Autor |
Wiadomo¶æ |
|
manin50@wp.pl
|
Wys³any: 2015-03-06, 17:51
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Witam mam pytanie Czym mozna wypelnic obicia lakieru (1mmx1mmm) w miejscu gdzie bede cieniowal samym lakierem Czy sama baza nakladana powiedzmy igla zalatwi sprawe? |
|
|
|
|
gadula85
|
Wys³any: 2015-03-06, 23:27
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Parê pytañ bo czytam te fora i wariuje:)
Zale¿y mi na przyzwoitym efekcie nie chcê oszczêdzaæ na materia³y. Wiem ¿e zaraz powiesz ¿ebym da³ to profesjonali¶cie ale lubiê robiæ sam WSK zrobi³em na b³ysk sam malowa³em i dar³em lakier siê trzyma ok ale by³a piaskowana:) a tutaj jedynie wycinam i szlifuje.
Mam wartburga z 72 lekko mia³ przegni³e b³otniki pomys³ na nie ma taki :
A
1. wyci±æ rdze ile siê da pospawaæ
2. posmarowaæ brunox po wyczyszczeniu rdzy nastêpnie podk³ad antykorozyjny, szpachla, podk³ad i lakierowanie akrylem dobry pomys³???
B
Samochód chcê malowaæ na bia³o akrylem bo siê dobrze poleruje jest tani i do tego nie trzeba mega sterylnych warunków widzia³em fajnie zrobione samochody w gara¿u
1. na drzwiach i na masce jest trochê rdzy. szlifuje do zera nastêpnie podk³ad antykorozyjny szpachla podk³ad i do malowania? oczywi¶cie odt³uszczam acetonem dobrze??
2. pod³ogê mia³em lekko pordzewia³± i ale bez dziur wszystko wyszlifowa³em , brunox, zmatowa³em acetonem odt³u¶ci³em i podk³ad antykorozyjny zwyk³y podk³ad i do malowania dobrze robiê czy ¼le???
C produkty których u¿ywam
1. jaki lakier akrylowy wybraæ firma?
2. brunox do rdzy
3. http://www.troton.pl/prod...grodowy_31.html do niego daje 10 % nitro
4. jaki podk³ad mo¿e byæ z tej firmy??
5. Szpachli u¿ywam uniwersalnej z tej firmy
6 papier ¶cierny do darcia starego lakieru i powierzchni rdzy 240 northon sucho
7. po podk³adzie matuje, szpachli 400 wodnym
8. po pod k³adzie koñcowym przed samym malowanie 800
Sprê¿arka 100l matabo bije 8 bar mocna
Pistolet do podk³adu 2,5 dysza do 100z³ spidwey dysza 2,5
i teraz potrzebuje kupiæ pistolet do malowania akrylem nie wiem jaki nie chcê wydaæ za du¿o???? ok 300z³
Pozdrawiam |
|
|
|
|
tom cio
|
Wys³any: 2015-03-06, 23:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 179
|
Dobrze czytam? Szlifujesz szpachlê 400 na mokro? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-07, 00:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Nie obra¿aj siê, ale w±tpiê, ¿e czytasz forum. Jakby¶ czyta³ to widzia³by¶ to http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5785
Od siebie mogê powiedzieæ, ogarnij siê trochê i naprawdê zacznij wertowaæ forum. Nikt nie poprowadzi Ciê za r±czkê, poniewa¿ nie chce Ci siê wertowaæ forum.
Pomijam fakt, ¿e gara¿ i jasne kolory to a¿ prosi siê o syfy. |
_________________
|
|
|
|
|
gadula85
|
Wys³any: 2015-03-07, 07:15
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
tom cio napisa³/a: | Dobrze czytam? Szlifujesz szpachlê 400 na mokro? |
tak tak mi podpowiedziano w mieszalni na szpachle dam jeszcze podk³ad |
|
|
|
|
gadula85
|
Wys³any: 2015-03-07, 07:34
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Dziêki za ten artyku³ czy zamiast zmywacza sylikonowego mozna zastosowaæ aceton czy jest to nie wskazane?? Pytam siê gdy¿ mam go na swojej stolarni i ni bêdê musia³ go kupowaæ |
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-03-07, 15:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 826
|
zmywacz jest tani. kup zmywacz |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2015-03-07, 20:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
barteek933 napisa³/a: | zmywacz jest tani | ... aceton jest do bani. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
gadula85
|
Wys³any: 2015-03-08, 18:58
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Jaki pistolet do akrylu w rozs±dnej cenie raz do roku maluje:)
do podk³adu chyba nie trzeba jakiego¶ super? |
|
|
|
|
marcin lech
|
Wys³any: 2015-03-08, 19:30
|
0
|
|
|
Posty: 87
|
ile masz do wydania kolego bo rozsadna cena to 100 a dla 2 1000 z³ |
|
|
|
|
tom cio
|
Wys³any: 2015-03-08, 19:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 179
|
Skoro lakieruje raz do roku to my¶lê, ¿e chodzi o ten za 100. |
|
|
|
|
gadula85
|
Wys³any: 2015-03-09, 10:54
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
300 z³ my¶le ¿e ju¿ co¶ mo¿na mieæ:)? |
|
|
|
|
kaczaza5
|
Wys³any: 2015-03-09, 22:05
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam.Na pocz±tek dzieñ dobry bo jest to mój pierwszy post na tym zacnym forum
Mam pytanko odno¶nie podk³adu, gdy¿ nie mam gara¿u na sta³e tylko czasowo, a auta nie robiê kompleksowo tylko etapami. Do rzeczy: do wymiany mam reperaturki progów w VW Polo 6n. Chodzi mi o to, czy podk³ad epoksydowy/reaktywny, trzeba jeszcze czym¶ zabezpieczyæ przed wystawieniem auta na dwór ? Autko nie jest u¿ytkowane, tylko stoi w miarê mo¿liwo¶ci w gara¿u i co¶ tam siê przy nim robi, albo stoi na dworze bo na gara¿u jest inne autko.
Aha nie wiem, czy wa¿ne mo¿e nie ... autko jest w metallicu LC3M.
Z tego co wyczyta³em podk³ad akrylowy ch³onie wilgoæ, a epoksyd/reaktywny tej wilgoci nie przyjmuj±. Chyba ¿e co¶ ¼le zrozumia³em, bo im wiêcej czytam to forum, tym wiêcej pytañ mi siê nasuwa
Pozdrawiam |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-03-09, 22:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
kaczaza5, po 1 epoksyd aplikuj w temp. min 20 stopni,inaczej wyjdzie Ci korozja + min grubo¶æ pow³oki tj. min 80 mikronów i wszystko reszta wg danego producenta epoksydu,który opisuje wszystko w karcie technicznej produktu |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-09, 23:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Cytat: | po 1 epoksyd aplikuj w temp. min 20 stopni,inaczej wyjdzie Ci korozja |
Dlaczego? |
_________________
|
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-03-09, 23:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Chodzi o temperature elementu naprawionego,w niskiej temp. osiada wilgoæ,to tak po krótce,sam na w³asnej skórze przekona³em sie jak w pa¿dzierniku w moim Vw T3 wieczorem (oko³o 9 stopni by³o) pomalowa³em epoksydem tylne b³otniki w sobote,auto sta³o w garazu weekend a w poniedzia³ek ju¿ rude bylo widaæ.Element musi buæ suchy,musiwilgoæ odparowaæ tego nie widaæ go³ym okiem,poprostu pewnych norm nie da sie przeskoczyæ |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-03-09, 23:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Tak samo masz okre¶lony czas na pomalowanie epoksydem auta które wróci³o z piaskowania |
|
|
|
|
kaczaza5
|
Wys³any: 2015-03-10, 08:06
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
No to mnie panie nie pocieszy³e¶. A jest w ogóle szansa na zrobienie progów przy takich pogodach jak s± teraz ? Nie wiem jakimi¶ innymi ¶rodkami ? Czyli pewnie te¿ jak ju¿ jest pospawane to nie czekaæ z konserwacj± profili do lata, tylko najlepiej jak najszybciej ? A jakby te nowe poszycia i spawy zabezpieczyæ na razie "mini±" a jak siê zrobi cieplej to usun±æ miniê i wtedy podk³ad ? Autka nie robie na handel, tylko ¿eby ¿onka mia³a czym ¶migaæ. No chyba, ¿e mi kto¶ za ni± wybeceluje 6 ty¶. to niech bierze. Polówke nie ¿onê ofkors |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-03-10, 09:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
hmm,jak juz s± pospawane to zabezpiecz te spawy chocia¿by mini± a potem jak zrobi sie cieplej to poprawisz,co do konserwacji profili to nie ma co czekaæ,jak najszybciej zabezpieczyæ.
Przed malowaniem progu podgrzej opalark± element aby odparowaæ z niego wilgoæ,co¶ to tam zawsze da. |
|
|
|
|
kaczaza5
|
Wys³any: 2015-03-10, 09:48
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
No w³a¶nie jeszcze nie s± pospawane. Niby pisa³o, ¿e ocynkowane ale zamiast cynku to wygl±da to tak jakby by³y umazane czym¶ srebrnym i t³ustawym. Le¿± grzecznie i czekaj± i tak w³a¶nie my¶la³em jakby je przelecieæ mini± od ¶rodka i po spawaniu jak najszybciej co¶ do konserwacji profili. Jakie ¶rodki polecacie? |
|
|
|
|
dramian
|
Wys³any: 2015-03-16, 13:45
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Siemka, jaki¶ czas temu zakupi³em p³ug pod silnik do motocykla.
Problem taki ¿e jest z laminatu i ceny u lakierników zaczynaj± siê od 500z³ mówi±c ¿e trzeba wyszlifowaæ itd jakie¶ co¶ na spód i dopiero kolor. Na pytanie czy samym kolorem by nie da³o rady otrzyma³em odpowiedz ¿e bêd± pêcherze itd. Czy gdym sam siê za to zabra³ i machn±³ sam± farb± wygl±da³o by to choæ przyzwoicie? Dla mnie nie musi byæ idealnie ale czy pojawi± siê jakie¶ pêcherze? Czy nic wiecej co ju¿ jest na materiale?
tak to one wygl±daj±
http://allegro.pl/spoiler...5164436706.html |
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-03-16, 16:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 826
|
trzeba zapodk³adowaæ i polakierowaæ |
|
|
|
|
kaczaza5
|
Wys³any: 2015-03-16, 21:42
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
No kochani jak to jest z tym epoksydem. Poza tym, ¿e musi mieæ odpowiedni± temperaturê do po³o¿enia go. Mo¿na auto/element zabezpieczony tylko epoksydem wystawiæ na dzia³anie atmosfery i mo¿e to staæ na dworze. Czy na epoksyd trzeba od razu dawaæ akryl, baze i klar. Chodzi mi o to czy w aucie, które siê nie przemieszcza jak wstawie nowe progi to mogê tego teraz nie szpachlowaæ tylko potraktowaæ to epoksydem i wystawiæ na dwór ? A powiedzmy za miesi±c na to akryl, szpachel, akryl itd. ? |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2015-03-17, 06:55
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1685 Sk±d: Warszawa
|
kaczaza5 napisa³/a: | Chodzi mi o to czy w aucie, które siê nie przemieszcza jak wstawie nowe progi to mogê tego teraz nie szpachlowaæ tylko potraktowaæ to epoksydem i wystawiæ na dwór | nie mo¿esz tak zrobiæ - musi auto staæ w miarê ciep³ym miejscu pod dachem. |
_________________
|
|
|
|
|
tom cio
|
Wys³any: 2015-03-17, 09:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 179
|
Problem w szachownic± na masce powróci³. Zrobi³em wtedy tak: Szlifierka z P150->P240 na to podk³ad, wysz³a szachownica, szlif P240 i na to 2 warstwy szpachli natryskowej, szlif P240, podk³ad akrylowy 2 warstwy, szlif P800 tu ju¿ rêcznie na mokro, baza, klar, po kilku tygodniach od lakierowania szachownica znów wysz³a (trzeba siê mocno przygl±daæ pod ¶wiat³o ¿eby zobaczyæ). Gdzie zrobi³em b³±d? Zaraz po lakierowaniu jej nie by³o wcale widaæ. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2015-03-17, 18:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
tom cio napisa³/a: | Gdzie zrobi³em b³±d? |
Brak epoksydu w tej uk³adance.
Nie odci±³e¶ rozpuszczalnikom dostepu do starego lakieru bezbarwnego.... bardziej aktywnego pod by³ymi naklejkami.
Przyj±³ rozpuch i po czasie oddaj±c go siad³... i widzisz efekt pod odpowiednim katem patrz±c. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
mr_andre
|
Wys³any: 2015-03-19, 08:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 44
|
Witam, mam dwa pytania:
1. Mam do lakierowania maskê i zderzak przedni do VW Passat B5 FL, malowane bêd± ca³e elementy, ile farby trzeba by kupiæ?
2. Poni¿ej rysunek przedstawiaj±cy cieniowanie malowania maski i zderzaka na nadkolach. Prawid³owo rozrysowane, czy inaczej powinienem to zrobiæ?
|
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-03-19, 09:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 826
|
Nic nie cieniuj bo to bez sensu w tym ptzypadku |
|
|
|
|
mr_andre
|
Wys³any: 2015-03-19, 09:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 44
|
A ró¿nica w kolorze? Z daleka bêdzie widaæ ¿e inny odcieñ. |
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-03-19, 10:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 826
|
Nic nie bêdzie. Ja Mialem robiony bok i przedni zderzak, kolor srebrny i do starej maski nic sie nie ró¿ni. Ogólnie nigdzie. A lakier dobierany tylko z nr |
|
|
|
|
mr_andre
|
Wys³any: 2015-03-20, 13:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 44
|
Kolor auta to LB5N, pytanie jaki kolor podk³adu wybraæ aby kolor wyszed³ poprawny na lakierowanym elemencie? Mam siwy, mo¿e byæ? |
|
|
|
|
sebasmg5
|
Wys³any: 2015-03-20, 14:40
|
0
|
|
|
Posty: 213
|
Tak do konca to nie wierz, ze ten kolor wskoczy na ostro, nie zapominaj o natrysku probnym. Kolor podkladu powiedza Ci w mieszalni, jaka zalecana jest szarosc widmowa pod ten kolor. |
|
|
|
|
scarab
|
Wys³any: 2015-03-20, 17:55
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Jestem w trakcie wykonywania konserwacji Noxudolem 750 i 900, pistolet do konserwacji Sico. Jakie powinno byæ prawid³owe ci¶nienie? Nie wiem co jest nie tak, ale mam wra¿enie, ¿e pistolet bardzo pluje, rzuca bardzo du¿o materia³u wielkimi kropami, nie sposób uzyskaæ równ± warstwê. |
|
|
|
|
tom cio
|
Wys³any: 2015-03-21, 21:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 179
|
Je¶li mam dobrze dobran± bazê (szary metalic), i 10 elementów auta ma na sobie b±ble rdzy (tylko b±ble nic wiêcej) to po ich likwidacji lepiej malowaæ ju¿ ca³e auto baz±, czy mogê prysn±æ baz± tylko tam gdzie by³y babole a reszta ca³o¶æ w clar? |
|
|
|
|
lukaszLDZ
|
Wys³any: 2015-03-22, 09:30
|
0
|
|
|
Posty: 36
|
http://olx.pl/oferta/komp...html#c006c58223
Jaka to ma wydajnosc koles twierdzi ze ok 400 litrow na wyjsciu mozliwe to?? Polska produkcja pompa druga od gory z najwiêkszych wed³ug producenta lecz na stronie polmo ³ódx nie podaja wydajnosci. Numer pompy to polmo ³od¼ 602.07.905 |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-22, 10:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Tak bêdzie mia³o przy 8 barach tak± wydajno¶æ. Kiedy¶ chcia³em to kupiæ nowe, nawet ogl±da³em jedn± i mierzy³em czas nabijania. Ogólnie prosta konstrukcja i my¶lê, ¿e warta kupna. 1000z³ kosztuje pe³na regeneracja pompy. |
_________________
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2015-03-23, 11:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3388 Sk±d: £ód¿
|
KK napisa³/a: | 1000z³ kosztuje pe³na regeneracja pompy. |
Za 1250z³ kupujesz w Polmo £ód¿ t± pompê nowiutk± prosto z pó³ki
Regeneracja jest tañsza poniewa¿ cylindry mo¿esz daæ do szlifowania (masz 2 nadwymiary)
kupujesz nowe t³oki z pier¶cieniami i masz pompê jak now±
Ta pompa ma oko³o 400lit/min wydajno¶ci faktycznej na wyj¶ciu
to jest wykonane na bazie pompy do Jelcza tylko jest inny korpus (mocowanie na zbiorniku kompresora) i ma smarowanie rozbryzgowe zamiast ci¶nieniowego.
Regeneracja takiej pompy zamyka siê w granicach 600-700z³ |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2015-03-23, 12:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Ta pompa pomupuje ponad 540l na wydmuchu , pompowa³a lepiej od tej co mam teraz |
_________________
|
|
|
|
|
ursus1992
|
Wys³any: 2015-03-23, 18:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 228
|
demontowa³ ktos zderzak w leonie fr 02r ? tam trzeba slizgi odkrecac bo lampy blokuja ? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-23, 20:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
To musia³em pomyliæ cenê regeneracji z cen± nowej pompy. Potwierdzam, ¿e ma na wyj¶ciu 400-420l. Jak j± ogl±da³em to sprawdza³em w KompresJanie. |
_________________
|
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-03-25, 15:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 346
|
U¿ywa kto¶ tej polmo, jak z czysto¶ci± powietrza?Z jakimi max obrotami mo¿na j± spokojnie
u¿ywaæ? W karcie producent podaje max obr.2400, a te ponad 400l/min to osi±ga pewnie
przy trochê wiêcej jak po³owa max.obr.Zanim kupi³em pierwszy kompresor to ogl±da³em
u kogo¶ przeróbkê z pompy jelcza i chwalono go wtedy.Czy siê mylê ¿e to lepszy wybór ni¿
pompy abac? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-25, 22:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
1400 obrotów chyba, jak w ciê¿arówce. |
_________________
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2015-03-26, 07:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3388 Sk±d: £ód¿
|
kzychu napisa³/a: | U¿ywa kto¶ tej polmo, jak z czysto¶ci± powietrza?Z jakimi max obrotami mo¿na j± spokojnie
u¿ywaæ? |
Mój znajomy ca³y czas eksploatuje kompresor z t± pomp± ,nawet samemu posiadam j± ...
Ta pompa fabrycznie montowana jest z silnikiem o mocy 4 kW
jej prze³o¿enie (silnik - pompa) to 1:1 a silnik ma 1480 obr/min
i przy tych obrotach masz ta wydajno¶æ na wyj¶ciu co¶ ko³o 400 lit/min
czyli na ssaniu jest to co¶ ko³o 620 lit/min.
Fabrycznie te pompy by³y (s±) montowane na 150 litrowych baniakach
i nazywaj± siê wtedy FOS Polmo - Kalcyt.
Czêsto widzê je wystawione (ca³e kompresory nowe) na znanym portalu aukcyjnym
za oko³o - 4500 z³
Nowa pompa kosztuje w sklepie firmowym Polmo £ód¿ - 1250z³ |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-03-26, 19:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Mia³em to kiedy¶ kupiæ w wersji kalcyt. Prosta budowa i spokojnie mo¿e zast±piæ abaca. Cena za nowy kompresor za wysoka, ale zawsze mo¿na z³o¿yæ co¶ na pompie i silniku. |
_________________
|
|
|
|
|
mr_andre
|
Wys³any: 2015-03-27, 10:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 44
|
Proszê o pomoc w kwesti zwarzonej bazy na masce. Po po³o¿eniu pierwszej warstwy bazy, w jednym miejscu na powierzchni oko³o 5x5 mm podnios³o bazê. Spróbowa³em to wyszlifowaæ po 40 minutach ale zrobi³ siê do³ek. Do³ek przysn±³em podk³adem do plastików aby odizolowaæ to co tam jest od nowych warst.
Czy mogê ten do³ek wype³niæ szpachl±, poczekaæ a¿ przeschnie. Potem wyszlifowaæ prysn±æ na to podk³ad akrylowy? A resztê bazy zmatowiæ papierem 1200 na mokro? |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-03-27, 16:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 346
|
A jak przy nastêpnych warstwach podniesie Ci siê gdzie indziej, chcesz ryzykowaæ? |
|
|
|
|
jama
|
Wys³any: 2015-03-29, 13:29
|
0
|
|
|
Posty: 33
|
Co lepiej zrobiæ z wnêtrzem auta? Mam dwa pomys³y. Ogólnie auto jest po blacharce. Po spawaniu wszystko by³o zamalowywane podk³adem z pêdzla 1K. (Zwyk³ym, takim do bram i ogrodzeñ Oczywi¶cie mia³ s³owo "antykorozyjny" w nazwie. Oczywi¶cie w kolorze "czerwony tlenkowy" )
Tapicerka przykrywa 99% powierzchni blachy wiêc wykoñczenie nie musi byæ rewelacyjne.
Tak jak wspomnia³em biorê pod uwagê dwie opcje:
1. Matowienie fabrycznej pow³oki P400 na g±bce + gruboziarnista w³óknina. Wszystko co pokryte 1K zdarte do zera. Epoksyd na go³± blachê 3 warstwy, na stare pow³oki 1K jedna warstwa. Godzina na odparowanie. Potem NFCC Dual Protect jako masa uszczelniaj±ca na spawy i ³±czenia aplikowana z bliska pistoletem do konserwacji. Przerwa ok 6-8 godzin na wyschniêcie masy i jeszcze przed tym jak epoksyd nie prestanie byæ aktywny tani akryl przemys³owy.
W tej metodzie martwi mnie konieczno¶æ darcia do zera pow³ok 1K. Boje siê te¿ zagazowania lakieru na niedoschniêtej masie. Bo nie dam masie za d³ugo schn±æ ¿eby zd±¿yæ przed tym jak epoksyd utracji aktywno¶æ chemiczn±.
Czy Podk³±d epoksydowy mo¿na nak³adaæ na stare pow³oki-podk³ady 1K?
2. Matowienie wszystkiego jak leci czyli pow³oki 1K i 2K, Masa NFCC na spawy i ³±czenia. Po 24 godzinach Chlorokauczuk z marketu budowlanego pistoletem z du¿± dysz± do szprycy
Co polecacie? |
|
|
|
|
HooP
|
Wys³any: 2015-03-29, 18:03
|
0
|
|
|
Posty: 38
|
Ch³opaki potrzebujê usun±æ do¶æ g³êbok± rysê na przednim b³otniku.mam pytanie odno¶nie ma³ej zaprawki na pêdzelek....czy u¿ywacie tego? jak j± stosujecie? nak³adamy oczywi¶cie bazê, a pó¼niej na to bezbarwny i ca³o¶æ wiadomo matowanie i polerka.Czy stosuje kto¶ takie
http://www.pielegnowacaut...owy-do-bmw.html
czy lepiej jechaæ do mieszalni i dorobiæ 100g (to minimum) aplikowaæ to pêdzelkiem i pokryæ pó¼niej to klarem?
to element który muszê naprawiæ http://motoimage.pl/gky_u...px-IMAG1873.jpg
Nie chcê malowaæ ca³ego elementu bo bym musia³ cieniowaæ do drzwi maski i zderzaka.
A mo¿e macie inne rozwi±zania? |
|
|
|
|
maik4u
|
Wys³any: 2015-03-30, 11:47 Jak ci±æ ¿eby siê nie narobiæ?
|
0
|
|
|
Posty: 26
|
Koledzy mam szybkie pytanko. Jak wstawiacie tylne reperaturki, to do której krawêdzi ( na zdjêciu do ¿ó³tej niebieskiej czy czerwonej), ¿eby by³o jak naj mniej szpachlowania? Docieranie takich przet³oczeñ do najprzyjemniejszych nie nale¿y.
Chodzi mi o to miejsce w felcu, czy wstawiacie tak jak s± oryginalnie? Aha jeszcze zaznaczam ¿e jak wstawiê tak jak jest bez docinania, to w miejscu ³±czenia bêdzie dolega³a uszczelka która jest na drzwiach, (po ich zamkniêciu).
Rep Premacy.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 58 raz(y) 122.9 KB |
|
|
|
|
|
tom cio
|
Wys³any: 2015-03-30, 12:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 179
|
Ja wstawiam tak abym mia³ jak najwiêksz± powierzchniê do szlifowania potem, czyli nie na samym kancie a na ¿ó³tej linii. Po pospawaniu bierzesz szpachelkê czy linijkê i patrzysz gdzie ewentualnie wklepaæ blachê jak wystaje i potem szpachle docierasz na klocku. |
|
|
|