| Przesuniêty przez: DrCruel 2009-04-25, 04:40 | 
 
      | Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  | 
     
		 acidhouse		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-01, 09:04   Pytanko
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Kustom Kulture
  
  
                  Pomóg³: 10 razy Posty: 267 
                | 
      
         
            
               Szybkie pytanka - farba metaliczna - struktura drobna, kolor ciemny b³êkit.
 
Czy mogê doda bia³ej bazy do rozja¶nienia?
 
Na jakim podk³adzie siê k³adzie (hehe) czarnym, szarym, bia³ym?
 
Jakie ci¶nienie i dysza - czy mogê to zrobi dysz± 0,6 w aerografie?
 
Bardzo bym prosi³ o odpowied¼.  | 
             
						
				_________________ Training all life
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Sevenos		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-01, 12:30   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 6 
                | 
      
         
            
               na tym kole masz podk³ady jakie id± pod dany kolor , mo¿e ci sie przyda , zdjêcie nie jest najwy¿szej jako¶ci ale daje rade   	 
	 
	
	
	
	
	
		
	
		DSC00153.JPG Wachlarz | 
	 
	
		 Pobierz Plik ¶ci±gniêto 962 raz(y) 364.46 KB | 
	 
	 
	 
		
 | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 acidhouse		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-01, 13:58   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Kustom Kulture
  
  
                  Pomóg³: 10 razy Posty: 267 
                | 
      
         
            
               Czê¶ciowo mam fragmentaryczna odpowiedz - nastêpnie jaka dysza i ci¶nienei de best do metalików no i czy mogê siê bawi w mieszanie z biel±??  | 
             
						
				_________________ Training all life
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-01, 14:08   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               1,3
 
stosujac dysze aerografu kolor ci sie rozjasnia. im mniejsza dysza tym kolor jasniejszy. warto o tym pamietac. podobnie z cisnieniem, im wyzsze tym kolor jasniejszy.
 
 
bawic sie mozesz. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 acidhouse		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-01, 15:43   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Kustom Kulture
  
  
                  Pomóg³: 10 razy Posty: 267 
                | 
      
         
            
               Best ³an - dziêki  | 
             
						
				_________________ Training all life
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 zed		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-01, 17:07   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 328 
                | 
      
         
            
                	  | acidhouse napisa³/a: | 	 		  | Czy mogê doda bia³ej bazy do rozja¶nienia? | 	  
 
 
po dodaniu ma³ej ilo¶ci bia³ego pigmentu do srebra , kolor rozja¶ni siê (zw³aszcza flopem bocznym) , po dodaniu wiêkszej ilo¶ci -¶ciemnieje , dlaczego? 
 
 
Rozja¶ni siê dlatego ¿e bia³y jest ciê¿ki ,i opadaj±c pod ziarno odbije ¶wiat³o co bedzie widoczne zw³aszcza pod k±tem, ciemnieje za¶ dlatego ¿e bia³y pigment(skoncentrowany)"utopi" ziarno tworz±c "mleko". 
 
http://lakierowanko.info/...t=zrobi+bia%B3y
 
tu jest sporo ciekawych rzeczy o kolorkach | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 acidhouse		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-02, 06:30   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Kustom Kulture
  
  
                  Pomóg³: 10 razy Posty: 267 
                | 
      
         
            
               Faktycznie z bia³ym wysz³o tak - (zabawa by³a przednia aczkolwiek zrobi³em z tego podk³ad) :
 
- najpierw odnalaz³em pojemnik z w/w metalikiem - chyba farba by³a z mieszalnika MaxMayera  i by³a przechowywana przez okres zimowy w warunkach domowych - dlatego moje zdziwienie ¿e zasch³a - jak kisiel - nawet nie - jak gumoleum. Pytanie dlaczego?? By³a w pojemniku plastikowym, mo¿e wieczko nieszczelne - rozpuch odparowa³ ?- w ka¿dym b±d¼ razie do wyrzutu. Poszpera³em poszpera³em - znalaz³em s³oiczek z praktycznie ¶wierzynk± tej farby, (wiêc banan      ) odlana zim± do experymetów.
 
- experyment nastêpuj±cy - mia³em trochê rozcieñczonej bieli wiêc dola³em do tej bieli wiêksz± cze¶æ metalika - kolor siê prze³ama³ - wyszed³ ciemny b³êkit alee... ziarno metaliczne tak jakby znikne³o (wcale sie nie spodziewa³em ¿e bêdzie bardziej widoczne) tak jakby pigment bia³y zjad³ ca³e okruchy - no w sumie - wiem z innych do¶wiadczeñ z kolorami ¿e biel to paskuda - silna jest jak cholera. Dobra sobie my¶lê - nie taki efekt chcia³em (chcia³e¶ trochê bielsze, zepsu³e¶ na wstêpie to p³acz      ) - no to nie bêdê wyrzuca³ - uwaga (experymet stosowa³em go ju¿ raz wcze¶niej) doda³em bieli akrylowej (2K) tak ³y¿kê sto³ow±, wymiesza³em uzyskuj±c b³êkit taki jaki ma bezchmurne niebo. Nastêpnie troszku utwardzacza do proporcji i by³o OK, zrobi³em podk³ad. W zwi±zku z tym nasunê³y mi siê kolejne pytania:
 
- czy mo¿na tak robiæ w sensie technologicznym do baz dodawaæ akryl i utwardzacz (lub na odwrót), fizycznie okazuje siê ¿e tak ale jak to wp³ywa na odporno¶ci lub w³a¶ciwo¶ci podk³adu (zak³adaj±c ¿e pó¼niej na to przyjdzie jeszcze baza)? Nak³ada to to siê dobrze - wali³em z mojego minigana dysz± 1,3 i ci¶nieniem pod pistoletem 30 Psi, nie by³o baboli do szlifowania, a baza te¿ siê na tym trzyma i nie narzeka ¿e chcia³aby zej¶æ.
 
- w cytacie ZED'a jest termin - pigment - czy chodzi tu o faktycznie pigment proszkowy - czy te¿ by mo¿e ju¿ pigmentu w spoiwie - bazy?
 
- lec±c dalej - khem terminologia - flop boczny      dlatego kiedy¶ pyta³em o literaturê i nikt nie by³ skory do pomocy, jakbym zaraz mia³ przepisaæ ksi±¿kê na forum, a mo¿e nawet sprzedawaæ patenty za kasê, niee - chcia³em sobie zrobiæ kiedy¶ kurs kolorysty, a im wiêcej bêdê wiedzia³ tym kurs bêdzie tañszy, a wcale nie jest tani bo 750 z³ za dzieñ (to dla mnie ma³y kosmos), choæ lubiê siê uczyæ.
  | 
             
						
				_________________ Training all life
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 zed		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-02, 20:47   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 328 
                | 
      
         
            
                	  | acidhouse napisa³/a: | 	 		   W zwi±zku z tym nasunê³y mi siê kolejne pytania: 
 
- czy mo¿na tak robiæ w sensie technologicznym do baz dodawaæ akryl i utwardzacz (lub na odwrót),  | 	  
 
w niektorych przypadkach producent zaleca dodac utw do bazy (przyklad)
 
http://www.sxcolor.info/S...PL_PC%20667.PDF
 
jesli chodzi o literature to wczesniejszy link ktory podalem(tam naprawde jest bardzo duzo o kolorystyce w tym temacie)
 
jesli chodzi o flop tak w skrocie (to tez z tamtego linka)
 
ziarno u³o¿one p³asko - -------------------------- odbicie ¶wiat³a na wprost 
 
ziarno z flop kontrol - / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / odbicie ¶wiat³a na boki | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 ZENEK		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-02, 21:26   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 1 raz Posty: 86 
                | 
      
         
            
               utwardzacz do bazy dodajemy w momencie kiedy kolor sklada siê z pigmentow transparentnych, pomaga on uzyskac lepsza si³e krycia jesli nie stosujemy szarosci.
 
ziarno z flop kontrolem je¶li tak bêdzie u³o¿one to nie ma jasnego flopu poniewaz ziarno "staje" i wtedy na wprost jest jasne i ciemne pod k±tem. Flop mo¿na rozja¶nic dodaj±c ziarna z jasnym flopem lub stosuj±c tzw.pastê szara , która jest zrobiona z py³u krzemowego i optycznie unosi kolor, czyli odbicie ¶wiat³a na wprost i od spodu jest wiêksze, czyli kolor bedzie jasniejszy na wprost i pod katem.Je¶li chcesz sie bawic w kolorystykê to poznaj ko³o chromatyczne, rodzaje sreber , perel i xyrralików.Literatura Nowoczesny warsztat tam znajdziesz kilka artyku³ow na ten temat | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 acidhouse		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-07-08, 08:42   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
         Kustom Kulture
  
  
                  Pomóg³: 10 razy Posty: 267 
                | 
      
         
            
               Ok dziêki ch³opaki za wyja¶nienia, co¶ tam ogarn±³em
 
Moja zabawa wysz³a nastêpuj±co
  
Na czarn± bazê na³o¿y³em metalik, aerografem - dysza 0,6 ci¶nienie 30 PSI. Faktycznie wysz³o tak jak mówili¶cie, kolor by³ nieco ja¶niejszy ni¿ w pojemniku. Nastêpnie u¿y³em kolorów wodnych transparentnych - od góry na³o¿y³em "karaibski niebieski", a od do³u "szmaragdow± zieleñ" i przycieni³em "nefrytow± zieleni±". Wysz³o jak na obrazku powy¿ej (byæ mo¿e nie ukazuje tego dok³adnie). Generalnie by³o tak, ¿e mia³em obawy i¿ ziarno metaliczne zniknie pod kolorami transparentnymi, co czê¶ciowo siê sta³o, natomiast gdy na wszystko przyszed³ klar - ziarno tak jakby "wysz³o" co ucieszy³o mnie niezmiernie. Czy tak zawsze siê dzieje i czym to jest spowodowane? 
  | 
             
						
				_________________ Training all life
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |