| Autor | Wiadomo¶æ | 
      
		|  | 
  | Siekiera | 
     
        |  Wys³any: 2016-05-30, 09:44   Naprawa progów - poradnik dla Mirków :) | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 988
 
 | 
            
               | Z dzia³u motoryzacyjnego pewnego polskojêzycznego (niemieckiego) portalu internetowego. DOBRE     
 
 1. Wym±drzanie siê
   
 
  	  | Cytat: |  	  | Najwiêcej problemów rodzi odbudowa progów. Je¶li postanowimy przyoszczêdziæ i wykonaæ j± samodzielnie posi³kuj±c siê internetowymi "patentami", mo¿emy wydaæ na nasze auto wyrok ¶mierci! 
 Chc±c uporaæ siê z dziurami w progach (by uzyskaæ upragnion± piecz±tkê w dowodzie rejestracyjnym) m³odzi w³a¶ciciele starych aut czêsto posi³kuj± siê szpachlówk± lub matami z prasowanego w³ókna szklanego
 
 | 
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Problem w tym, ¿e modelowanie kszta³tu w ociekaj±cym ¿ywic± w³óknie jest bardzo trudne. Z tego wzglêdu czêsto stosowanym "patentem" jest zaaplikowanie w progi niskoprê¿nej pianki monta¿owej. Ta zastygaj±c wype³nia wszelkie ubytki, wiêc - po jej przyciêciu - mo¿na ³atwo odwzorowaæ pierwotny kszta³t. Co w tym z³ego? | 
 
 2. Trochê prawdy
   
 
  	  | Cytat: |  	  | Problem w tym, ¿e pianka sama w sobie ma w³a¶ciwo¶ci higroskopijne, czyli - przek³adaj±c z naukowego na nasze - "pije wodê". Co gorsza, rozprê¿aj±c siê pianka skutecznie zatka wszystkie otwory odp³ywowe. W konsekwencji, po pierwszym deszczu we wnêtrzu modelowo wyprofilowanych progów bêdziemy mieæ... basen. A raczej bagno. 
 Wilgoæ, która nie bêdzie mog³a wydostaæ siê odp³ywami spotêguje korozjê, a ta, od wewn±trz i w ekspresowym tempie, strawi podci±gi.
 
 | 
 
 3. No i na koniec "porada techniczna"
   
 
  	  | Cytat: |  	  | Je¶li, dysponuj±c bardzo ograniczonym bud¿etem, decydujemy siê na samodzieln± naprawê, pamiêtajmy, ¿e trzeba j± zacz±æ od udro¿nienia odp³ywów i solidnego oczyszczenia ca³ego progu. Nastêpnie szlifierk± k±tow± trzeba bêdzie wyci±æ wszystkie zainfekowane rdz± czê¶ci progu i dopiero wówczas zaj±æ siê jego "sztukowaniem". Pomocne w modelowaniu kszta³tu mog± okazaæ siê chocia¿by - oferowane w marketach budowlanych - naro¿niki z siatk± do gipsowania. Za ich pomoc± bêdziemy mogli utworzyæ stela¿, do którego, warstwami, korzystaj±c z coraz wiêkszych arkuszy w³ókna, nanosiæ bêdziemy ¿ywicê. Po koñcowym oszlifowaniu ca³o¶æ trzeba bêdzie jeszcze zabezpieczyæ tzw. "barankiem", a w same progi zaaplikowaæ du¿± ilo¶æ preparatu do konserwacji profili wewnêtrznych. Pamiêtajmy, by po tej ostatniej czynno¶ci, raz jeszcze, sprawdziæ dro¿no¶æ otworów odp³ywowych. Niewykluczone, ¿e - dla w³asnego dobra - trzeba bêdzie wywierciæ w progu nowe! 
 | 
 
 Kto nie wiedzia³ ¿e tak siê robi to dupa nie blacharz
     
 ARTYKU£
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | GMC | 
     
        |  Wys³any: 2016-05-30, 18:00 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 4 razy
 Posty: 382
 
 | 
            
               | No to ja jestem dupa ¿e do tej pory jeszcze k±towników z siatk± nie u¿ywam   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Biszkopt | 
     
        |  Wys³any: 2016-05-30, 20:42 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 29
 
 | 
            
               | Ja u¿ywam i bardzo sobie je chwalê. Ciê¿ko by³oby wyprowadziæ bez ich u¿ycia naro¿nik.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Siekiera | 
     
        |  Wys³any: 2016-05-30, 21:30 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 988
 
 | 
            
               |  	  | Biszkopt napisa³/a: |  	  | Ciê¿ko by³oby wyprowadziæ bez ich u¿ycia naro¿nik. | 
 
 Chcia³e¶ powiedzieæ rant
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | ³ysy73   | 
     
        |  Wys³any: 2016-05-30, 22:31 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 23 razy
 Posty: 978
 
 | 
            
               | Nie. Dobrze powiedzia³ NARO¯NIK - pewnie remontuje warsztacik 	  | Siekiera napisa³/a: |  	  | Chcia³e¶ powiedzieæ rant | 
   A tak przy temacie to kiedy¶ LAKU znalaz³ jakie¶ "profi forum" i stamt±d wkleja³ opisy...
 Uwierz ¿e to co wklei³e¶ w porównaniu do tamtego to prawie profesjonalizm
     |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Biszkopt | 
     
        |  Wys³any: 2016-05-31, 09:33 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 29
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | robson24-78 | 
     
        |  Wys³any: 2016-06-03, 14:46 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 65
 
 | 
            
               | Ja cierpiedolê... Przypomina mi siê opinia mojego kuzyna, który by³ kiedy¶ rodzinnym "guru" od mechaniki i napraw ¿e szpachlówka zawsze siada po 2-3 miesi±cach i nie ma na to rady
  albo jak poleca³ mi obwierciæ dziurê w karoserii wokó³ wierte³kiem 1 mm, po³o¿yæ matê i "zszyæ" j± z blach± drucikiem miedzianym (przez te otworki), na te "szwy" poxipol dla wzmocnienia, zeszlifowaæ, potem 3 mm szpachlówki i lakier... To jest dopiero technologia...   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | sawmaster   | 
     
        |  Wys³any: 2016-06-03, 16:24 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 556
 Sk±d: Bia³ystok
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Siekiera | 
     
        |  Wys³any: 2016-06-03, 16:57 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 988
 
 | 
            
               | Kultowy Handlarz Mirek ale jak kto¶ ma tak samo na imiê to sorki   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Siekiera | 
     
        |  Wys³any: 2016-06-03, 17:21 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 988
 
 | 
            
               |  	  | robson24-78 napisa³/a: |  	  | obwierciæ dziurê w karoserii wokó³ wierte³kiem 1 mm, po³o¿yæ matê i "zszyæ" j± z blach± drucikiem miedzianym (przez te otworki), na te "szwy" poxipol dla wzmocnienia, zeszlifowaæ, potem 3 mm szpachlówki i lakier... To jest dopiero technologia...   | 
 
 Pojechane
   Miedziany drucik pewnie ¿eby nie korodowa³, no bo jak tu tak daæ taki od tytoniu
     |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2016-06-03, 21:28 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Miedziany drucik nie jest z³y.... wiele razy mi siê przyda³   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|  |  |