Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2009-04-25, 05:40
Autor Wiadomo¶æ
junioross
Wys³any: 2008-04-14, 10:53   POMOCY-Jaki to lakier??
0
UP DOWN

Posty: 5
Witajcie potrzebujê pomocy
chcê rzuciæ wyj±tkowy lakier na mojego oldtimera i wybór pad³ na kolor, który znalaz³em w sieci jednak nie mam pojêcia jaki to lakier, ilu warstwowy czy to per³a, jaka jest technika nak³adania itd - jestem zupe³nym laikiem i od razu uprzedzam, ¿e to nie ja bêdê k³ad³ lakier.
Mo¿e kto¶ z Was orientuje siê jak ten lakier siê nazywa, mo¿e z jakiego samochodu b±d¼ motocykla pochodzi, a mo¿e nawet jaki ma nr. Zale¿y mi w³a¶nie na takim efekcie ¿eby z pod tego bordowego lakieru przebijak delikatnie czarny - czy to jest mo¿liwe do uzyskania- mo¿e trzeba najpierw jaki¶ ciemny podk³ad daæ??
PS. Co zrobiæ ¿eby lakier mia³ taki po³ysk-czy to kwestia ilo¶ci warstw klaru czy tylko polerki - jakiego lakieru u¿yæ ¿eby by³ dosyæ twardy i siê szybko nie rysowa³ i jednocze¶nie mia³ super po³ysk.
Wiem, ¿e moje pytanie mo¿e Wam siê wydaæ banalne ale naprawdê liczê na Wasze do¶wiadczenie i pomoc.
Linki do fotek:
http://http://www.mantacl.../frankfurt1.jpg
http://www.mantaclub.cz/frankfurt.html
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-04-14, 19:38   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
To jest lakier trzy-warstwowy, ten typ lakieru tworzy efekt typu "flip flop"
Tu masz co¶ o tym:
http://www.lakiernik.com.pl/articles.php?id=27
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-04-15, 11:55   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Bisuside14 napisa³/a:
To jest lakier trzy-warstwowy, ten typ lakieru tworzy efekt typu "flip flop"
Tu masz co¶ o tym:
http://www.lakiernik.com.pl/articles.php?id=27


czy ty wreszcie moglbys sie zastosowac do moich ( i nie tylko ) prosb? przestaniesz wreszcie pisac bzdury na tym forum ?
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-04-15, 12:44   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
dobrze przestane....
 
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-04-15, 15:48   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
to jest motocyklowy kolor 3 warstwowy, nie pamietam numeru ale napewno jest to kolor z motocykla bmw, poszukaj w fiszkach , niestety jest to kolor candy i bardzo ciezko równo go roz³o¿yc na ca³ym aucie zeby by³o równo, musi to robiæ lakiernik naprawde dobry
 
 

dawid
Wys³any: 2008-04-15, 19:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Bo ja wiem czy tak trudno Danielu? Probowales Candy House of kolor ? wystarczy ze pistol rowno daje:)) no ale nie otym bylo juniors proponuje ci to http://www.paintwithpearl.com/ perly w proszku bardzo taniocha wrecz:)) nawet chyba na stronie glownej jest ten kolor ktory chcesz:)) oni polecaja urzywac tej perly z lakierem ale ja osobiscie urzywalem jej z binderem
_________________
hmmm
 

rbfm 
Wys³any: 2008-04-15, 20:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
dawid napisa³/a:
http://www.paintwithpearl.com/ perly w proszku bardzo taniocha wrecz:))


to jest proszek? grube ziarno ? mowisz ze polecaja dodawac do lakieru, ale chodzi o baze czy bezbarwny ? no i jaka jest powierzchnia po lakierowaniu ? gladka?
 

dawid
Wys³any: 2008-04-15, 20:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
ziarno idzie w dyszy 0,2 na aerogreafie, sa to takie same pigmety ktorych urzywa wiekrzosc firm farbotworczych np PPG do robienia farb tylko tyle ze sa one w prochu morzna do bezbarwnego a mozna tez do bindera, oczywiscie jak urzywa sie w lakierze trzeba na koniec bezbarwnym 8bez pigmetu przeleciec maja nawet brokat ktory mozna jedna warstwa zalac ale tego nie prubowalem:))
_________________
hmmm
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-04-15, 22:16   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
dawid napisa³/a:
Bo ja wiem czy tak trudno Danielu? Probowales Candy House of kolor ?
dla wielu lakierników problemem jest pomalowanie Fiata nr 647 wiec z trójwarstwówk± wydaje mi sie ze mo¿e byæ troszke trudniej :wink: ale to tyloko takie moje skromne gdybanie, tymbardziej ze jak rozumiem chodzi tu o malowanie ca³o¶ciowe auta ³±cznie z ¶rodkami i felcami, nie jest to wcale takie proste, a niedaj bog zeby osobno drzwi i klapy na stojakach malowaæ. Ja akurat malowalem kilka moto w tym kolorze i dobrze juz wiem jakie to jest proste, ciekawa jest receptura, 1 warstwa to srebro a 2ga to czerwony candy + ziarna, na duzej powierzchni niewprawieni mog±... :lol:
 
 

junioross
Wys³any: 2008-04-16, 18:44   
0
UP DOWN

Posty: 5
danielpainter napisa³/a:
dawid napisa³/a:
Bo ja wiem czy tak trudno Danielu? Probowales Candy House of kolor ?
dla wielu lakierników problemem jest pomalowanie Fiata nr 647 wiec z trójwarstwówk± wydaje mi sie ze mo¿e byæ troszke trudniej :wink: ale to tyloko takie moje skromne gdybanie, tymbardziej ze jak rozumiem chodzi tu o malowanie ca³o¶ciowe auta ³±cznie z ¶rodkami i felcami, nie jest to wcale takie proste, a niedaj bog zeby osobno drzwi i klapy na stojakach malowaæ. Ja akurat malowalem kilka moto w tym kolorze i dobrze juz wiem jakie to jest proste, ciekawa jest receptura, 1 warstwa to srebro a 2ga to czerwony candy + ziarna, na duzej powierzchni niewprawieni mog±... :lol:


Tak chodzi o malowanie ca³ego auta -mojego oldtimera opla Manty A z 72 roku (podkre¶lam A ¿eby nie myliæ z t± popularn± obwieszon± spoilerami wersj±). Tak naprawdê to jestem Wam wdziêczny za te wszystkie porady ale szczerze mówi±c wola³bym co¶ gotowego prosto z mieszalni - wiêc nie wiem czy dobrze zrozumia³em- to jest lakier per³owy??
Je¶li ró¿nica w cenie nie by³aby zbyt wielka to wola³bym bez kombinowania - przy takiej skali remontu 100 czy 200 z³otych bardzo du¿ej ró¿nicy nie robi ma byæ po prostu boski. Wszystkie nowe chromy i bordowy lakier z pod którego wychodzi czerñ-ten kolor poda³em jako przyk³adowy ¿eby dowiedzieæ siê dok³adnie o to co daje taki efekt-mo¿e macie jakie¶ W³asne propozycje lakierów w wybranej przeze mnie gamie kolorystycznej.
A tak przy okazji to chcia³bym siê dowiedzieæ co s±dzicie o zabezpieczeniu antykorozyjnym jakie wybra³em:
1. zdar³em ca³y lakier do go³ej blachy - u¿ywa³em do tego celu szczotki nylonowej i w miejscach, do których nie da³em rady siê dostaæ auto zosta³o wypiaskowane. Du¿e ogniska korozji zosta³y wyciête i na ich miejsce trafi³a nowa blacha.
2. Nastêpnie idzie wytrawka (wash primer) wybór pad³ na IVAT
3. Nastêpnie podk³ad epoksydowy 2 sk³adnikowy NOVOL
4. no i teraz co¶ nieprzyjemnego szpachlówka (niestety przy 36 letnim aucie z pewn± przesz³o¶ci± i spawanymi reperaturkami (jak spawaæ?? ci±gowo czy punktowo??)nie jest mo¿liwe unikniêcie tego) my¶la³em ¿eby zastosowaæ szpachlê z dodatkiem py³u aluminiowego gdy¿ podobno ma podwy¿szon± odporno¶æ na pêkanie (my¶la³em o produktach APP- liczê o opiniê na ten temat)
5. no i teraz jaki¶ podk³ad
6. lakier
7. klar -podpowiedzcie drodzy Specjali¶ci co zrobiæ aby lakier tak siê nieziemsko b³yszcza³- czy to jest kwestia polerowania, jako¶ci lakieru lub ilo¶ci jego warstw - chcia³bym te¿ ¿eby siê nie rysowa³ od ka¿dego dotkniêcia.

Liczê na wasze fachowe porady
Thank's you from mountain.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-04-16, 19:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
junioross napisa³/a:
3. Nastêpnie podk³ad epoksydowy 2 sk³adnikowy NOVOL


podstawowy blad. kiedys tak mozna bylo robic, niestety teraz juz nie. mozesz zaczynac cala robote na nowo bo po kilku miesiacach zacznie odlazic epox od reaktywnego. nie zartuje.

zasada jest taka ze albo sam epox albo wash+akryl. osobiscie klade epox, na to ew szpachla i calosc przykrywam akrylowym.

[ Dodano: 2008-04-16, 19:04 ]
junioross napisa³/a:
(jak spawaæ?? ci±gowo czy punktowo??)

najpierw punktowo(zeby nie powyginalo powierzchni i zachowalo prawidlowy profil) po calej linii a pozniej jednym ciagiem co by nie bylo miejsc w ktorych nie ma spawu.

[ Dodano: 2008-04-16, 19:05 ]
junioross napisa³/a:
5. no i teraz jaki¶ podk³ad
6. lakier
7. klar -podpowiedzcie drodzy Specjali¶ci co zrobiæ aby lakier tak siê nieziemsko b³yszcza³- czy to jest kwestia polerowania, jako¶ci lakieru lub ilo¶ci jego warstw - chcia³bym te¿ ¿eby siê nie rysowa³ od ka¿dego dotkniêcia.

skoro zaczales novolem, to skoncz nim. bezbarwny wez scratch resistant

[ Dodano: 2008-04-16, 19:08 ]
junioross napisa³/a:
my¶la³em ¿eby zastosowaæ szpachlê z dodatkiem py³u aluminiowego gdy¿ podobno ma podwy¿szon± odporno¶æ na pêkanie


zadne alu. wez fiber micro z novola.

[ Dodano: 2008-04-16, 19:09 ]
junioross napisa³/a:
co zrobiæ aby lakier tak siê nieziemsko b³yszcza³- czy to jest kwestia polerowania, jako¶ci lakieru lub ilo¶ci jego warstw


kazdy lepszy bezbarwny da ci dobry polysk.
 

dawid
Wys³any: 2008-04-16, 20:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
co do koloru to ja bym na mante oryginal czerwony wrzucil oczywiscie w bazie na to od 2,5 do 3 warstw dobrego lakieru podkreslam dobrego! dalej 2000 na klocek 3000 krazek i kakretna polerka wtedy bedziesz mial polysk ktory cie interesuje jesli bedzie to naprawde dobry lakier i bedziesz o niego dbal ( polerowanie raz w roku omijanie szajsowych myjni mech) to przez wieki bedzie sie swiecil
_________________
hmmm
 

kaczmi 
Wys³any: 2008-04-17, 21:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 102
Sk±d: Mazowieckie
Jak chcesz uzyskaæ taki kolorek to oczywi¶cie jest 3 warstwówka z motoru

Proponujê z lini RM czysty pigment STAR 800 i na to dwie warstwy ¿ywicy BC 100

Malowali¶my tym ostatnio jakie¶ alfa romeo wysz³o rewelacyjnie, fotke mogê daæ na gg

Star 800 to wyra¼na pomarañcz a na to ¿ywica bezbarwna wychodzi takie w³a¶nie czerwo.

Pozdrawiam
 
 

junioross
Wys³any: 2008-04-23, 22:04   
0
UP DOWN

Posty: 5
rbfm napisa³/a:
junioross napisa³/a:
3. Nastêpnie podk³ad epoksydowy 2 sk³adnikowy NOVOL


podstawowy blad. kiedys tak mozna bylo robic, niestety teraz juz nie. mozesz zaczynac cala robote na nowo bo po kilku miesiacach zacznie odlazic epox od reaktywnego. nie zartuje.


No nie jestem pewien chyba, ¿e specyfikacje produktów k³ami±. Dla przyk³adu np ta (jest z NOVOL'a ale my¶lê, ¿e producent nie ma znaczenia). Wg tego schematu wytrawka+epoksyd zapewnia "najlepsz± ochronê antykorozyjn±" -z tego wynika, ¿e nie na³o¿enie tych pow³ok jedna po drugiej nie powinna przynie¶æ nieoczekiwanego efektu.
Link to schematu:
http://img113.imageshack....ierniczedf4.jpg
 

rbfm 
Wys³any: 2008-04-24, 12:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
junioross napisa³/a:
No nie jestem pewien chyba,


no ale ja jestem pewien i to ci powinno wystarczyc :)
a to co pokazujesz to strona z akademii novol w ktorej podaja stary system. teraz juz tego nie ma.
 

junioross
Wys³any: 2008-04-24, 14:29   
0
UP DOWN

Posty: 5
rbfm napisa³/a:
junioross napisa³/a:
No nie jestem pewien chyba,


no ale ja jestem pewien i to ci powinno wystarczyc :)
a to co pokazujesz to strona z akademii novol w ktorej podaja stary system. teraz juz tego nie ma.

Ale czy to znaczy, ¿e ten sposób siê nie sprawdzi³ (ochrona antykorozyjna okaza³a siê zbyt s³aba) czy sk³ad tych produktów siê zmieni³ bo wydaje mi siê dziwne, ¿e specjali¶ci pracuj±cy w laboratoriach siê tak bardzo pomylili. Wyja¶nij mi dlaczego ta metoda kiedy¶ siê sprawdza³a, a teraz nie - i co jest tego powodem.
Czy znasz przypadek "pogryzienia" siê tych warstw z autopsji czy gdzie¶ wyczyta³e¶ - mo¿e to by³ odosobniony przypadek i powodem niepowodzenia nie by³o na³o¿enie wytrawki i epoksydu. Znajomy pracuj±cy w lakierni (zajmuj± siê czêsto zabytkowymi autami) mówi³ mi ¿e to jest metoda jakiej czêsto u¿ywaj± i nigdy nie by³o ¿adnych reklamacji.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-04-24, 14:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
junioross napisa³/a:
Ale czy to znaczy, ¿e ten sposób siê nie sprawdzi³ (ochrona antykorozyjna okaza³a siê zbyt s³aba) czy sk³ad tych produktów siê zmieni³ bo wydaje mi siê dziwne, ¿e specjali¶ci pracuj±cy w laboratoriach siê tak bardzo pomylili. Wyja¶nij mi dlaczego ta metoda kiedy¶ siê sprawdza³a, a teraz nie - i co jest tego powodem.


ta metoda nie sprawdzala sie tylko w konkretnych niesprzyjajacych warunkach o ktorych nie chce mi sie pisac. poza tym byla jaknajbardziej ok.

junioross napisa³/a:
Czy znasz przypadek "pogryzienia" siê tych warstw z autopsji czy gdzie¶ wyczyta³e¶



znam.
 

Benos77
Wys³any: 2008-04-25, 19:58   
0
UP DOWN

Posty: 133
Sk±d: Szczecin
Ja ostatnio robi³em karoserie od Mini i postanowi³em poszukaæ u ¼ród³a.Zadzwoni³em i pogada³em z technikiem z Novola.Powiedzia³ ¿e mam oczy¶ciæ rdze maksymalnie jak siê da i daæ na to podk³ad reaktywny a potem podk³ad akrylowy ,co ciekawe mówi³ ¿e moge daæ jakiego¶ dziada bez dodatku antykorozyjnego (choæ oni nie maj± takiego w ofercie).Mówi³ ¿e reaktywny ju¿ sam z siebie da ochronê antykorozyjn± i dodatki w podk³adzie akrylowym nie maj± wiêkszego znaczenia.W sumie to siê dziwi³ ¿e chce daæ pod³ad epoksydowy.Mówi³ ¿e to jest przede wszystkim podk³ad izolacyjny i w sumie przy naprawie tego nadwozia nie warto go stosowaæ.Pyta³em go te¿ o to czy reaktywny mo¿na epoksydowym pokryæ.Powiedzia³ ¿e on nie widzi przeciwskazañ ale nie widzi sensu takiej naprawy,szczególnie w ekonomicznym aspekcie.My¶le ¿e tym zakazem to Novol dmucha na zimne.Czasem wystarczy zadzwoniæ i zapytaæ.Chêtnie odpowiadaj±.Ja szczerze mówi±c sam ju¿ g³upieje w tym temacie ale ten technik mnie przekona³.Tak na prawdê nie chce mi siê wywo³ywaæ kolejnych burzliwych dyskusji na ten temat.Ka¿dy ma swoje zdanie i niech tak zostanie...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-04-25, 21:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ja juz o tym wielokrotnie pisalem
 

junioross
Wys³any: 2008-04-27, 11:22   
0
UP DOWN

Posty: 5
Benos77 napisa³/a:
Pyta³em go te¿ o to czy reaktywny mo¿na epoksydowym pokryæ.Powiedzia³ ¿e on nie widzi przeciwskazañ ale nie widzi sensu takiej naprawy,szczególnie w ekonomicznym aspekcie.


Moje auto jest dosyæ rzadkie bo jest ich ok 30 w Polsce , nie jest produkowane od 33 lat wiêc dostêpno¶æ czê¶ci nawet mechanicznych (nie mówiê ju¿ o blacharskich) w Polsce jest naprawdê ¿adna i zale¿y mi na tym ¿eby zabezpieczyæ blachê najlepiej jak siê da. Decyduj±c siê na kupn± i odrestaurowanie tego auta wiedzia³em ¿e tanio nie bêdzie wiêc my¶lê, ¿e koszt wash primera nie bêdzie bardzo znacz±cy w tym projekcie.
 

mega-kolor 
Wys³any: 2008-05-09, 12:44   
0
UP DOWN
mega-kolor

Posty: 1
Sk±d: stargard szczecinski
uwaga na podk³ad wytrawiaj±cy (na blache skorodowana - dobry wybór) mo¿e niekoniecznie wspó³graæ z epoxydem, polecam podk³ad akrylowy dro¿szy (czym dro¿szy tym wiêcej ma ró¿nych dodatków - tym bardziej antykorozyjne ), proponuje schemat 1 wytrawiaj±cy 2 podk³ad akrylowy miêdzy warstwowy, 3 szpachel natryskowa, 4 podk³ad akrylowy w wersji wype³niaj±cej (mokro-mokro ) w jednolitym odcieniu szaro¶ci na ca³ym aucie 5. srebny lakier ( zwyczajny metalik 6. ewentualne cieniowanie czarna baz± dla efektu - je¶li na jaki¶ masz pomys³ 7. lakier bezbarwny BARWIONY BORDOWYM LUB FIOLETOWYM PIGMêTEM - G³êBIE KOLORU UZYSKASZ OD ILO¶CIPO³O¿ONYCH WARST , ALE NIE ZA GRUBO BO BEDZIE KICHA -vhs lub hs (co do twardo¶ci ) a jeszcze twardsze to sa na rynku spre³niaj±ce VOC ms z dodatkiem krzemionki - SCREATh RESISTANS - jako¶ tak i po 7dniach nie do spolerowania
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Systemy mieszalnikowe

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group