|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Bombel
|
Wys³any: 2017-12-19, 20:10 Aferka Spectral + Audatex :)
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 99
|
Widzieli¶cie to co teraz rozgrywa siê pomiêdzy dealerami a audatexem który Spectralem popsu³ biznesy dealerom? Teraz trwa odbijanie pi³eczki i ciekawe kto na tym zyska bo stratni s± wszyscy w bran¿y.
Od wrze¶nia 2016 trwa spór o zmianê warto¶ci tzw. koszyka materia³ów lakierniczych obliczanego przez firmê AZT Automotive GmbH i u¿ywanego w kalkulacjach szkód komunikacyjnych
Poprzez bezzasadne wprowadzenie do koszyka, nieautoryzowanych przez producentów samochodów, materia³ów lakierniczych linii Spectral / Novol, warto¶æ koszyka zosta³a obni¿ona o kilkana¶cie procent. Eksperci szacuj±, ¿e dzia³anie to spowodowa³o nieuzasadnione obni¿enie wysoko¶ci kosztów materia³ów lakierniczych w kalkulacjach likwidacji szkód siêgaj±ce 20 procent.
Zwi±zek Dealerów Samochodów i inne organizacje motoryzacyjne podjê³y dzia³ania prawne maj±ce na celu zmianê tej niczym nieuzasadnionej decyzji firm AZT Automotive. Jednym z tych dzia³añ by³y naciski na AZT Automotive w celu wyja¶nienia powodów zmian warto¶ci koszyka i wymuszenia cofniêcia zmian sk³adu koszyka.
W ostatnich dniach ZDS otrzyma³ od AZT Automotive kolejne pismo, z którego wynika, ¿e AZT proponuje aby w obecnej sytuacji warto¶æ aktualnego koszyka materia³ów lakierniczych z udzia³em produktów Spectral /Novol traktowaæ w kalkulacjach Audatex jako wska¼nik 100 i w przypadku nieu¿ywania przez dealerów produktów linii Sepctral/Novol podwy¿szaæ ten wska¼nik do rzeczywistej warto¶ci u¿ywanych przez dealera materia³ów Premium.
W zwi±zku z tym ZDS rekomenduje polskim dealerom bezzw³oczne podjêcie opisanych poni¿ej dzia³añ maj±cych na celu zastosowanie wskazanej przez AZT metody.
Model postêpowania przy kalkulacjach Audatex ze zwiêkszeniem warto¶ci KODU 51:
1. W trakcie przygotowywania kalkulacji w systemie Audatex tzw. kod nr 51 maj±cy nominalnie zgodnie z koszykiem AZT warto¶æ 100 powinien zostaæ zwiêkszony o 21 % czyli do warto¶ci 121. Zwiêkszenie to odpowiada ró¿nicy pomiêdzy obecnym koszykiem AZT z uwzglêdnieniem materia³ów Spectral/Novol, a koszykiem obejmuj±cym jedynie materia³y Premium, dopuszczane i autoryzowane przez producentów samochodów. Taka warto¶æ jest zgodna z realnymi cenami w grupie lakierów Premium (AKZO, AXALTA, PPG Refinish, BASF) i usuniêciem z „koszyka AZT” lakierów Novol z technologi± Spectral.
Warto¶æ powiêkszenia tego wska¼nika zosta³a oparta na wyliczeniach porównawczych firmy DAT Polska Sp. z o.o. pomiêdzy metod± AZT i DAT Eurolack. Tabela porównawcza wraz z pismem przewodnim od DAT znajduje siê tutaj.
2. Dodatkowo do tak wykonanej kalkulacji dealer powinien do³±czyæ:
a. O¶wiadczenie, ¿e nie stosuje technologii Spectral/Novol (link)
b. O¶wiadczenie o stosowanej technologii Premium wraz z kopi± pierwszej strony umowy z dystrybutorem lakieru marki Premium
c. Kopiê pisma AZT skierowanego do ZDS (link)
Nie mo¿na wykluczyæ, ¿e zastosowanie w sposób masowy opisanego sposobu spowoduje opór i sprzeciw towarzystw ubezpieczeniowych i bêd± one odmawiaæ uznania tak przygotowanych kalkulacji.
Pomimo tego ryzyka ZDS apeluje do dealerów o bie¿±ce informowanie Zwi±zku o podjêtych przez Pañstwa dzia³aniach i reakcjach firm ubezpieczeniowych na nowy model wykonywania kalkulacji.
[ Dodano: 2017-12-19, 20:15 ]
A jak ubezpieczyciel odmawia przyjêcia takiego kosztorysu to wysy³aj± takie pisma
http://www.zds.org.pl/adm...edz%20TU_pt.pdf
spectral.png
|
Pobierz Plik ¶ci±gniêto 804 raz(y) 11.36 KB |
|
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2017-12-22, 09:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
Ha, czyli jest ci±g dalszy. Wcze¶niej ju¿ by³o o tym tutaj http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=10811
Brawo, jak tak dalej bêdzie z tymi ubezpieczeniami to ma³e i ¶rednie warsztaty zaczn± bankrutowaæ i wtedy novol tez straci bo jako¶ nie wie¿ê ¿e s± a¿ tak mocni w du¿ych serwisach i ASO. Teraz jakby nie handlarze to to ju¿ wiêkszo¶æ gara¿y mo¿e zastanawiaæ siê nad zmian± dzia³alno¶ci. |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2017-12-23, 00:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
¯aden biznes siê nikomu nie rozlecia³. Ci którzy robi± na technologii producenta nic nie stracili bo ubezpieczalnie nie chodz± zbyt chêtnie z ASO do s±du, bo to ASO i to oni nadaj± trend na rynku napraw. S± nieomylni.
Problem natomiast smyrn±³ po kieszeni najwiêksz± rzeszê bran¿y, czyli warsztaty które robi± na materia³ach ¶redniej lub niskiej jako¶ci. Wszyscy dobrze wiemy, jak siê naprawia samochody z OC gdzie bierze siê za naprawê zgodnie z technologi± a auto naprawiane z u¿yciem 5 ró¿nych produktów i ka¿dy z innej parafii. Mo¿na by zapytaæ " czy to ³adnie tak krzyczeæ , ¿e kto¶ zakoñczy³ pewien temat tabu?"
Moim zdaniem, Novol ma produkt taki sam a czêsto lepszy od wiod±cych liderów. Niestety dopuszczenia do ASO s± kosztowne i pasiesz tylko brzuch jakiego¶ Helmuta. Lepiej i taniej bêdzie, tego Helmuta zachêciæ dobrowolnie.
Dajesz produkt tej samej jako¶ci a tañszy. Wysy³asz tym samym sygna³ do ludzi którzy u¿ywaj± kalkulatora.
[i][i]Haloo!!! Dyma Was ZUS, dyma was US, Dyma Was BASF i ALtaxa. My tutaj mamy parê ciekawych tematów. Auto masz zrobione na tym samym poziomie jako¶ciowym, a z oszczêdno¶ci na materia³ach i czasie masz zusy dla dwóch ludzi.[/i][/i]
Produkt spectral skierowany jest przede wszystkim do du¿ych servisów bo je¿eli du¿y serwis co¶ kupi, to ten ma³y te¿ siê zainteresuje i wtedy spada koszt budowania dobrej marki o produkcie.
Kolejn± kwesti± jest, ¿e koszt materia³u lakierniczego, w ogólnym rozrachunku to nie wiêcej ni¿ 10%. Czyli raptem straci³e¶ 250z³ na materia³ach potrzebnych do wyszpachlowania i pomalowania autobusu. Wiêcej pieniêdzy traci siê miesiêcznie na poprawkach z powodu niskiej jako¶ci us³ug.
Reausmuj±c, ludzie my¶l±cy zainteresowali siê dobrym i tanim produktem, servisy nic nie straci³y bo pokazuj± umowy i faktury, a Ci którzy czuj± siê okradzeni z w³asnych pieniêdzy tak naprawdê maj± pretensje, ¿e kto¶ wyj±³ im ich ³apsko ze swojej kieszeni które bra³o wiêcej ni¿ mu siê nale¿y.
NIe ma ¿adnej afery i poszkodowanych w tej zmianie. Bynajmniej ja takich nie zauwa¿y³em. |
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem... |
|
|
|
|
Bombel
|
Wys³any: 2017-12-23, 03:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 99
|
No nie wiem czy tak nikt nie traci, oczywi¶cie mowa o tych co robi± auta z ubezpieczeñ. Du¿ym nie chc± uwzglêdniaæ tego co tu pisz± a ma³ym systemowo tn± na wszystkim czyli roboci¼nie te¿.
W sierpniu w biuletynie specjalnym przedstawili¶my rekomendacjê ZDS i PIM, aby w sytuacji nieuzasadnionego obni¿enia warto¶ci koszyka materia³ów lakierniczych AZT warto¶æ aktualnego koszyka z udzia³em produktów Spectral /Novol traktowaæ w kalkulacjach Audatex jako wska¼nik 100% i w przypadku nieu¿ywania przez dealerów produktów linii Spectral/Novol, a jedynie produktów Premium, podwy¿szaæ ten wska¼nik do warto¶ci 121%.
Zgodnie z przewidywaniami wiêkszo¶æ towarzystw ubezpieczeniowych odmawia uznania tak przygotowanych kalkulacji.
W zwi±zku z tym przygotowali¶my wzorcow± odpowied¼ dealera na nieuznawanie kalkulacji. (w za³±czniku)
Jednocze¶nie, ponownie prosimy o bie¿±ce informowanie Zwi±zku o podjêtych przez Pañstwa dzia³aniach i reakcjach firm ubezpieczeniowych na nowy model wykonywania kalkulacji. |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2017-12-23, 11:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
PZU zabiera ju¿ wypracowany rabat w serwisach (z czê¶ci zamiennych obcinaj± 10%). Co do Spectrala to robi³em i wg mnie to badziew. |
_________________
|
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2018-01-18, 07:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2018-02-12, 10:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
A to siê porobi³o |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|