e w¿ery wychodz± spod lakieru i niewiele mo¿na z tym zrobiæ ale nie zniosê niedoróbki..
 Cholera, nic nie mogê zrobiæ bo to podstawowa czê¶æ kolumny, od której zaczyna siê sk³adanie uk³adanki...
 
 https://drive.google.com/open?id=1AwYmSQ-dD6m_qo0f3y0N81Q248czLGntAQ
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | hematol   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-09, 00:05 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 11 razy
 Posty: 1007
 Sk±d: ¦l±sk
 
 | 
            
               | nie znam sie na malowaniu proszkowym ale kiedy¶ odda³em do malowania 2 ramy rowerowe,jedna zabytkowa a druga roweru górskiego-aluminiowa i te¿ mia³em takie "kwiatki" na aluminiowej,wróci³em do zak³adu gdzie malowali i powiedzieli mi,¿e aluminium gazuje,nie wiem ile by³o w tym prawdy  ale twierdzili,¿e tak sie niekiedy dzieje,zapytaj ich dlaczego tak Tobie sie sta³o. Dodam,¿e sam takie kratery czêsciowo pousuwa³em (wyszlifowa³em)i zapolerowa³em ale ¶lad pozosta³.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-09, 12:46 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Zamierzam zmatowaæ (a przynajmniej wyrównaæ na g³adko) i pêdzelkiem uzupe³niæ kraterki bezbarwnym, pó¼niej znowu przytnê i wypolerujê. Czy kto¶ ma lepszy pomys³? 
 pozdr
 Artur
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-09, 12:56 | 0 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-09, 19:10 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Dziêki Przemek ale za pó¼no przeczyta³em :P Zobaczymy co bêdzie kiedy wyschnie.. Ostateczna ostateczno¶æ - wykombinujê jak±¶ naklejkê w to miejsce...
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | grzechoo2008   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-09, 19:12 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 4 razy
 Posty: 377
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               | S± dwie przyczyny powstawania takiej wady: 1. Element by³ za krótko lub za mocno wygrzany przed malowaniem.
 2. element  po na³o¿eniu ostatniej warstwy by³ grzany w zbyt wysokiej temperaturze.
 Wg. mnie jest to robota od nowa.
   
 P.S. Te pryszcze prêdzej lub pó¼niej odpadn± do go³ego alu.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-09, 21:32 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Grzechu, byæ mo¿e tak by³o. Ale do malowania odda³em kilkana¶cie elementów, mix du¿ych i ma³ych  elementów aluminiowych i mniejszych ze stali. Wyobra¿enie mam takie, ¿e wygrzewa³y siê wszystkie naraz przed i po malowaniu a jedynie ten jeden klocek zacz±³ gazowaæ.. Nie wiem jak by³o, nie pyta³em o szczegó³y.. Robota od nowa? Oddaæ to do poprawki? A jak zacznie znowu gazowaæ? |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-10, 10:53 | 0 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-10, 12:29 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Ja w³a¶nie dlatego malowa³em u tego go¶cia, bo podobno u¿ywa jakiej¶ tajnej chemii do wytrawiania przed malowaniem i podchodzi do roboty nieszablonowo. Nie chcê mu truæ dupy jednak w ostateczno¶ci zawiozê element do poprawki... |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | grzechoo2008   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-10, 18:41 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 4 razy
 Posty: 377
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               |  	  | Przemek napisa³/a: |  	  | Zapytajcie ich dlaczego nie u¿ywaj± zmywaczy do syfu z elementu | 
 A jak sobie wyobra¿asz mycie skomplikowanej konstrukcji przestrzennej o wymiarach 7x3x2m.
 
  	  | Przemek napisa³/a: |  	  | Nie maj± na to czasu | 
 Jest to po czê¶ci prawda poniewa¿ malarnia proszkowa zarabia na ilo¶ci a nie na pojedynczych sztukach.
 Niemniej jednak jaki¶ poziom jako¶ci wykonania trzeba trzymaæ.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-10, 22:50 | 0 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-11, 09:52 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | Panowie spokojnie, wali nie wali, mnie to wali   Odda³em wczoraj ten element do ponownego malowania. Zobaczymy, czy co¶ z tego bêdzie. Jak nie, to przemalujê akrylem i ju¿. Cholera, ten odcieñ ma z 10 sk³adowych
  Coast Blue Metallic *P258.1.16. Kolejny temat - chcia³bym pomalowaæ pokrywê silnika w lekko ciemniejszym odcieniu, ew. z dodatkiem czerwonej lekkiej po¶wiaty. Jak uwa¿acie, który parametr zwiêkszyæ albo co dodaæ, ¿eby by³o mniodzio?
 
 ps. Czy macie jakie¶ do¶wiadczenia z malowania Raptorem? Zamierzam bezbarwny Raptor zmieszaæ z tym Coast Blue i pomalowaæ najni¿szy element uk³adanki, najbardziej nara¿ony na uderzenia w wodzie..
 
 pozdr
 Artur
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | grzechoo2008   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-11, 19:43 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 4 razy
 Posty: 377
 Sk±d: kuj-pom
 
 | 
            
               |  	  | Przemek napisa³/a: |  	  | Nie maluje w proszku bo praktycznie ¿adna lakiernia wali w konia . | 
 Niestety takie patologie rodz± siê gdy popyt na us³ugi przewy¿sza poda¿.
 Niemniej jednak mi³o by by³o gdyby¶ nie wrzuca³ ca³ej bran¿y do jednego worka.
   Btw. Nie my¶la³e¶ ¿eby samemu siê tym zaj±æ? Skoro masz ju¿ piaskowanie to spor± czê¶æ wydatków masz za sob±, a bran¿a rozwojowa i przyjemniejsza ni¿ lakierowanie "mokre".
 Pozdro!
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Przemek   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-11, 20:17 | 0 |  |  | 
   
      | Przemek 
  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 513
 Sk±d: Szczecin
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-01-11, 22:51 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 | 
            
               | I qpa. Znowu gazuje po bezbarwnym. Zdecydowa³em i tak siê umówili¶my, ¿e element trafi do chemii na trawienie, pójdzie podk³ad proszkowo a bazê i klar dam na mokro.. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | r.t.   | 
     
        |  Wys³any: 2017-02-26, 22:15 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 21
 Sk±d: Sulejówek/W-wa
 
 |  | 
	
		|  |  |