| 
 
 
|  |  |   | 
 
 
      | Autor | Wiadomo¶æ |  
		|  |  
  | Stasiu | 
     
        |  Wys³any: 2015-07-06, 17:48   Wycena naprawy lakierniczej - Insignia Kombi 2012 r. | 0 |  |  |  
      | Posty: 2
 
 | 
            
               | Cze¶æ 
 Jako nowy u¿ytkownik i osoba bez ¿adnej wiedzy w temacie, chcia³em zwróciæ siê do obecnych tutaj do¶wiadczonych userów o pomoc. Tak, jak napisa³em, nie znam siê kompletnie na blacharce ani lakierowaniu, a jestem bardzo zdeterminowany, ¿eby naprawiæ defekty karoserii mojej Insignii (niedawno kupi³em, po prostu co¶ mnie trafi, je¶li nie skorygujê tych uszkodzeñ, bo autentycznie kuj± mnie w oczy). Obawiam siê, ¿e zwa¿ywszy na wymienione przeze mnie czynniki ³atwo bêdzie mi wcisn±æ kit (a nie jest znowu tak prosto oszacowaæ sobie cenê roboty na podstawie suchych cenników i informacji w necie), za który zap³acê, a o jego s³abej jako¶ci przekonam siê niebawem.
 
 Mia³em wcze¶niej upatrzone dwa ubytki - na masce oraz przednim zderzaku, której a¿ tak siê jednak w oczy nie rzuca³y, niemniej dzi¶ sta³o siê nieszczê¶cie i dotkn±³em s³upa podczas parkowania ty³em. Efekt - wgnieciony (chyba) zderzak i trochê odpry¶niêtego lakieru na tylnej klapie. Lakier mojej Insigni to s³ynny z rysowania siê od samego patrzenia (gdzie¶ siê z takim okre¶leniem spotka³em) Mahogany. Poni¿ej za³±czam zdjêcia:
 
 Tylni zderzak #1 (kolizja ze s³upem):
 
   
 Tylni zderzak #2 (kolizja ze s³upem):
 
   
 Tylni zderzak #3 (kolizja ze s³upem):
 
   
 Przedni zderzak (wcze¶niej o tym ju¿ wiedzia³em, co¶ punktowo trafi³o i niestety dosyæ skutecznie)
 
   
 Maska (nie mam pojêcia, co tu siê sta³o, jakby jaki¶ kamyk waln±³ przy du¿ej prêdko¶ci i siê rozpad³, rysa g³êboka, wyczuwalna bardzo dobrze przy dotyku)
 
   
 Oczywi¶cie najbardziej "boli" ¶lad po s³upie, bo tu ju¿ chyba nie chodzi o sam lakier
   
 Chcia³bym poza tym zapytaæ o jedn± rzecz. Ogólnie samochód, je¶li chodzi o stan techniczny sprawuje siê dobrze, by³ sprowadzony przez sprawdzonego i zaufanego po¶rednika, niemniej mia³em od pocz±tku pewne zastrze¿enia co do stanu karoserii, tj. nie mog³em oprzeæ siê wra¿eniu, ¿e z ka¿dym kolejnym myciem na myjni bezdotykowej (szerokim ³ukiem omijam automatyczne) znajdujê coraz wiêcej rys - czy mo¿liwe jest, ¿e przed sprowadzeniem samochodu zrobi³ go lakierniczo "na szybko", ¿eby tylko samochód wygl±da³ dobrze, a efekt prac by³by skrajnie nietrwa³y? Czy mo¿liwe jest, ¿eby poprawki lakiernicze gorszej jako¶ci "puszcza³y" ju¿ po kilku wizytach na myjni? Czy je¶li myjê dach samochodu i widzê, ¿e woda uk³ada siê na nim nieregularnie (w sensie takim, ¿e na pewnej po³aci dachu woda szybciej sp³ywa, rozk³ada siê bardziej równomiernie, kiedy w innych miejscach od razu robi siê taka jakby szaæ), to mo¿e to ¶wiadczyæ o tym, ¿e ów dach te¿ jest po jakich¶ w±tpliwej jako¶ci poprawkach?
 
 By³bym zobowi±zany, je¶li który¶ z obecnych tutaj specjalistów po¶wiêci³ mojemu casusowi kilka chwil uwagi i podzieli³ siê spostrze¿eniami, tudzie¿ mniej wiêcej przybli¿y³ mi, z jakiego rzêdu wydatkiem musia³bym siê liczyæ.
 
 Pozdrawiam, Stasiu
 |  |  
		|  |  |  
		|  |  
  | tom cio | 
     
        |  Wys³any: 2015-07-06, 18:59 | 0 |  |  |  
      | Pomóg³: 4 razy
 Posty: 179
 
 | 
            
               | Z wycen± nie pomogê, ale te pojawiaj±ce siê rysy to pewnie efekt wymywania pasty polerskiej, kto¶ spolerowa³ auto past± z wype³niaczami przed sprzeda¿± i teraz ta pasta "schodzi" z lakieru. Tu mo¿e pomóc autodetailing. |  |  
		|  |  |  
		|  |  
  | Stasiu | 
     
        |  Wys³any: 2015-07-06, 21:17 | 0 |  |  |  
      | Posty: 2
 
 | 
            
               | A je¶li zdecydowa³bym siê na opcjê "Autodetalingu", to faktycznie jest to praca, której efekty bêd± widoczne odpowiednio d³ugo, czy mo¿e te¿ kwesti± czasu bêdzie ponowne "wyp³yniêcie" rys na powierzchniê? |  |  
		|  |  |  
  
| Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
 Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
 Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
 Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
 Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
 Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
 
 |  | 
 |