Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
lolejko
Wys³any: 2008-09-17, 22:30   Technika natrysku
0
UP DOWN

Posty: 135
Jak to jest z tym malowaniem???
K³adê bazê a na to bezbarwny. Podczas nak³adania bezbarwnego jak to dok³adnie powinno wygl±daæ? Ja jak k³adê bezbarwny to po przejechaniu pistoletem zostaje mi taka mgie³ka na elemencie, czy to dobrze?? Dlatego zawsze jak maluje, to w jednym miejscu malujê nie tak, ¿e poci±gnê pistoletem raz, tylko lecê tak ¿eby farba pokry³a element tak± grubsz± warstw±. Wygl±da to tak jakby polaæ wod± jednolita powierzchnia, tylko b. ³atwo siê zacieki tworz±. Czy to dobrze kombinuje? Aha, jak sobie poradziæ z mork±??? Nie mogê poj±æ jak zrobiæ ¿eby jej nie by³o.
_________________

 
 

jacklack 
Wys³any: 2008-09-18, 12:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Witam pierwsza warstwa bezbarwnego to nie mo¿e byæ tylko taka mgie³ka to musi byæ warstwa pó³ mokra( element musi siê prawie ¶wieciæ) trzeba odczekaæ chwile ¿eby podesch³a i jednocze¶nie trzyma³a drug± pe³n± warstwê .Odno¶nie morki nie wiem jaki masz sprzêt ale wydaje mi siê ¿e masz za niskie ci¶nienie robocze i dlatego powstaje morka i jednocze¶nie warstwa jest zbyt gróba co powoduje sp³ywanie lakieru :)
 
 

lolejko
Wys³any: 2008-09-18, 20:32   
0
UP DOWN

Posty: 135
jacklack, No cos mi naswietli³es sprawê, bo te¿ mi siê wydaje, ¿e ma³e si¶nienie mam na wylocie. Niby manometr wskazuje 5Bar, ale mi siê wydaje ze co¶ ma³o mam.
Tak jak piszesz, choæby nie wiem co robi³, to nie mogê pokryæ elementu ¿eby siê ¶wieci³.
Albo mi pluje kropeczkami, albo mgie³ka poleci. Ale to chyba bedzie ci¶nienie. Zawór regulacyjny mi chyba pad³.
_________________

 
 

jacklack 
Wys³any: 2008-09-18, 21:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
lolejko powiedz jaki masz pistolet ,jak± ma dyszê sprawdz jakie twój pistolet powinien mieæ ci¶nienie robocze .jak± masz sprê¿arkê , czy utrzymuje ci¶nienie robocze jakie wymaga pistolet no i skoro pluje wod± :/ to zaopatrz siê w porz±dny odwadniacz odolejacz,Odleg³o¶æ sprêrzarki i miejsca w którym malujesz te¿ jest bardzo wa¿na im wiêksza tym gorzej du¿a odleg³o¶æ du¿y spadek ci¶nienia i skraplanie siê wody w wê¿u
 
 

lolejko
Wys³any: 2008-09-19, 08:18   
0
UP DOWN

Posty: 135
Pistolet ma dyszê 1,4 LVLP. Ci¶nienie robocze ponoæ 3,5 atmosfery.
Sprê¿arkê mam jakiego¶ starego WANa 300l. Pluc wod± nie pluje bo mam skraplacz, ale z tym co piszesz to w³a¶nie mi nie utrzymuje ci¶nienia.
Sprê¿arka zamontowana jakie¶ 5 m
_________________

 
 

jacklack 
Wys³any: 2008-09-19, 10:12   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
lolejko napisa³/a:
Sprê¿arka zamontowana jakie¶ 5 m
5 m to powinno byæ oki ,s³óchaj ja np. u¿ywam do klaru DP obecnie 3750 Sata HVLP digital 3000 dyszy 1,3 i na wy¶wietlaczu w pistolecie 2 bar i jest dobrze wszysko ³adnie siê rozlewa delikatna skórka to zawsze jest ale nie dróbsza jak fabryczna :) Bardzo mo¿liwe ¿e masz za ma³± sprê¿arke
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-09-19, 16:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Cytat:
na wy¶wietlaczu w pistolecie 2 bar

Kurcze..chyba w koncu kupie nowa bateryjke bo mi zegar umar³ :) wszystko na s³uch

EDIT:

@lolejko - Ja robie bezbarwny na pierwszy raz PRAWIE ze na wylanie a drugi raz poprawiam zwiekszaj±c materia³. Im wiêcej dasz cisnienia tym drobniejszego masz "baranka".
Jak zapodam wysokie cisnienie to wystarczy 2500 papierek na poprawe wizerunku. Jak ma³e cisnienie to mam barana ale jak sie przy³oe 2000 to wychodzi szk³o. Mozna sobie pomóc trizact'em 3M na sucho przed 2000. Znacznie u³atwia pracê ale tylko i wy³acznie jesli auto jest ca³e szkliste.
Robi³em teraz Corse Combo C i kurcze na kazdym elemencie inna struktura....cholera wie do czego sie odniesc...zrobi³em po swojemu - lekki baranek, 2000, i jest prawie ³adnie :D

Inna kwestia to gluty i smieci a na to ¶wiety Boze nie pomoze :)
_________________
Bart
 
 

lolejko
Wys³any: 2008-09-19, 20:11   
0
UP DOWN

Posty: 135
Na bank u mnie to wina jest ci¶nienia roboczego. Co¶ mi sprê¿arka zastrajkowa³a. Ehhhh

mebArth,
mebArth napisa³/a:
Im wiêcej dasz cisnienia tym drobniejszego masz "baranka".

No, ale chyba nie 8Bar???
_________________

 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-09-20, 13:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Na HVLP maxymalnie mam 2.5 Bar
_________________
Bart
 
 

lolejko
Wys³any: 2008-09-20, 17:08   
0
UP DOWN

Posty: 135
No dobra teraz kwestia taka, bo te¿ siê nad tym zastanawiam.
Czy rozcieñczaæ farbê rozpuszczalnikiem ¿eby by³a taka prawie jak woda, ale ¿eby nie kapa³o z mieszad³a czy trochê gêstsza?
_________________

 
 

gola 
Wys³any: 2008-09-20, 23:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
lolejko napisa³/a:
Pistolet ma dyszê 1,4 LVLP. Ci¶nienie robocze ponoæ 3,5 atmosfery.
Sprê¿arkê mam jakiego¶ starego WANa 300l. Pluc wod± nie pluje bo mam skraplacz, ale z tym co piszesz to w³a¶nie mi nie utrzymuje ci¶nienia.
Sprê¿arka zamontowana jakie¶ 5 m


co to za LVLP?Ja na LVLP iwaty ustawiam do bezbarwnego 2.0,2.5 atm w zaleznosci od gestosci materialu.Jezeli nie rozcienczam lakieru to oczywiste ze cisnienie daje wieksze.Wszystko zalezne od tego jaka struktura lakieru jest w oryginale.
 

lolejko
Wys³any: 2008-09-21, 11:47   
0
UP DOWN

Posty: 135
gola napisa³/a:
Wszystko zalezne od tego jaka struktura lakieru jest w oryginale.

Jestem jeszcze ma³o do¶wiadczony. Jak poznajesz jaka struktura jest na oryginale?
I sk±d wiesz jak rozcieñczyæ ?
Mój LVLP to niestety nie IWata ani Sata tylko jaki¶ Auaritia 3000. Kiedy¶ sobie jeszcze kupiê Satê :D , tylko muszê lakierowaniem zaj±æ siê na powa¿nie :)
_________________

 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-09-21, 17:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Cytat:
Jak poznajesz jaka struktura jest na oryginale?

Jak pod k±tem spojzysz na lakier to widzisz albo morkê albo baranka, albo szk³o (lustro).
Jesli ca³e auto jest w jednej strukturze sa 2 warianty:
albo ffabryka
albo ca³e malowane.
Jak malowane to trzeba szukac b³edów lakierniczych - jesli nie ma to 90% ze fabryka

Jesli dzrwi sa g³adkie a b³otnik juz nie (np ma inna strukture lakieru - jest g³adszy lub bardziej wyczuwalny pod palcami ni¿ element sasiadujacy) to wiadomo co by³o maszczone ju¿.
Efekt "baranka" tez sie przejawia mniejszym po³yskiem ni¿ reszta g³adkich elementów.

Chyba jasno wyt³umaczy³em? :)
_________________
Bart
 
 

lolejko
Wys³any: 2008-09-21, 19:44   
0
UP DOWN

Posty: 135
mebArth, jasno i wyra¼nie :D
_________________

 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-09-21, 19:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Lux :D
A najbardziej podobaja mi sie miny handlarzy na gie³dzie kiedy ide z kumplem kupuj±cym i wyrzygam sprzedawcy BEZWYPADKOWAOSC strucla :) wprost bezcenne
_________________
Bart
 
 

mokun
Wys³any: 2010-09-02, 15:18   
0
UP DOWN

Posty: 1
A koledzy mam pytanko a nie chce zasmiecac forum kolejnym tematem. Mam pistolet Yato HVLP z dysz± 1,4mm i mam problem tego rodzaju ¿e i przy bazie i przy klarze pistolet co jaki czas zyca mi taka wieksza krople jakby. Jade przez element wzd³uz i nagle w po³owi rzuci mi kilka takich kropek. Kombinowalem juz z cisnieniem i nic nie pomagalo. Co moze byc tego przyczyna??
 

obcy_69
Wys³any: 2010-09-02, 21:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
A nie jest czasami tak, ze rzuca Ci te krople w chwili ponownego naciskania cyngla...?? Jezeli tak, to iglica nie pracuje prawidlowo...tzn. za wolna wraca z powrotem po puszczeniu cyngla, co powoduje wydostanie sie lakieru w postaci kropli na wylocie dyszy materialowej. Nastepne wcisniecie cyngla powoduje wyrzut tej kropli na element..
Sa specjalne smary do smarowania iglicy w miejscu przejscia przez przelotke..lub tez sprobuj lekko popuscic przelotke..
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group