| Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  
     
		 Neonis  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-15, 00:06   Klar T4W Caro UHS (VHS)
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         aerografit.pl
  
  
                  Posty: 188 Sk±d: Oswiecim 
                | 
      
         
            
               Kupi³em niedawno niejako na próbê (i zarazem z ciekawo¶ci) lakier bezbarwny firmy T4W Caro UHS (domy¶lam siê, ¿e oznaczenie to jest równoznaczne z VHS).  Dodam przy tym, ¿e dotychczas malowa³em tylko klarami klasy MS.
 
Do rzeczy: do testów zosta³y nim polakierowane elementy w³asnego motocykla. Przyznam, ¿e k³adzie siê go super, od razu ³adnie siê wylewa, ma d³ugi czas otwarcia i nie robi zacieków. Przy tym w dodatku jest bardzo gêsty i wydajny, bo mia³em wra¿enie, ¿e nawet na³o¿enie jednej pe³nej warstwy by wystarczy³o. W tej kwestii jestem z niego bardzo zadowolony.
 
Problem pojawia siê natomiast innej natury: elementy le¿± i schn± ju¿ tydzieñ w temperaturze ok 20st, a nadal lakier jest nie do koñca utwardzony i taki jakby lekko gumowy. 
 
 
Oczywi¶cie proporcje by³y dobrane wed³ug producenta (2:1) z u¿yciem wagi jubilerskiej.
 
Doczyta³em pó¼niej, ¿e lakiery typu VHS lubi± byæ dobrze wygrzane. 
 
St±d te¿ po pó¼niejszej próbie wygrzewania promiennikiem rzeczywi¶cie lakier zyska³ odpowiedni± twardo¶æ. Nie mniej jednak mam problem, bo jak wiadomo te elementy motocykla maj± budowê dosyæ nieregularn± i to co jest bli¿ej promiennika ³adnie siê wysuszy, a te "wg³êbienia" (np w czaszy) które s± dalej od promiennika nadal pozostaj± lekko gumowate.
 
 
Moje pytanie brzmi: czy lakier tej klasy rzeczywi¶cie ju¿ bez jego odpowiedniego nagrzania nie uzyska swojej twardo¶ci, czy mo¿e po up³ywie czasu w koñcu siê utwardzi? A mo¿e jak przyjdzie lato to na s³oñcu siê zahartuje? Jak to rzeczywi¶cie jest z tymi VHS'ami? | 
             
						
				_________________ Artystyczne malowanie aerografem: kaski, motocykle, tiry, samochody - Aerografit Studio | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Samuel		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-15, 15:50   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 17 
                | 
      
         
            
                	  | Neonis napisa³/a: | 	 		  | proporcje by³y dobrane wed³ug producenta (2:1) z u¿yciem wagi jubilerskiej. | 	  proporcja objetosciowa a wagowa to dwie rozne sprawy    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 kzychu		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-15, 18:24   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 5 razy Posty: 344 
                | 
      
         
            
               | Tak jak kolega wy¿ej napisa³ je¶li przy wa¿eniu u¿y³e¶ proporcji 2:1 to da³e¶ za ma³o utwardzacza. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Neonis  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-15, 19:14   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         aerografit.pl
  
  
                  Posty: 188 Sk±d: Oswiecim 
                | 
      
         
            
               Szczerze mówi±c nigdy nawet nie przesz³o mi przez my¶l, ¿e przecie¿ klar i utwardzacz mog± siê ró¿niæ wag±. Choæ to w zasadzie takie logiczne   ...
 
 
Czyli sugerujecie, ¿e gdyby proporcje by³y odpowiednie to klar VHS nie mia³by prawa byæ gumowy, nawet gdy schnie w 20st?
 
 
PS1: Dodam oczywi¶cie, ¿e w przypadku MS'ów nigdy nie mia³em tego problemu.
 
PS2: No i podkre¶lam, ¿e po wygrzaniu promiennikiem lakier w tych miejscach jest twardy jak ska³a. | 
             
						
				_________________ Artystyczne malowanie aerografem: kaski, motocykle, tiry, samochody - Aerografit Studio | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 KK  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-15, 19:18   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 23 razy Posty: 3347 
                | 
      
         
            
               | Sprawd¼ w karcie technicznej produktu jak to wygl±da przy wagowym odmierzaniu. Lakiery vhs powinny byæ wygrzewane, ale je¶li doda³e¶ za ma³o utwardzacza to mo¿e byæ to g³ówne ¼ród³o problemu. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Neonis  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-15, 19:27   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         aerografit.pl
  
  
                  Posty: 188 Sk±d: Oswiecim 
                | 
      
         
            
               W karcie technicznej jest tylko wspomniane odmierzanie objêto¶ciowe (2:1), o wagowym ani s³owa. Wszak to co mówicie mo¿e byæ prawd±, bo nie rzadko zdarza³o mi siê przy niektórych MS'ach, ¿e na koniec klar siê skoñczy³, a utwardzacza jeszcze trochê zosta³o.
 
 
Nie mniej jednak ponawiam pytanie: czy lakier VHS jest w stanie dobrze wyschn±æ w temperaturze 20st czy bez nagrzewania siê nie obejdzie? | 
             
						
				_________________ Artystyczne malowanie aerografem: kaski, motocykle, tiry, samochody - Aerografit Studio | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 kzychu		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-15, 19:47   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 5 razy Posty: 344 
                | 
      
         
            
               Powiniene¶ mieæ w karcie czy wymaga wygrzewania, je¶li masz jeszcze ten lakier to zwa¿ po
 
200ml i bêdzie wiadomo. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Siekiera		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-15, 21:32   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 10 razy Posty: 988 
                | 
      
         
            
               | Ja bym tam nie panikowa³ z t± z³± proporcj±. Najczê¶ciej utwardzacze maj± ciê¿ar w³a¶ciwy zbli¿ony do 1 wiêc taka ró¿nica jak ci tam wysz³a to jest pomijalna. Inna sprawa to sama miêkko¶æ lakierów VHS / UHS. One s± najczê¶ciej miêkkie i nic z tym nie zrobisz. Pomijam niektóre wyj±tki obecne na rynku ale to s± naprawdê wyj±tki za które zreszt± trzeba wiêcej zap³aciæ i jak ju¿ jaki¶ producent ma taki lakier w swojej ofercie to na pewno nie sprzedawa³by firmie handlowej pod markê w³asn±. Marka T4W to marka etykietowacza a nie producenta. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Neonis  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-16, 00:12   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         aerografit.pl
  
  
                  Posty: 188 Sk±d: Oswiecim 
                | 
      
         
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Najczê¶ciej utwardzacze maj± ciê¿ar w³a¶ciwy zbli¿ony do 1 wiêc taka ró¿nica jak ci tam wysz³a to jest pomijalna | 	  
 
W gruncie rzeczy to te¿ mi siê jednocze¶nie nasuwa na my¶l, ¿e przecie¿ nie raz jak przecie¿ lakiernicy lej± do kubka z miark± to te¿ przecie¿ idealnie co do kropli im nie wyjdzie.
 
 
Co do miêkko¶ci - ja rozumiem, ¿e nie bêd± jak marmur (bo sk±d¶ te rzekome w³a¶ciwo¶ci znikania rys pod wp³ywem s³oñca musz± czerpaæ), ale obecnie jest tak miêkki, ¿e jak wbijam paznokieæ to tak zostaje. A¿ strach pomy¶leæ co by³oby jakby np. motocykl siê po³o¿y³ czy co¶. Wydaje mi siê, ¿e nie o tak± "miêkko¶æ" chodzi    | 
             
						
				_________________ Artystyczne malowanie aerografem: kaski, motocykle, tiry, samochody - Aerografit Studio | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 lukas		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-16, 10:33   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 5 razy Posty: 339 
                | 
      
         
            
                	  | Neonis napisa³/a: | 	 		  Wydaje mi siê, ¿e nie o tak± "miêkko¶æ" chodzi    | 	  
 
 
Niestety o tak± twardo¶æ chodzi a teorie o znikaniu rys na s³oñcu to wypracowane zosta³y przez kreatywne zespo³y marketingowe w trakcie poszukiwania "korzy¶ci" jakie oferuj± lakiery VHS narzucone niejako przez dyrektywy LZO    
 
Na dwie sprawy chcia³bym zwróciæ uwagê. Pe³ny proces utwardzania (polimeryzacji) trwa ok. tygodnia a z tego co wyczyta³em z pierwszego posta to lakier ju¿ ma wiêcej ni¿ tydzieñ a wiêc utwardzanie zakoñczy³o siê. Teraz druga kwestia. Z tekstu czê¶ciowo wynika ¿e na³o¿y³e¶ wiêcej ni¿ jedn± warstwê. Pytanie ile wiêcej? je¿eli da³e¶ 1,5 warstwy to OK ale je¿eli da³e¶ 2 lub co gorsza 3 to tu mamy problem z miêkko¶ci±.
 
Lakiery VHS maj± du¿± zawarto¶æ czê¶ci sta³ych, nawet 50% wiêcej ni¿ MS i tym samym musimy nak³adaæ mniej warstw bo inaczej robimy skorupê a nie prawid³ow± warstwê lakieru. Jak ju¿ na³o¿ymy za du¿o i o dziwo nic nie zgazuje czy nie pocieknie to trzeba siê liczyæ w³a¶nie z miêkko¶ci± lakieru na bardzo d³ugi czas a mo¿e nawet na zawsze, to zale¿y od lakieru bo faktycznie niektóre lakiery nie wygrzane nigdy nie uzyskuj± prawid³owej twardo¶ci. Niektóre VHS to wrecz musz± byæ wygrzane w odpowiedniej wysokiej temperaturze przez okre¶lony d³ugi czas bo jak siê za ma³± temp. lub za krótko siê grzeje to jeszcze gorzej dla tego lakieru ni¿ bez wygrzewania w ogóle.
 
Najczê¶ciej problemu tego nie ma je¿eli lakier zosta³ po³o¿ony na prawid³owe 1,5 warstwy ale wielu lakierników ma opór psychiczny przed tak "cienk±" pow³ok± i tu jest b³±d.
 
I teraz co z tym zrobiæ, czekaæ lub grzaæ mo¿e uda siê go dotwardziæ poprzez w³a¶nie skurcz. Czyli mówi±c wprost potrzebujesz aby on "kucn±³" jak to mówi± niektórzy lakiernicy     | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Neonis  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-16, 11:54   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         aerografit.pl
  
  
                  Posty: 188 Sk±d: Oswiecim 
                | 
      
         
            
               Lukas, dziêki serdeczne. Je¶li chodzi o ilo¶æ warstw: da³em 2 warstwy + lekka "przyprószka" (kontaktowa ¿e tak to nazwê) na pocz±tku. Ale nie z uwagi na "opór psychiczny" jak to ³adnie nazwa³e¶, tylko dlatego, ¿e elementy motocykla by³y malowane aerografem i ¿eby zalaæ te powsta³e przez to nierówno¶ci (odciêcia od ta¶m, szablonów itp). Podczas nak³adania zauwa¿y³em, ¿e w przypadku normalnego pod³o¿a (pomalowanego na jeden kolor) wystarczy³aby jedna warstwa tego lakieru VHS. Tutaj nie mniej jednak z chêci uzyskania "g³êbii" na³o¿y³em jeszcze jedn± warstwê.
 
 
Skoro mówisz, ¿e tutaj mo¿e byæ pies pogrzebany, to rozwa¿am jeszcze tak± opcjê, tylko powiedzcie mi czy ona jest s³uszna:
 
Najpierw nak³adaæ odpowiedni± ilo¶æ warstw lakieru MS, a na sam koniec (po odparowaniu) na³o¿yæ jedn± warstwê lakieru UHS/VHS. Dobrze kombinujê? Tylko pytanie czy nie powstanie jaka¶ niepo¿±dana reakcja pomiêdzy tymi dwoma lakierami? | 
             
						
				_________________ Artystyczne malowanie aerografem: kaski, motocykle, tiry, samochody - Aerografit Studio | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 KK  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-16, 12:22   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 23 razy Posty: 3347 
                | 
      
         
            
               Nie lepiej kupiæ jakiego¶ w miarê twardego HS-a na motocykl?
 
W msie nak³adaj±c 3 warstwy masz to co w vhs na 1,5 warstwy.
 
 
Zjawisko problemów z gumowato¶ci± i niedoschniêciem widaæ te¿ na hsach jak damy np 3 warstwy. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Neonis  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-16, 13:45   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         aerografit.pl
  
  
                  Posty: 188 Sk±d: Oswiecim 
                | 
      
         
            
               KK, tak jak wspomina³em do tej pory pracowa³em na MSach i tego UHSa kupi³em na próbê, do eksperymentowania, skuszony przede wszystkim jego rzekom± odporno¶ci± na zarysowania i trwa³o¶ci±. Przy aplikacji dodatkowo okaza³o siê, ¿e bardzo przyjemnie i bezproblemowo siê go nak³ada, jest gêsty, nie cieknie, nie robi mory i ma d³ugi czas otwarcia. Rzek³bym, ¿e je¶li chodzi o samo nak³adanie to wybacza niemal¿e wszystkie b³êdy. Oczywi¶cie mówiê tu bynajmniej o tym konkretnym klarze T4W Caro UHS, bo nie mam porównania z ¿adnym innym tej klasy.
 
 
Problem jest tego typu, ¿e je¶li lakierujê elementy z grafik± malowan± aerografem nie rzadko muszê na³o¿yæ trochê wiêcej warstw, ¿eby ³adnie przykry³y i wyrówna³y ca³o¶æ. Ponoæ profesjonali¶ci w tym fachu nak³adaj± rzekomo 8-12 warstw klaru jednak jako¶ nie bardzo wierzê w s³uszno¶æ i techniczn± poprawno¶æ takiego wykonania (pomijaj±c fakt, ¿e warstwa warstwie nierówna).
 
 
A je¶li mowa o w miarê twardym HS'ie to jakiego polecasz?
 
 
Ewentualnie czy jest na rynku jaki¶ "wyrozumia³y" MS, który charakteryzowa³by siê podobnymi w³a¶ciwo¶ciami (d³ugi czas otwarcia, gêsty, bez tendencji do zacieków ani robienia mory)?
 
 
No i ponawiam pytanie:
 
 	  | Cytat: | 	 		  Skoro mówisz, ¿e tutaj mo¿e byæ pies pogrzebany, to rozwa¿am jeszcze tak± opcjê, tylko powiedzcie mi czy ona jest s³uszna: 
 
Najpierw nak³adaæ odpowiedni± ilo¶æ warstw lakieru MS, a na sam koniec (po odparowaniu) na³o¿yæ jedn± warstwê lakieru UHS/VHS. Dobrze kombinujê? Tylko pytanie czy nie powstanie jaka¶ niepo¿±dana reakcja pomiêdzy tymi dwoma lakierami? | 	 
  | 
             
						
				_________________ Artystyczne malowanie aerografem: kaski, motocykle, tiry, samochody - Aerografit Studio | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Samuel		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-16, 20:58   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 17 
                | 
      
         
            
                	  | lukas napisa³/a: | 	 		  |  problemu tego nie ma je¿eli lakier zosta³ po³o¿ony na prawid³owe 1,5 warstwy ale wielu lakierników ma opór psychiczny  | 	  tutaj jest klucz.
 
druga sprawa pamietaj ze oznaczenia produktow no name czyli lane z jednej beczki to nie to samo co vhs znanych producentow   
 
 
i kolejna sprawa,aby nakladac prawdziwy vhs musi byc tez prawdziwy gun    czytaj atomizacja | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Samuel		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-16, 21:00   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 17 
                | 
      
         
            
                	  | Neonis napisa³/a: | 	 		  | W karcie technicznej jest tylko wspomniane odmierzanie objêto¶ciowe (2:1), o wagowym ani s³owa. | 	  ka¿dy markowy producent podaje te wartosci,zarówno obietosciowe jak i wagowe.    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Samuel		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-16, 21:09   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 17 
                | 
      
         
            
                	  | Neonis napisa³/a: | 	 		  | da³em 2 warstwy + lekka "przyprószka | 	  a nie lepiej pierwsza 70% zamknieta i pó¿niej pe³na wylana? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Neonis  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-17, 00:52   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         aerografit.pl
  
  
                  Posty: 188 Sk±d: Oswiecim 
                | 
      
         
            
                	  | Cytat: | 	 		  | oznaczenia produktow no name czyli lane z jednej beczki to nie to samo co vhs znanych producentow | 	  
 
Wiem doskonale jak wygl±da sytuacja z oznaczaniem klas lakierów, st±d te¿ nie spodziewa³em siê ¿adnych cudów po tym wytworze   
 
 	  | Cytat: | 	 		  | ka¿dy markowy producent podaje te wartosci,zarówno obietosciowe jak i wagowe.  | 	  
 
s³owo klucz: "markowy producent"   . T4W to (jak dla mnie) raczej taki no name, który próbuje siê jako¶ wybiæ... bynajmniej póki co... No i nie producent tylko etykieciarz   
 
 	  | Cytat: | 	 		  | a nie lepiej pierwsza 70% zamknieta i pó¿niej pe³na wylana? | 	  
 
Nie wiem czy lepiej. Pewnie i masz racjê, ale tak jak wspomina³em pierwszy raz mia³em do czynienia z lakierem innym ni¿ MS. W dodatku tak jak wspomina³em przykrywa³em grafikê malowan± aerografem, a to ¿e tak powiem "rz±dzi trochê innymi prawami"    | 
             
						
				_________________ Artystyczne malowanie aerografem: kaski, motocykle, tiry, samochody - Aerografit Studio | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Siekiera		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-17, 06:33   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 10 razy Posty: 988 
                | 
      
         
            
                	  | Neonis napisa³/a: | 	 		  A je¶li mowa o w miarê twardym HS'ie to jakiego polecasz?
 
 
Ewentualnie czy jest na rynku jaki¶ "wyrozumia³y" MS, który charakteryzowa³by siê podobnymi w³a¶ciwo¶ciami (d³ugi czas otwarcia, gêsty, bez tendencji do zacieków ani robienia mory)?  | 	  
 
 
Jest taki bardzo "wyrozumia³y" HS który jest twardy, gêsty, mo¿esz k³a¶æ nawet na 3 warstwy, dobrze siê rozlewa, nie robi zacieków i ma du¿± g³êbiê i po³ysk      
 
General 6000 http://www.generalpaint.b.../tds/6000HS.pdf | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Neonis  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-18, 23:50   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         aerografit.pl
  
  
                  Posty: 188 Sk±d: Oswiecim 
                | 
      
         
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 krzysnik363		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-19, 00:34   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 43 
                | 
      
         
            
               | Przeciez 20 stopni to ksi±¿kowa temperatura zw³aszcza w tym okresie wiec nie wiem czemu ci±gle piszesz o 20 stopniach | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Siekiera		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2016-01-19, 07:43   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 10 razy Posty: 988 
                | 
      
         
            
               | £adnie wysycha w normalnych warunkach bez wygrzewania tylko lepiej wzi±æ szybki utwardzacz. Teraz widzia³em w karcie technicznej ¿e doszed³ jeszcze jaki¶ super szybki utwardzacz ale nie mia³em go jeszcze. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |