Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
c64club 
Wys³any: 2014-07-24, 14:07   Pompa pod silnik 2,2kW
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Po krótkim nieudanym romansie z chiñskim kompresorem (http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=8857) uda³o mi siê go zwróciæ za gotówkê. Przeznaczy³em trochê wiêcej kasy i postanowi³em zbudowaæ najmocniejszy, na jaki sobie mogê pozwoliæ.
Zbiornik do codziennych prac warsztatowych zanaby³em 50l (+ "akumulator" 200l mogê po¿yczyæ).
Silnik mam 2,2kW 1380obr 1F (nie 3F z kondensatorem pozawalaj±cym uruchomiæ na jednej). Do tego cyklonowy odolejacz z reduktorem prod. Prema. Resztê gratów "siê dokupi", pozostaje dylemat JAKA POMPA. Mam HS11, ale mogê sobie w tej chwili pozwoliæ na zakup czego¶ mocniejszego. Na oku mam 3:



1. Znana ABAC 2800B. Aluminiowa g³owica, t³oki równoleg³e. 590z³

10bar, na wyj¶ciu deklarowana wydajno¶æ 220l/min

2. Link HD-35, dwut³okowa V full ¿eliwo
10bar max, wydajno¶æ teoretycznie 450l/min, na wyj¶ciu deklarowana 350l/min (rzeczywista pewnie podobna do tego ABAC-a). 500z³


3. Wersja trzyt³okowa powy¿szej: HD-45, trzy t³oki full ¿eliwo
równie¿ 10bar max, wydajno¶æ przy 3kW teoretycznie 580, na wyj¶ciu 430 (liczy³bym na 300). 580z³


Któr± opcjê by¶cie polecali?
ABAC jest znany tutaj. HD-35 poza firm± Pneumointsal nie widzia³em. HD-45 sprzedaje równie¿ Gudepol, tak jak tego ABAC-a.

Sprzêgn±³bym to z silnikiem bezpo¶rednio, bo obroty akurat pasuj±.
Albo skusi³ siê na opcjê 3 i na razie zapi±³ do niej posiadany silnik przez przek³adniê 2,5:3,2. I tak presostat bêdzie na 7.
 

KK 
Wys³any: 2014-07-24, 14:58   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
To hd to kaszana.
_________________

 
 

c64club 
Wys³any: 2014-07-24, 15:25   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Dziêki za odzew. A "kaszana" gdy¿? Mia³e¶ tak± pompê, kto¶ tu mia³ i by³a "bardzo chiñska"? Brak czê¶ci zamiennych?
Pewne podejrzenia wobec HD budzi u mnie wydajno¶æ podana wiêksza ni¿ dla porównywalnej mocy mechanicznej podanej ABAC-owi. Ale czy kto¶ mia³ do¶wiadczenia z HD? Trochê by mnie interesowa³o wziêcie tej trójt³okowej na wyrost, st±d pytania.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-07-24, 16:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
c64club,
Abac a reszta to china... mia³em ta nieprzyjemno¶æ mieæ.

Naprawde daje 430 l/min... tyle ¿e krótko, lubi dawaæ olej gratis do powietrza, lubi sie rozkrêcaæ, lubi wydmuchiwac uszczelki..... oj tam, kup, bedzie dobry mteria³ dla majsterkowicza.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

KK 
Wys³any: 2014-07-24, 18:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
MacGyver jak znalaz³ bêdziesz mia³ sprê¿arkê.
Napisa³e¶, ¿e wyleczy³e¶ siê z chininy, a teraz chiñskie g. chcesz znowu kupiæ.
_________________

 
 

c64club 
Wys³any: 2014-07-25, 07:24   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Lackdoctor
Cytat:
Abac a reszta to china...

Nie bardzo rozumiem. To zbaczy "Bierz Abac, a reszta to china" czy "Abac i reszta to cchina"?

Szkoda mi czasu na remonty (a w³a¶ciwie naprawy) sprê¿arki, lepiej pomacgyverzyæ za jej pomoc±. Nie chcê kupiæ g. dlatego za³o¿y³em ten temat. Chcê kupiæ dobr± t³okow± sprê¿arê pod 2,2 kW.

Je¶li zarówno Abac jak i te HD to china, to co - remontowaæ HS11 i do³ozyæ drug± równolegle, ka¿d± ze swoim zaworem zwrotnym?
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-07-25, 09:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Abac ok a pozosta³e dwie propozycje to chinina.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

c64club 
Wys³any: 2014-07-25, 09:55   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Aha. Czyli w moim bud¿ecie robiê machinê "na tip top" bez zapasu, ale na dobrej pompie.

Widzê, ¿e "ten sam model" jest robiony przez Abac i np. Oma, Pneumatig. Albo to tak jak w chininach - brandowany model z tej samej fabryki?
http://allegro.pl/kompres...4453267179.html

Gudepol sprzedaje Abac, Kupczyk - Oma, Pneumatig - pod swoj± nazw±. Ta pomp
Poza tym ekstremalnym przypadkiem z linku, s± w podobnej cenie, za¶ zazwyczaj nie jest podany producent. Czy Abac to "orygina³" a reszta podróby, czy te¿ to jaka¶ licencyjna pompa robiona podobnie dobrze przez tych producentów? B2800B od B2800 ró¿ni siê tylko ch³odnic±, czy równie¿ gotowo¶ci± do d³u¿szej/ciê¿szej pracy?
 

c64club 
Wys³any: 2014-07-25, 11:04   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Aha, ta z linku powy¿ej. Nowa fabrycznie, ale tylko "30 dni gwarancji rozruchowej" i cena 450. Co¶ mi ¶mierdzi :)
 

KK 
Wys³any: 2014-07-25, 23:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Dozbieraj i kup pompê z wiêksz± wydajno¶ci±. Te¿ Abaca.
_________________

 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-07-25, 23:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
KK napisa³/a:
Dozbieraj i kup pompê z wiêksz± wydajno¶ci±. Te¿ Abaca.

Najrozs±dniejsze wyj¶cie :tak:
Dozbieraj do oko³o 800z³ i kup pompê Abaca B39B ... (to model który zast±pi³ ju¿ B3800B)
przy silniku 3kW bêdziesz mia³ "na wyj¶ciu" 330 lit/min.
 

c64club 
Wys³any: 2014-07-26, 14:13   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Ogl±da³em te pompy A39. Fajne, ta sama wydajno¶æ przy ni¿szych obrotach. Ju¿ zamówi³em
 

c64club 
Wys³any: 2014-07-28, 18:02   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Mam jeszcze jeden pomys³ odno¶nie pompy A39. Skoro mam silnik o takich obrotach, jak jej nominalne, ale mniejszej mocy, to mo¿e by j± jednak popêdziæ bezpo¶rednio wa³-wa³, tylko presostat ustawiæ na ni¿sze ci¶nienie.
Macie pomys³/wskazówkê jak obliczyæ, do jakiego ci¶nienia móg³by taki zestaw pracowaæ bez przeci±¿ania silnika? Móg³bym sprawdziæ to empirycznie podpinaj±c zestaw i mierz±c ci¶nienie w zbiorniku do momentu, a¿ silnik zacznie braæ pr±d znamionowy. Ale koszt wykonania sprzêg³a, gdyby mia³o siê nie udaæ, trochê odstrasza od takiego empirycznego podej¶cia, a matematyka przecie¿ musi znaæ przynajmniej zgrubne rozwi±zanie.
Gdyby siê okaza³o, ¿e silnik zaczyna braæ 2kW przy 6,5 bar, to mogê robiæ, ale przy 4bar, to jednak bym siê decydowa³ na przek³adniê pasow±.
 

KK 
Wys³any: 2014-07-28, 22:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Lepiej kupiæ silnik.
_________________

 
 

c64club 
Wys³any: 2014-07-30, 21:46   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Mam silnik. 2,2kW 1350 obr/min. I st±d ten pomys³.

Ale skoro ju¿ raz pakujemy kasê, to robimy od razu z silnikiem 3kW. Pod ten 2,2kW i tak bym musia³ do A39 ko³o pasowe kupiæ 250mm. To lepiej od razu kupiæ silnik 3kW 2800obr i ko³o pasowe 150mm.
 

sony556
Wys³any: 2014-08-13, 19:21   
0
UP DOWN

Posty: 25
Cytat:
Mam silnik. 2,2kW 1350 obr/min. I st±d ten pomys³.

Ale skoro ju¿ raz pakujemy kasê, to robimy od razu z silnikiem 3kW. Pod ten 2,2kW i tak bym musia³ do A39 ko³o pasowe kupiæ 250mm. To lepiej od razu kupiæ silnik 3kW 2800obr i ko³o pasowe 150mm.


Kupi³em ostatnio pompê A39B ko³o pasowe jest 39cm. Ja maj±c silnik 2,2 KW oraz 1410 obr/min musia³em zastosowaæ ko³o 315mm. Jak zamontujê wszystko byæ mo¿e do niedzieli siê wyrobiê to zdam relacjê jak dzia³a :)
 

c64club 
Wys³any: 2014-08-14, 10:43   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Sony, taniej by Ciê chyba wyszed³ nowy silnik 2800 obrotów i ko³o pasowe 180 ni¿ ko³o 360 wywa¿ane na poni¿ej 6gm. Bo niewywa¿one (tanie, takie od betoniarki) mo¿e b³yskawicznie za³atwiaæ kolejne ³o¿yska w silniku.
Poza tym 360 to nieodpowiednie ko³o do takiej mocy dla tej sprê¿arki. Przeci±¿ysz kiedy¶ silnik. Przy 2,2kW na sprê¿arce powiniene¶ mieæ 1050RPM, co zapewni³oby Ci ko³o 250 na silniku 1400RPM. 360, to gdyby¶ mia³ silnik 3kW@1400RPM, wtedy na sprê¿arce jest 1300.


Ja ca³y czas mam problem ze zbiornikiem, w weekend bêdê robi³ próbê wodn± g³ównego 65l i 2 akumulatorów po ~70l. Próba pod ci¶nieneim 20bar, P robocze zbiorników 16 bar (nomina³, przebijam na 10), a pracowaæ bêd± do 7,6, z bezpiecznikiem na 8.

Za sprê¿ark± wyrze¼bi³em nietypow± ch³odnicê, za ni± w szeregu bêd± odwadniacz i odolejacz wstêpny i dopiero z nich do zaworu zwrotnego i do zbiornika. Foto dam jak odbiorê ca³o¶æ z lakierni proszkowej. Oba osuszacze s± w miarê bogato ¿ebrowane, ca³y zespó³ wraz z ch³odnic± mie¶ci siê w strumieniu powietrza wytwarzanym przez ogromny wiatrak tej sprê¿arki (360mm ³opatek).

Wczoraj wyrze¼bi³em dodatkowy odwadniacz do prac lakierniczych:


Rurka trzymana w rêce musi jeszcze zostaæ wspawana. Dolna czê¶æ (cyklon) sk³ada siê z rury 2" zakoñczonej u do³u dennic± z zaworem spustu kondensatu, a u góry gwintowan±, do wkrêcenia w gorn± komorê. Góra to filtr silika¿elowy. Odwadniacz bêdzie podpiêty za akumulatorami. Z niego bêdzie wyj¶cie na zespó³ reduktor+filtr 5um, a st±d ju¿ wprost na pistolet do malowania.
 

sony556
Wys³any: 2014-08-14, 11:39   
0
UP DOWN

Posty: 25
Niestety w A39b jest wentylator na kole pasowym. Po obliczaniu wysz³o mi ¿e ko³o musi byæ takie a nie inne. I ko³o na silniku zastosujê 315 aluminiowe tak¿e tak czy inaczej silnik nie bêdziê mia³ obci±zenia bo niby jakie ?

I ko³a mam takie

Sprê¿arka ABAC A39B -390mm
Na silnik jest potrzebne 315mm
 

c64club 
Wys³any: 2014-08-14, 11:59   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Wiem, ¿e ko³o jest z wiatrakiem, mam A39 w³a¶nie na stole warsztatowym. Ko³o alu, je¶li dobrze wykonane, to rzeczyw¶cie nie ma siê co baæ wywa¿enia.
Ale. Chyba ¼le policzy³e¶. Przy silniku 2,2kW sprê¿arka powinna mieæ 1050 obrotów na wale. Twój silnik ma 1400 obrotów, wiêc powiniene¶ mieæ ko³o 250mm. Przy kole na silniku 315mm, bêdziesz mia³ 1130 obrotów na sprê¿arce. Silnik bêdzie mia³ cie¿ko przy wy¿szych ci¶nieniach. Trochê za cie¿ko.
 

sony556
Wys³any: 2014-08-14, 16:30   
0
UP DOWN

Posty: 25
Ale co ma moc do obrotów ?

A to po co producent podaje ¿e silnik od 2,2-3kw i nic nie piszê ¿e na 2,2 kw ma byæ tyle obrotów a na 3kw ma byæ tyle obrotów.

Tak czy inaczej silnik musi przenie¶æ na pompe 1300obr/min. Nie wiem sk±d ci siê wzie³o 1150 ? Przecie¿ wtedy sama pompa ma mniejsz± wydajno¶æ o pare procent.
 

sony556
Wys³any: 2014-08-14, 16:36   
0
UP DOWN

Posty: 25
Oblicza³em ze wzoru takiego

P1/P2*D1
D2- Szukamy

P1-Prêdko¶c silnika
P2-Prêdko¶æ pompy
D1-¦rednica ko³a pasowego pompy
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-08-14, 18:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
sony556 napisa³/a:
Ale co ma moc do obrotów ?

Tyle ma...
c64club napisa³/a:
Silnik bêdzie mia³ cie¿ko przy wy¿szych ci¶nieniach. Trochê za cie¿ko.

To chyba proste?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

c64club 
Wys³any: 2014-08-15, 00:25   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Cytat:
Oblicza³em ze wzoru takiego

P1/P2*D1
D2- Szukamy

P1-Prêdko¶c silnika
P2-Prêdko¶æ pompy
D1-¦rednica ko³a pasowego pompy

Wzór ok, ale przyj±³e¶ obroty, jakie sprê¿arka mo¿e mieæ, jesli jest napêdzana silnikiem 3kW, a silnik masz 2,2kW, a przy tej mocy specyfikacja podaje 1050 obrotów.

Cytat:
co maj± obroty do mocy

To, ¿e im wy¿sze obroty, tym wiêcej energii w czasie (czyli mocy) potrzeba dostarczyæ. Jest to dosyæ proporcjonalna zale¿no¶æ. 2,2kW starczy na tyle, ¿eby przepchac 1000 porcji powietrza na minutê, ale na 1300 ju¿ nie styknie i silnik bêdzie siê przemêcza³
 

zwibel
Wys³any: 2014-08-19, 11:15   
0
UP DOWN

Posty: 66
Pod³±cze siê pod temat
Mój chiñczyk siê skoñczy³. Przetopi³o siê aluminiowe uzwojenie w silniku.
Zakupi³em nowy (u¿ywany kompresor) przedstawiony w linku poni¿ej. Butla 140l silnik 3kw 1480obr/min
https://picasaweb.google.com/100731304615847384816/Pictures#
Pompa to prawdopodobnie fini bk 119
Pompa jest w³o¿ona mocno na wyrost-ale za t± kase nie wybrzydza³em
Niestety wed³ug strony producenta przewidziany silnik to 5,5kW .
Jak dla mnie i na moje zabezpieczenia trochê za du¿o.

Zastanawiam siê co zrobiæ aby zwiêkszyæ wydajno¶æ. Aktualnie na pompie ko³o pasowe ma 400mm na silniku 110mm co daje obroty na pompie ok 400obr/min.
Producent zaleca 1215 obr/min.

Czy warto bawiæ siê w zak³adanie ko³a na silnik np. ok 270mm co da³o by mi na pompie ok 1000obr/min??

Szczerze nie potrzebuje du¿ego ci¶nienia -wystaczy mi 5-6 atm(bardziej zale¿y mi na wydajno¶ci). Kwestia czy wydoli silnik.
Mo¿e lepiej zmieniæ silnik na 2840obr/min??

Za³o¿ê oczywi¶cie zawór zwrotny i chyba pretostat z upuszczaniem ci¶nienia.
 

sony556
Wys³any: 2014-08-23, 15:16   
0
UP DOWN

Posty: 25
c64club i jak pod³±czy³e¶ kompresor u mnie z silnikiem 2,2 kw i obrotami 1300 ma wydajno¶æ 360-370 litrów :)
 

kzychu
Wys³any: 2014-08-24, 08:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Kolego zwibel nie baw siê w dobieranie wiêkszego kó³ka na silniku, bo im dasz wiêksze tym silnik bêdzie mia³ ciê¿ej, mo¿liwe ¿e dzia³a z t± pomp± tylko dlatego ¿e ma du¿e prze³o¿enie,
masz 3 fazy do zasilenia to kupuj silnik o podobnej mocy do zalecanej z obr 2800.
Je¶li chcesz zwiêkszyæ wydajno¶æ to trzeba zwiêkszyæ moc silnika ,tego nie przeskoczysz,
jak wymienisz na silnik o tej samej mocy 2800 obr. to nie wiadomo czy ruszy.
 

c64club 
Wys³any: 2014-09-04, 13:09   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Sony, ¿yczê Twemu silnikowi jak najd³u¿szego ¿ycia, bo bêdzie mia³ cie¿kie. Ile litrów zbiornik i jak d³ugo siê pompuje?

Budowa kompresora siê przed³u¿y³a. Silnik 3kW, prze³o¿enia dobrane, dzisiaj kurier przyniós³ kilka potrzebnych do uruchomienia drobiazgów i bêdziemy sk³adaæ.
Zbudowa³em wszystko tak, ¿eby nie by³o w±skich garde³, wszystkie progi w z³aczach rur zlikwidowane (na tokarce albo rêcznie, przerobionym rozwiertakiem). W po³owe budowy okaza³o siê, ¿e kompresor bêdzie jednak mia³ swoje miejsce (nie bêdzie go trzeba przetaczaæ w tê i wew tê), wiêc musia³em zmieniæ umiejscowienie wylotów i daæ inny zawór spustu kondensatu.
Filtr fabryczny to kpina. Z 4 ma³ymi kanalikami po 5mm ¶rednicy, daj±cy spory opór ssania ju¿ przy próbie przedmuchania go "ustnie". Zamieni³em na du¿y, labiryntowy filtr wilgotny (olej lekki) chroniony dodatkowo suchym wstêpnym z wó³kniny. Filtr spokojnie móg³by zasilaæ silnik spalinowy o zapotrzebowaniu 2000l/min i nie stanowiæ wiêkszego oporu.
Zbiornik 65l po próbie 18bar, zabezpieczenie na 8, histereza presostatu 5,5-7,5bar.
Z pompy wychodzi fabryczna ch³odnica, z niej dodatkowa, zabudowana na rurze 1/2" (pod pomp±), stamt±d powietrze bez zwê¿ania idzie do u¿ebrowanego odolejacza - ca³y ten zespó³ w strumieniu powietrza z wentylatora, ¿eby jak najlepiej go wykorzystaæ. Dopiero z odolejacza/odwadniacza idzie do zbiornika. Tu niestety jest "w±skie gard³o" w postaci zaworu zwrotnego 1/2" (ale chyba wymieniê na 3/4). Z gniazda zaworu zwrotnego jest rurka 1/2' w kierunku dna zbiornika, za¶ pobór powietrza z góry w innym miejscu.
Ca³a armatura poza spustem kondensatu jest pó³calowa, takie te¿ kupi³em szybkoz³±cza, taki mam reduktor z odwadniaczem i filtrem. Dla narzêdzi (czyli w warsztacie) jest dostêpne bezpo¶rednie wyj¶cie szybkoz³±czk± i drugie, te¿ z szybkoz³aczk±, za tym reduktorem. Dodatkowo zamontowa³em trzecie wyj¶cie w postaci zaworu kulowego 1/2 o pe³nym przelocie i z³acza Geka. To bêdzie s³u¿y³o do wyprowadzenia powietrza poza warsztat grubym wê¿em (12m Φ13) pod wiatê, gdzie docelowo bêd± 2 akumulatory po 65l i ma³a piaskarka, lub zamiast piaskarki pod³±czany zespó³ przygotowania powietrza do malowania.
Celowo nie piszê "lakierowania", bo chodzi raczej o pomalowanie przyczepy, zabezpieczenie antykorozyjne, zrobienie progów bez parcia na estetykê i inne bardziej "rolnicze" prace. Od lakierowania to s± lakiernicy i porz±dne pomieszczenia, a nie ¶lusarz robi±cy to z doskoku w gara¿u; szkoda zdrowia, nerwów i materia³ów.
 

c64club 
Wys³any: 2014-09-05, 10:50   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Wczoraj próbne odpalenie. Sorry za zdjêcia kotletem, g³ówny fotoklep mi siê gdzie¶ zasia³.

Ch³odnica dookólna wygl±da tak:

Z lewej jest oryginalna (element ¿ebrowany z alu), stamt±d idzie rura w dó³ i pod "brzucem" pompy, a do rury zamocowane dwa radiatory na p³ytach. na zakrêcie co¶ w stylu Faviera, pod brzuchem nastêpny du¿y radiator, ka¿dy od 100-watowej elektroniki. pod praw± krawêdzi± korpusu pompy mocowanie wê¿a, który bêdzie pod³±czony do odolejacza (czerwony element o przekroju "s³oneczka". Konstrukcja podobna jak w 3jw60, ale ¿ebrowana i w czwartej æwiartce strumienia z wentylatora, wype³niona k³êbami wiórow ze stali nierdzewnej (druciaki kuchenne) i z odprowadzeniem kondensatu. Z drugiego króæca ju¿ wprost na zawór zwrotny, a z niego rur± w kierunku dna zbiornika.

Po 5 minutach ci±g³êj pracy, pompa z ch³odnica wci±¿ dmucha ch³odnym powietrzem.

Na wyj¶ciu ta czarna rura, ktora przebiega nad silnikiem. 2 szybkoz³±czki (jedna docelowo z reduktoro-filtro-odwadniaczem), a za zaworem kulowym z³±cze k³owe Geka jako wyj¶cie "w ¶wiat" - pod wiatê, do piaskareczki i do psikania farbami.

Ca³o¶æ ramy okaza³a siê wiotka (podatna na skrêcenie), wiêc pompa chodzi jak du¿y diesel w rowerze, dzisiaj usztywniê ramê.
 

sony556
Wys³any: 2015-06-12, 22:23   
0
UP DOWN

Posty: 25
I jak pompa siê spisujê bo u mnie rok i narazie odpukaæ dzia³a wy¶mienicie kompresor jest prawie codziennie u¿ywany i wszystko jak w najlepszym porz±dku a tobie jak posz³o ?
 

c64club 
Wys³any: 2015-06-14, 11:09   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
W ogóle nie posz³o. Walka z silnikmi, potem projekt u¶pi³em, bo nie by³o pal±cej potrzeby wykorzystania a by³a inna robota. Uruchomimy go na jesieñ. Mo¿e :(
 

Przemek 
Wys³any: 2015-06-14, 13:17   
0
UP DOWN
Przemek


Pomóg³: 4 razy
Posty: 514
Sk±d: Szczecin
I tak siê czêstko to koñczy .Lepiej jednak kupiæ sprawdzony gotowy produkt.
_________________
Tym siê zajmujê
http://piaskowanieszczecin.pl/
http://akwarium.szczecin.pl/
 

c64club 
Wys³any: 2015-06-15, 09:47   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Tzn. pracowa³o to jaki¶ czas znakomicie, ale dobra³em z³y silnik. Zdecydowa³em siê na zakup 3 kW (w koñcu pompa pod 2,2 do 3), ale sie okaza³y badziewne, pali³y siê uzwojenia rozruchowe. Okaza³o siê, ¿e ¿aden rzetelny producent silników nie czyni na jedn± fazê wiêkszych ni¿ 2,2 kW. Tak¿e pozostaje wymieniæ kó³ko na silniku, pasek i w koñcu odpaliæ posiadany beselowski 2,2 kW. A trzeba by³o wzi±æ star± pompê 2800, to bym j± spi±³ bez pasa po¶redniego, bo jest pod 1400 obrotów. A tak Besla mam 1400 obrotów, a pompa pod 2,2kW musi byæ na 1050, wiêc kó³ka s± spore.
Trudno. Na jesieñ bêdê bezwzglêdnie potrzebowa³ kompresora, to jest motywacja
 

Marcino 
Wys³any: 2015-06-15, 12:51   
0
UP DOWN

Posty: 218
Sk±d: okolice Tczewa
U mnie pompa B2800 ci±gnie na silniku 1.5kw ale 3 fazy 2800obr, zero problemów.
Zobacz czy masz zawór odprê¿aj±cy - ja mam to w presostacie, bo to umo¿liwia g³adki start silnikowi.
 

c64club 
Wys³any: 2015-06-15, 13:21   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Zawór odprê¿ny w presostacie plus eksperymenty ze sta³ym upustem czy te¿ kontrolowan± nieszczelno¶ci±. W jedenej z rur uk³adu wspawany gwint M8, a w niego mosiê¿ne "dysze" rozwiercane od 0,4mm do 0,95, ale po dodaniu osuszacza przed zaworem zwortnym otrzyma³em spor± pojemno¶æ uk³adu ch³odz±co-filtruj±cego (jakie¶ 3 litry) i zamiast dyszy mo¿na by³o wkrêciæ zatyczkê. Dyszê mo¿na dobraæ na tyle du¿±, ¿eby pomiêdzy za³±czeniami pompy zd±¿y³o wszystko uciec z odcinka pompa-zbiornik i na tyle ma³±, ¿eby strata podczas pompowania by³a pomijalna.
Tak wiêc pompa ma spokojny start pod tym wzglêdem. Zanim te 3 litry napompuje ci¶nieniem daj±cym konkretny opór, zd±¿y siê rozkrêciæ. Problemem okaza³y siê silniki, a w³a¶ciwie brak 2 faz w gniazdku.

Spróbujê pu¶ciæ silnik 2,2kW na takim prze³o¿eniu jak pod 3kW i je¶li wystartuje, to zostawiê takie prze³o¿enie. Ustawiê jedynie presostat aby wy³±cza³ siê przy ci¶nieniu, które obci±¿a silnik nominaln± moc± (watomierz, obserwujemy manometr i kiedy na watomierzu poka¿e siê 2,2kW, notujemy ci¶nienie. Bo obroty nominalne (1300 dla 3kW i 1050 dla 2,2kW) ma podane dla 10 barów. Nie s±dzê, ¿eby pompuj±c do tych 7 barów przy 1300 obrotów pompa potrzebowa³a ca³ych 3kw.

Ale to minimum w lipcu. W czerwcu mam od zar±bania roboty ze spawaniem i moje zapotrzebowanie na powietrze spokojnie realizujê "ustnie" :)

Przemku, gdyby pal±ca potrzeba kompresora nie zosta³a za³atwiona wtedy innym sposobem, to projekt bym dokoñczy³ choæbym mia³ 3 dni urlopu specjalnie dla niego wzi±æ. A tak musi pole¿eæ i dojrzeæ. I tak wpakowa³em w to mo¿e 1/3 ceny kompresora fabrycznego o tych parametrach. Nie zapomnijmy, ¿e gotowca o tej mocy nie kupi siê na jedn± fazê.
 

c64club 
Wys³any: 2015-07-19, 02:20   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
No i projekt ruszy³. Dzia³a. Uff.

Dorwa³em wreszcie silnik 2,2kW 2800 obr/min. Fabryczny 1~ z lat 70, normalnie skarb. Ko³o mia³em kupione pod silnik 3 kW, policzone na 1300 onro/min pomp±, a dla 2,2kW pompa ma nominalne 1050. Ale na próbê pod³±czy³em, nabywszy wcze¶niej odpowiedni± tulejê Taper Lock. Chodzi WY¦MIENICIE. Przy 8 barach (bezpiecznik nadci¶nieniowy mam na 8 z ma³ym hakiem) nie bierze jeszcze ca³ych 2,2 kW. 3 Kw to jednak prawdopodobnie zapotrzebowanie pompy przy 10 barach, a mo¿e i to z zapasem podane. W ka¿dym razie maszyna w koñcu ruszy³a. Nie mierzy³em jeszcze czasu, ale 65l@7,7bar b³yskawicznie nape³nia.

Przecinarka plazmowa i pistolet do konserwacji podwozi nie narzekaj± na zasilanie :)

Do kompletu dorobi³em jeszcze 2 zbiorniki buforowe po 50l z butli po LPG. ¦miesznie to wygl±da, bo ka¿dy inny - kupi³em tylko takie sztuki, które jakby ci gaziarz zamontowa³ w aucie, to nie powiesz, ¿e u¿ywane. Ka¿dy ma oczwi¶cie dorobiony spust kondensatu, a ca³y bufor ma w³asny manometr i jest odcinany od g³ównego zbiornika zaworem kulowym. Drugi zbiornik buforowy jest na dodatek odcinany od pierwszego. Ca³o¶æ ³±czona krótkimi wê¿ami ø12, z specjalnie na tê okazjê roztaczanymi króæcami, trochê rozpychaj±cymi w±¿. Najmniejszy przekrój w tym uk³adzie to ø10mm i to krótko, 20-milimetrowe odcinki Tak¿e do wyboru mam konfiguracjê 65, 115 lub 165 litrów. Zarówno g³ówny zbiornik jak i bufor, maj± wyj¶cia ze z³±czem k³owym Geko oraz szybkoz³±czki Rectus 26 - dla przedmuchu, pompowania kó³ itp.

Zrobi³em te¿ (szumna nazwa) Stacjê Przygotowania Powietrza. Wej¶cie Geko - pod³aczenie z kompresora z mo¿liwie ma³ym oporem, wê¿em 16mm x 12m. W³asnej roboty zespó³ cyklon + osuszacz silika¿elowy, ju¿ pokazywa³em w tym w±tku. Za osuszaczem trójnik - z jednej strony Rectus dla plazmy (ona ma swój reduktor), z drugiej zespó³ 1/2" reduktor+filtr cz±stek sta³ych 5µm i za nim Rectus, ale wymieniê go na bezpo¶rednie wyj¶cie piêciometrowego wê¿a. Tak, ¿eby od pompy do samego pistoletu by³a tylko jedna szybkoz³±czka. Co siê tuylko da³o to zrobione na 1/2", wyg³adzone progi na przej¶ciach - ka¿dy nypel itp potraktowany pog³êbiaczem sto¿kowym. Z w±skich garde³ mam zawór zwrotny i szybkoz³±czkê do pistoletu.

Geko przysz³o¶ciowo pomy¶lane tak¿e do ew. ma³ej piaskarki, wraz z wpiêt± w liniê wspomagaj±c± pomp± HS11 z silnikiem 1,5kW. Zabieram siê za remont tej HS11, a ma³y chiñski kompresorek brata poszed³ na ³awkê rezerwowych
 

Gandziorz
Wys³any: 2015-07-20, 18:57   
0
UP DOWN


Posty: 217
Z t± chin± to chyba zale¿y od wersji.
Ja mam pompê china i nie daje gratisów w postaci oleju.

1) Silnik polskiej produkcji MOTOR o mocy 5,5kW.
2) Ko³a zakupione w necie na wymiar. Paski Stomil.
3) Butla 180l z kompresora WAN AW 3j60.
4) Presostat kupiony w sklepie fachowiec (w³oski? chiñski? nie pamiêtam)
5) Wyj¶cie z bubli z reduktorem allegro, groszowe sprawy.
6) Moja praca czyli pospawanie stela¿u itd. itp.

Zbiornik 180L od 0 do 7,5bar nape³nia w 1:41m.
Co daje 180*7,5 = 1350l
1350l / 101s * 60 = 801,98l/min.

Kupi³em w Pamu³aBis w Bydgoszczy. Taka sama pompa pracuje w jednym zak³adzie co du¿o powietrza u¿ywaj± dlatego siê na ni± zdecydowa³em.

Rok czasu i nic.


Ps. zdjêcie na starym kablu (wymieniony na czarny elastyczny) i bez os³ony paska
 

c64club 
Wys³any: 2015-07-27, 09:06   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
£adna plumpiarka, taka zwarta konstrukcja. Moja bardziej przypomina szambowóz marki SAM, jakich sporo po wsiach je¼dzi. I nie chce mi siê ju¿ od nowa robiæ.

Silnik Motor, Promot itp nówki to niestety chinina. Go¶æ od przezwajania nawet nie chce ich ogl±daæ.

Sony zaryzykowa³ pod³±czaj±c silnik 2,2kW przy obrotach jak pod 3 kW. I s³usznie uczyni³. Silnik jest obci±¿ony w pe³ni dopiero powy¿ej 8,5 bara. Przy pod³aczeniu na nieca³e 7,5 nie ma obaw.

U mnie wydajno¶æ jak na jednofazówkê chyba znakomita. 165l (zespó³ 3 zbiorników) do 7,25 bara w równe trzy minuty. Dobijanie 5 do 7,25 w kilkadziesi±t sekund.
Mojego ABACa te¿ kupowa³em od p. Pamu³y. Wybra³em najwiêkszy stosunek wydajnosci do zapotrzebowania na moc, odtzucaj±c czarn± V-kê i trójkê po forumowym ostrze¿eniu jakoby plu³y oliw±. Nie ¿a³ujê, mam fajn± plumpiarkê.

Mam 2 zbiorniki od 3JW60, ale jako¶ tak nieufnie do nich podchodzê, poza tym nie s± moje i musia³bym je oddaæ w razie opuszczenia obecnego miejsca warsztatowego, wiêc zrobi³em swoje z butli LPG. Co ma tê zaletê, ¿e mogê wszystko zabraæ i to w kawa³kach.

Os³onê paska wykona³em z kratek, ale ostatecznie nie zamontowa³em, bo maszyna stoi w "klatce" urz±dzonej w czê¶ci rega³u magazyowego i paluchami mo¿na siê dostaæ jedynie do z³±cz i zaworów oraz dodatkowej ch³odnicy.
Zastanawiam siê nad kupnem oryginalnej os³ony ABAC do pomp, tej kieruj±cej powietrze. i wspomagaj±cej ch³odzenie. Albo wykoneniem z laminatu, w koñcu u mnie trochê inna konfiguracja ni¿ fabryczna. W oryginalnej i tak bym musia³ ci±æ.

Koszt imprezy trudno oceniæ, ale bez eksperymentalnie kupionych gratów, spis do samodzielnej wyceny:
-pompa abac A29 830 z³
-silnik 2,2 kW 1~ (nie przerabiany, tylko jednofazowy) - nie mam pojêcia, za takiego skarba to sobie winszuj±...
-ko³o 18mm z tulej± taperlock i pasek Continental - do sprawdzenia w sklepie internetowym firmy Neron Pi³a
-3 zbiorniki po LPG - ceny wahaj± siê od "flaszki", przez 1-2 z³/kg do 100 z³/sztuka
-armatura z "Mrówki", zapasów w³asnych itd. - króæce, zawory kulowe, z³±cza Geko i Rectus - wszystko o wielkich przekrojach. Ze 2 stówy posz³y
-Presostat Nema 70 z³
-reduktor 1/2" dosta³êm w prezencie
-rury dwucalowe z gwintem (na ch³odnicê-odwadniacz wstêpny i na filtr do ZPP), dennice, nakrêtki - parê dych
- wê¿e gumowe itd - dosta³em.

WARTO ROBIÆ SAMORÓBÊ. Fabrycznego kompresora z dodatkow± ch³odnic±, nadmiarowymi gratami itd siê nie dostanie, choæby siê chcia³o zap³aciæ. Nie wspominaj±c o jednofazowym powy¿ej 1,5 kW. A tak mam jednofazowy 165l o wydajno¶ci 390 l/min na wyj¶ciu. Teraz z moim do¶wiadczeniem z³o¿y³bym go w tydzieñ popo³udniami, mieszcz±c siê w 2500 z³.
 

c64club 
Wys³any: 2015-12-10, 10:49   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Piaskowaæ tym wynalazkiem te¿ siê da i to nie¼le. Skomplikowana fiigurka wysoko¶ci 30 cm, pospawana z kilkudziesiêciu kawa³ków blachy i rurek, dwie minuty, w tym regulacja piachu. Felga w 5 minut, raz dopompowywane. Niby powoli, ale jakbym mia³ zawie¼æ do piaskowania ka¿d± cenzura³ê, to bym dopiero czasu natraci³.
 

Przemek 
Wys³any: 2015-12-10, 20:37   
0
UP DOWN
Przemek


Pomóg³: 4 razy
Posty: 514
Sk±d: Szczecin
O czym wy panowie piszecie .Przecieæ ta sprê¿arka nie nadaje siê do ci±g³ej pracy .Po kilku cyklach kilku godzinnej najprawdopodobniej siê stopi .

O wydajno¶ci nie wspomnê .
_________________
Tym siê zajmujê
http://piaskowanieszczecin.pl/
http://akwarium.szczecin.pl/
 

c64club 
Wys³any: 2016-01-21, 10:51   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 37
Nie fundujê jej kilkugodzinnych cykli. Na pojedyñcz± robotê za³±cza siê parê-parêna¶cie razy, w ci±gu kilku godzin pracy. A takie roboty s± ¶rednio dwie na miesi±c. Normalnie jedno pompowanie starcza na d³ugo - jakies ko³o od motocykla napompowaæ, co¶ przedmuchaæ. Piaskowanie drobnostek to ostateczno¶æ - chodzi tylko o to, ¿eby nie je¼dziæ do piasku z detalami wartymi mniej ni¿ paliwo i czas za ten transport.

Wydajno¶æ - ten zestaw to najbardziej wydajna rzecz, jak± mo¿na zasiliæ z jednej fazy. Do powa¿nych robót to siê trzeba zabieraæ z powa¿nym zasilaniem - wiadomo i nikt tutaj nie chce lokomotyw restaurowaæ tak± pompk±.
 

Matisim
Wys³any: 2016-05-27, 10:06   
0
UP DOWN

Posty: 2
Czytaj±c ten temat widzê, ¿e mogê tutaj otrzymaæ pomoc przy mojej sprê¿arce :-)
Otó¿ kupi³em kompresor abac b3800b bo stary siê skoñczy³. Mam problem/ dylemat co do ko³a pasowego na silniku, aktualnie mam ko³o o ¶rednicy 9cm i po moich obliczeniach wysz³o ¿e na sprê¿arce bêdê mia³ nie ca³e 800obr/ min, wiêc muszê mieæ wiêksze ko³o na silniku. Tylko zastanawiam siê jakie obroty ten kompresor powinien mieæ? Jedni pisz± 1400 inni 1100obr/ min. Silnik mam o mocy 5 albo 5.5KM ( w tej chwili nie pamiêtam) na 230v. Ca³o¶æ chce ustawiæ na max 9bar przy zbiorniku150l.
 

kzychu
Wys³any: 2016-05-27, 19:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Mo¿e pracowaæ z oboma prêdko¶ciami ,fabryczne z silnikiem 2.2kw maj± 1100, a jak masz silnik 3kw to mo¿na 1400 i masz wiêksz± wydajno¶æ.
Pytanie tylko jaki Ty masz silnik bo 5km na 230v to nie realne, a jak si³owy pod³±czony na 230
to te¿ ma mniejsz± moc ,zw³aszcza przy rozruchu.
 

Matisim
Wys³any: 2016-05-27, 22:46   
0
UP DOWN

Posty: 2
Tzn poda³em dane z tabliczki znamionowej silnika, konkretnie to by³a sprê¿arka CAPRAL V3- niestety wcze¶niej nie my¶la³em, ¿e bêde ja tak intensywnie u¿ywa³ i chiñszczyzna nie wytrzyma³a. My¶lê, ¿e skoro mo¿na na tych dwóch prêdko¶ciach u¿ywaæ to mo¿e zrobiæ obroty na 1200 i silnik nie bêdzie a¿ tak przeci±¿ony jak na 1400.

A przypu¶æmy, ¿e chcia³bym zmieniæ silnik na 400V, i 3KW, to lepiej 2800obr czy 1500? ten z ni¿sz± prêdko¶ci± d³u¿ej po¿yje? tylko wtedy musia³bym spore ko³o pasowe dorobiæ ;P
 

kzychu
Wys³any: 2016-05-29, 08:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Ten silnik co masz powinien wystarczyæ nawet je¶li ma trochê zawy¿on± moc, a je¶li by¶ chcia³
wymieniaæ na 3f to 2800 bo przy wolniejszych jest k³opot z ko³em na silnik.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group