Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Neonis 
Wys³any: 2010-04-05, 20:28   H&S Evolution
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Sk±d: O¶wiêcim
Witam,
Za³o¿y³em temat o tym aerografie, bo jest do¶æ popularny i my¶lê, ¿e dobrze bêdzie jak pytania, odpowiedzi i porady dotycz±ce tego osprzêtu bêd± w jednym miejscu.



Zadajê wiêc pierwsze pytanie:

Jak siê ma dysza o,15 do o,2 w tym aerografie?
G³ównie chcia³bym siê dowiedzieæ jaka jest ró¿nica w "przeciskalno¶ci" siê farbek przez te dysze - du¿o bardziej podatna na "zatykalno¶æ" jest o,15 czy ró¿nica w zapychaniu siê miêdzy nimi jest znikoma?

Bo s³ysza³em, ¿e dysza o,2 ma podobn± budowê do o,4 (wystêpuj±cej w zestawie 2in1) a o,15 jest ca³kiem inna - d³u¿szy szpic iglicy i dyszy, itp. I podobno dysza o,4 precyzj± niewiele odbiega od o,2, natomiast o,15 dok³adno¶ci± bije na g³owê o,2... Jak to wiêc jest?

I drugie pytanie:

Czy w zestawie Evo Silver 2in1 s± równie¿ dekielki na zbiorniczki, czy trzeba je dokupiæ osobno?
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirów, motocykli, kasków, samochodów - Aerografit Studio
 

LoboLoco 
Wys³any: 2010-04-06, 08:43   
0
UP DOWN



Pomóg³: 13 razy
Posty: 660
Sk±d: Silesia
Deklików nie ma , a co do ró¿nic w dyszach to jak mam byæ szczery a¿ tak wielkich nie zauwa¿y³em. Obydwie dysze s± dobre do detali i naprawdê dok³adne, a ró¿nice niewielkie... w domu zrobiê fotki i zamieszczê tu lub na Labie, sami ocenicie . Co do zatykalno¶ci to identyczna, czyli przy dobrym rozrobieniu farb lub u¿yciu dedykowanych - ¿adna.
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

LoboLoco 
Wys³any: 2010-04-07, 08:33   
0
UP DOWN



Pomóg³: 13 razy
Posty: 660
Sk±d: Silesia
Na dole w zak³adce galeria s± ciekawe fotki ;) zapraszam...

http://www.airbrushlab.pl...-marki-has.html
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

Neonis 
Wys³any: 2010-04-12, 15:09   
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Sk±d: O¶wiêcim
Mam pytanie do posiadaczy H&S'a (jakiegokolwiek w³a¶ciwie, nie tylko Evo):
Potrzebujê szybkoz³±czki do wtyku mojego Evolutiona. Znalaz³em na allegro co¶ takiego:

http://www.allegro.pl/ite...zewnetrzny.html


Seria 21KA
gwint zewnêtrzny 1/8"
DN 5,0


Czy DN 5,0 oznacza, ¿e ¶rednica wtyku wynosi 5mm? Bo zmierzywszy grubo¶æ owej koñcówki aerografu okaza³o siê, ¿e tyle mniej wiêcej ona ma...

Natomiast (problem siê pojawia, gdy spostrzeg³em, ¿e) na aerografy.com cz³owiek proponuje taki przewód typowo do H&S'a:

http://www.aerografia.com...products_id=102

Kompletny przewód o d³ugo¶ci 2,5m zakoñczony
szybkoz³±czem 2.7



Jaka to w koñcu ma byæ ta szybkoz³±czka do tego evolutiona - 5,0 czy 2,7? Czy ta z allegro bêdzie mi pasowaæ, czy nie?
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirów, motocykli, kasków, samochodów - Aerografit Studio
 

LoboLoco 
Wys³any: 2010-04-13, 07:49   
0
UP DOWN



Pomóg³: 13 razy
Posty: 660
Sk±d: Silesia
Ja mam szybkoz³±cze H&S'a ... postaram sie zrobiæ fotki obok linijki i wrzuciæ do galerii na Airbrushlab...
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

LoboLoco 
Wys³any: 2010-04-14, 09:26   
0
UP DOWN



Pomóg³: 13 razy
Posty: 660
Sk±d: Silesia
http://www.airbrushlab.co...-marki-has.html

w galerii jest nowe foto z³±czki (na samym dole)
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

Neonis 
Wys³any: 2010-04-14, 18:54   
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Sk±d: O¶wiêcim
A w ogóle zapomnia³em siê wam pochwaliæ, ¿e sta³em siê posiadaczem (czy szczê¶liwym oka¿e siê po pewnym czasie) H&¦'a Evolution Silverline 2in1 (dysze 0,15 i 0,4)...


Co powiem?
Po pierwsze: uhh... boli ten wydatek, bo 600 to jednak du¿o kasy, a ja poza kursem prawa jazdy nigdy a¿ tyle jednorazowo nie wyda³em... Jednak wysz³em z za³o¿enia, ¿e je¶li airbrush jest czym¶ co mi wychodzi (lepiej ni¿ jakiekolwiek inne rzeczy jakimi siê zajmowa³em) i wi±¿ê z tym pewne plany to powinienem zainwestowaæ w to... Poniek±d jakby nie patrzeæ jest to inwestycja w samego siebie... i dopuszczam do siebie my¶l, ¿e koszt mo¿e mi siê w przysz³o¶ci zwróciæ....

Po drugie: Zapakowana paczka to piêkny widok... Nie wspominaj±c o momencie otwierania pude³ka... jeden z najpiêkniejszych momentów w moim ¿yciu (a niewiele takich by³o)... Ale po wziêciu do rêki... wydawa³o mi siê, ¿e spust chodzi zbyt lu¼no (czy¿by przyzwyczajenie do mocno sprê¿ynuj±cego MARa?), wrêcz jakby siê chybota³... Ale po chwili zauwa¿y³em, ¿e ledwo jego drgniêcie powoduje przesuw iglicy - czyli wszystko w porz±dku (a do lekko¶ci spustu przyzwyczajê siê)

Po trzecie: Nadszed³ czas by wzi±æ go na warsztat... Dysza 0,15. Lejê do niego tusz (czerwony) i my¶lê: "ciekawe czy naprawdê jest taki niesamowicie dok³adny". Nadchodzi pierwsza próba:

Psik! Psiiiiiik! Psiik! <psikanie>

Pierwsze wra¿enia? "Wcale nie tak du¿o lepszy od MARa".... Dopóki nie wzi±³em MARa (0,2):

Psik! Psiiik! <psikanie_marem>

Wtedy porównuj±c zauwa¿y³em jak bardzo siê myli³em... Zauwa¿y³em te¿, ¿e Evolutionem nie da siê zrobiæ "kleksów" (kleks - tutaj: psik farfoclem który osadzi³ siê niczym sopel na koñcówce ig³y). Fotki:

Takie makro narazie uda³o mi siê uzyskaæ przy pierwszym kontakcie z Evolutionem:



A tutaj porównanie Evo vs Stary MAR ew6000B (Mar ma ubit± os³onkê dyszy, byæ mo¿e to nieco wp³ywa na jego niedok³adno¶æ):



Po czwarte: Zrobi³em tak¿e test na farbkach nitro. Evolution jednak zapcha³ mi siê ze 2 razy... Tego siê jednak spodziewa³em po dyszy 0,15 i "niededykowanych" farbach Wnioski po obu testach:
- Ró¿nica w zapychalno¶ci obu sprzêtów ogromna. + dla Evo
- Umiejêtno¶æ robienia kleksów: Mar robi wiêcej i wiêkszych, a wiêc on w tej konkurencji wygrywa (:D)
- Precyzja w prowadzeniu i manewrowaniu spustem: + dla Evo

Wynik: 2:1 fur Deutchland

Po pi±te: Wydaj±c 600z³ jednak spodziewa³em siê czego¶ mega, ultra, super, hiper zar±bistego... lekko siê rozczarowa³em... Zapewne dlatego, ¿e wydawa³o mi siê, ¿e za tyle kasy dostanê sprzêt, który bêdzie mi sam malowa³... Ale my¶lê: ja i mój kompan damy radê... i wiem, ¿e to nie jego wina, ¿e nie robi linii rozmiarów w³osa (to tak jakby wsadziæ do karoserii Mustanga silnik z Oopla Astry i lewego kierowcê i kazaæ mu wycisn±æ tak± prêdko¶æ, jak± chwal± siê inne Mustangi).

Reasumuj±c: aktualnie jestem zadowolony, mimo, ¿e rozpacz po stracie banknotów warto¶ci 6000 gum kulek ka¿e mi wybrzydzaæ... Poczekamy jeszcze a¿ zatankujê go lepszymi farbkami (Humbrol?), a póki co polecam... Jednak je¶li tak jak mi wcze¶niej wydaje wam siê, ¿e jest to jak przesiadka z malucha do Lamborgini to tak jak ja rozczarujecie siê.






¬ród³o: www.Airbrushlab.pl

ev2.jpg
evo vs mar
Plik ¶ci±gniêto 81 raz(y) 49.62 KB

ev1.jpg
Plik ¶ci±gniêto 92 raz(y) 51.82 KB

_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirów, motocykli, kasków, samochodów - Aerografit Studio
 

cube 
Wys³any: 2010-04-19, 13:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 110
a ja dodam tylko ¿e eksperymentowa³em pocz±tkowo z chiñszczyzn± - by³o ok
nauczy³em siê jak to mniej wiêcej dzia³a, z jakich czê¶ci siê sk³ada, jak toto czy¶ciæ

gdy naby³em Evolution silverline i odpali³em go to ju¿ ANI RAZU przez my¶l mi nie przesz³o braæ do rêki chiñczyka...
 

LoboLoco 
Wys³any: 2010-04-20, 08:44   
0
UP DOWN



Pomóg³: 13 razy
Posty: 660
Sk±d: Silesia
cube napisa³/a:
gdy naby³em Evolution silverline i odpali³em go to ju¿ ANI RAZU przez my¶l mi nie przesz³o braæ do rêki chiñczyka...


Mia³em dok³adnie tak samo...
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

sebsa
Wys³any: 2010-04-20, 20:20   
0
UP DOWN


Posty: 331
po pierwsze humbrole nie sa pod aero z taka dysza,po drugie zeby robic linie wlosa musisz miec dobrze rozcienczona farbe czy to bedzie iwata evo czy chinczyk,a nie zgodze sie z toba ja sie tez przesiadlem z chinola na evo i to bylo dla mnie jak z malucha do lamborgini,roznica byla kolosalna we wszystkim,generalnie jak nie widzisz roznicy miedzy chinolem a evo to .......hmmm........
 

Neonis 
Wys³any: 2010-04-21, 00:19   
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Sk±d: O¶wiêcim
Cytat:
generalnie jak nie widzisz roznicy miedzy chinolem a evo to .......hmmm........

hmmm.... mo¿e aerograf firmy MAR nie jest a¿ tak "chiñski"? Jakby nie patrzeæ kosztuje trochê wiêcej ni¿ tañsze pseudo-iwaty...

Mo¿e zbyt krytycznie oceni³em to cudo (mowa teraz o EVO), jednak po pierwsze ja zawsze do wszystkiego podchodzê z dystansem (a nie od razu: ohh! i ahhh!), a po drugie to jest dopiero pierwsza opinia przy pierwszym kontakcie (mówi siê np. do trzech razy sztuka :] )...
Po prostu wydawa³o mi siê, ¿e wlejê do niego rozrobione ptasie gówno i linie namalowane t± konsystencj± bêdê ogl±da³ pod mikroskopem... Za bardzo wyidealizowa³em go, wydawa³o mi siê, ¿e to bêdzie nie wiadomo jak boskie i magiczne urz±dzenie i gdy wezmê je do rêki to od razu zacznê nim ¶migaæ jak Primo... ale niestety prawda jest taka, ¿e nie wa¿ne ile wydasz na aerograf - on nigdy nie bêdzie malowa³ za ciebie. To umiejêtno¶ci s± najwa¿niejsze, a lepszy, dro¿szy aerograf ma ci jedynie nie utrudniaæ ich wykorzystywania...
I przyznajê, ¿e mi jeszcze tego brakuje... Dlatego kaza³em nie porywaæ siê z moj± opini±...
Jednak nadal póki co pozostanê przy obalaniu mitu porównuj±cego EVO do Lamborgini...
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirów, motocykli, kasków, samochodów - Aerografit Studio
 

Neonis 
Wys³any: 2010-05-20, 08:53   
0
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Sk±d: O¶wiêcim
Pojawi³ siê problem:
Spust zacz±³ ciê¿ej i oporniej chodziæ (mowa o ruchu góra-dó³, czyli przepuszczanie powietrza), "odbija" (sprê¿ynuje) powoli, a czasami nawet zacina siê i piska powietrzem mimo, ¿e ju¿ pu¶ci³em. Jak rozkrêci³em go ca³ego i sprawdza³em t± czê¶æ odpowiedzialn± za przep³yw powietrza to wydaje siê wszystko ok - dopiero w aerografie siê tak dzieje.
Je¶li chodzi o czyszczenie wszystko robi³em jak nale¿y, zreszt± tam nawet farba siê nie mia³a jak dostaæ, wiêc nie rozkrêca³em za czêsto tych czê¶ci.
Czy kto¶ wie jak rozwi±zaæ ten problem? Bo mnie zaczyna powoli trafiaæ, bo da³em za to tyle kasy a zaczyna pier***iæ szybciej ni¿ chiñski MAR za 100 :/
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirów, motocykli, kasków, samochodów - Aerografit Studio
 

sebsa
Wys³any: 2010-05-20, 11:08   
0
UP DOWN


Posty: 331
Musisz wyczyscic ten element w ktorym iglica spustu przechodzi do zaworka od powietrza,jeszcze w aerografie,tam sie czasem dostaje farba jak np nie do konca bys wsunol igle i farba by sie cofala,ja tak mialem u siebie wziolem zwykla igle wyczyscilem i chodzi jak tra la la, a jebie sie bo moze uzywasz nie odpowiednich farb.
_________________
w ¿yciu trzeba miec pasje-->AIRBRUSCH
 

LipieC
Wys³any: 2010-05-21, 13:48   
0
UP DOWN

Posty: 22
Zamówi³em EVOLUTION SILVERLINE w ¶rodê i przyszed³ dzi¶ (pi±tek ) pierwsze wra¿enie zajebi*t* a drugie wra¿enie nie no boskie.
Niemcy pokazali precyzjê ¶wietnie le¿y w d³oni (1 mankament niema zatyczek ale to ju¿ mam z g³owy kupi³em komplet do zbiorniczka 2 ml 5ml i pasuj± koszt 30z³ 2).
Resztê testów w nastêpny pi±tek z robiê kompresor na cacy.
 

cube 
Wys³any: 2010-05-22, 18:42   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 110
Neonis napisa³/a:
Pojawi³ siê problem:
Spust zacz±³ ciê¿ej i oporniej chodziæ (mowa o ruchu góra-dó³, czyli przepuszczanie powietrza)


u mnie te¿ tak by³o - trzeba dok³adnie oczy¶ciæ z resztek farby (jako¶ siê tam dostaje) i daæ kapeczkê jakiego¶ smaru (na sam dolny element spustu)
i z g³owy :tak:
 

LipieC
Wys³any: 2010-05-29, 09:49   
0
UP DOWN

Posty: 22
ja mam problem ci±gle zatykaj±cej siê dyszy czym to mo¿e byæ spowodowane farb± createx (której nie rozcieñczam czy czym ) na pewno nie jest brudny .
 

sebsa
Wys³any: 2010-05-29, 12:54   
0
UP DOWN


Posty: 331
jezeli masz dysze 0,2 to musisz rozcienczyc ,pewnie farba jest za gesta.
_________________
w ¿yciu trzeba miec pasje-->AIRBRUSCH
 

Budzik 
Wys³any: 2010-06-14, 11:37   
0
UP DOWN

Posty: 1
Sk±d: Bia³ystok
Witam.

Neonis, nie wiem czy ju¿ naprawi³e¶ swój problem... ale ja mia³em ten sam mankament, porostu cze¶æ w której znajduje sie zawór powietrza jest za mocno dokrêcona do korpusu ca³ego aero. Spróbuj delikatnie ja odkrêciæ tak aby spust (gora-dol) chodzi³ delikatnie bez oporu.


Pozdrawiam
 

LipieC
Wys³any: 2010-06-15, 13:50   
0
UP DOWN

Posty: 22
Bo¿e mam ten aerograf z 2 tygodnie we¼ sobie odkrêæ tam gdzie szybkoz³onczka i masz te regulacje musisz mieæ ¶rubokrêta p³askiego
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » AIRBRUSH » Forum Airbrush

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group