Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
rafarafa
Wys³any: 2016-04-20, 17:25   
0
UP DOWN

Posty: 4
Chcia³em jeszcze tylko dodaæ, ¿e miejsce to jest dosyæ w±skie (bêdzie 3-4 cm d³ugo¶ci na 1 cm szeroko¶ci go³ej blachy, stykaj±ce siê z krawêdzi±) dlatego my¶la³em o pêdzelku. Czy po na³o¿eniu podk³adu epoksydowego, tu¿ przed na³o¿eniem bazy przytrzeæ ten podk³ad trochê jakim¶ drobnoziarnistym papierem? Czy te¿ po 12h od na³o¿enia podk³adu przemyæ go tylko zmywaczem silikonu i na³o¿yæ bazê?
 

tom cio
Wys³any: 2016-04-20, 18:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 179
Jak nie chce mi siê czasem na jak±¶ pier.do³ê brudziæ pistoletu to te¿ 360 z pêdzla poci±gnê, ¶lady po pêdzlu zostaj±, jest to rzadki podk³ad, lepiej 2-3 cienkie warstwy bo bêdzie sp³ywa³, na to po godzinie-dwóch daj t± bazê i tyle.
 

rafarafa
Wys³any: 2016-04-20, 22:09   
0
UP DOWN

Posty: 4
Dziêki. W jakich odstêpach czasowych nak³adaæ te warstwy podk³adu? Czy¿by ok. 20 minut co rozumiem jako m/m? Skoro bazê mia³bym k³a¶æ po godzinie dwóch to oprócz doczyszczania do go³ej blachy to ani zmywacza silikonowego ani papieru ¶ciernego tutaj nie bêdê wiêcej u¿ywa³ i nie bêdê przyciera³ tego podk³adu?
Czy ta baza co mam j± odlan±, szczelnie zakrêcon± w formie lakieru do paznokci (u¿ywa³em i odkrêca³em po kilkana¶cie minut ze dwa razy) po pó³tora roku nie straci³a w³a¶ciwo¶ci?
 

tom cio
Wys³any: 2016-04-21, 00:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 179
Co ok 10min warstwa mo¿e byæ. Nie, podk³adu m/m nie szlifujesz i nie odt³uszczasz. Baza powinna byæ ok pod warunkiem, ¿e nie by³a przemro¿ona. Przed u¿yciem dobrze wymieszaj j±.
 

rafarafa
Wys³any: 2016-04-21, 01:27   
0
UP DOWN

Posty: 4
Dziêki raz jeszcze. Brzmi to nie¼le i oszczêdzi³e¶ mi sporo czasu na poszukiwanie takich nietypowych informacji. Mam nadziejê, ¿e wyjdzie z tego w miarê trwa³a amatorska pow³oka. Bardzo cenne informacje do zrobienia szybkiego zabezpieczenia bez wiêkszej wiedzy i umiejêtno¶ci.

Je¶li chodzi o bazê to pytaj±c o jej trwa³o¶æ nie wspomnia³em, ¿e w tej formie lakieru do paznokci trzymam gotowy do nak³adania produkt od lakiernika, czyli nie dodajê ¿adnych dodatkowych rozpuszczalników. Nie wiem czy to nie ma znaczenia bo zapoznawa³em siê tylko z tematem podk³adów.

Jeszcze tylko jedna kwestia mi siê nasuwa. Jak zrobiæ ³±czenia ze starym lakierem? Zedrzeæ tak, ¿eby powsta³o takie klifowe odciêcie i celowaæ podk³adem i baz± "na styk"? Czy zetrzeæ pó³ cm za krawêdzi± tak z po³owê wysoko¶ci pow³oki i tam doci±gn±æ ostatni± warstwê podk³adu i bazê ¿eby to siê zaprzyja¼ni³o ze star± warstw±? Czy jak maznê gdzie¶ gdzie nie powinienem podk³adem lub baz± to przecieraæ to od razu rêcznikiem papierowym ze zmywaczem silikonowym?
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-04-21, 20:54   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
Cze¶æ. Takie szybkie pytanie czy hvlp sat± minijet 0.8mm na³o¿ê bazê i klar?
Czy bêdzie to s³abe rozwi±zanie i lepiej szukaæ 1.2 SR?

Chodzi o malowanie ma³ych elementów typu baki motocyklowe, kaski itp.
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2016-04-21, 23:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
LuckyLuke1st napisa³/a:
Takie szybkie pytanie czy hvlp sat± minijet 0.8mm na³o¿ê bazê i klar?

LuckyLuke1st napisa³/a:
Chodzi o malowanie ma³ych elementów typu baki motocyklowe, kaski itp.

Spokojnie , nawet podk³ad k³ad³em taka 0.8 tylko by³ taki w wersji izoluj±cej ;)
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-04-22, 08:49   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
Robertlodz09 napisa³/a:
LuckyLuke1st napisa³/a:
Takie szybkie pytanie czy hvlp sat± minijet 0.8mm na³o¿ê bazê i klar?

LuckyLuke1st napisa³/a:
Chodzi o malowanie ma³ych elementów typu baki motocyklowe, kaski itp.

Spokojnie , nawet podk³ad k³ad³em taka 0.8 tylko by³ taki w wersji izoluj±cej ;)


Czyli lepiej braæ 0.8 sata minijet 3000, zamiast przypu¶æmy
STAR MINI SLV 1,2mm LVLP
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2016-04-22, 09:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
LuckyLuke1st napisa³/a:
Czyli lepiej braæ 0.8 sata minijet 3000, zamiast przypu¶æmy
STAR MINI SLV 1,2mm LVLP

Tego to nie wiem poniewa¿ nie znam tego pistoletu Star Mini
nazwa brzmi powa¿nie ma du¿o oznaczeñ w nazwie (SLV , LVLP)
dysza jest wiêksza (1.2) a cena ni¿sza i zapewne kusi .... decyzja nale¿y do Ciebie ;)

Dysza 0.8 (Sata minijet) to jest taka najbardziej popularna do ogólnych prac
w przypadku ju¿ napraw pow³ok lakierniczych przy autach to zalecenia s± do stosowania dysz oznaczonych koñcówka SR
(smart repair) czyli np. 1.0 SR czy 1.2 SR
Tak± dysz± 0.8 b³otnik od auta np. VW Lupo to spokojnie sobie polakierujesz
Maski ju¿ nie polecam ale z dysz± SR dasz radê tylko trzeba siê trochê namachaæ
  
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-04-22, 09:58   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
Robertlodz09 napisa³/a:
LuckyLuke1st napisa³/a:
Czyli lepiej braæ 0.8 sata minijet 3000, zamiast przypu¶æmy
STAR MINI SLV 1,2mm LVLP

Tego to nie wiem poniewa¿ nie znam tego pistoletu Star Mini
nazwa brzmi powa¿nie ma du¿o oznaczeñ w nazwie (SLV , LVLP)
dysza jest wiêksza (1.2) a cena ni¿sza i zapewne kusi .... decyzja nale¿y do Ciebie ;)


Mam okazjê t± sate za ok.500 z³ wyrwaæ.
Pytanie czy kto¶ u¿ywa³ tego STAR'a mini?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Marcino 
Wys³any: 2016-04-23, 12:16   
0
UP DOWN

Posty: 218
Sk±d: okolice Tczewa
Psikn±³em stary stó³ ping - pong farb± Ftalonal - po³mat, niestety wg mnie i tak ciut za bardzo siê b³yszczy. Co by tu dodaæ.... zeby siê tak nie ¶wieci³o???
bo chce to jeszcze raz pokryæ i doszpachlowaæ pare miejsc. Wiem ze powinna byæ farba tabicowa.... ale moze jest mo¿liwo¶c.
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-04-26, 11:11   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
Mam pytanie
czy kompresor 50litrów - 2t³oki - 2,2kW- ok .225 wydajno¶ci efektywnej
uci±gnie t± mini szlifierkê? Czy raczej bêdzie mêka?

http://allegro.pl/szlifie...5194816393.html
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2016-04-26, 13:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
LuckyLuke1st napisa³/a:
czy kompresor 50litrów - 2t³oki - 2,2kW- ok .225 wydajno¶ci efektywnej
uci±gnie t± mini szlifierkê? Czy raczej bêdzie mêka?

"Mêki" nie bêdzie .... najwy¿ej jak wiatru zabraknie to szlifierka stanie ;)
 

³ysy73 
Wys³any: 2016-04-26, 21:55   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
6 barów roboczego, 100l/min, w szlifierce kontowej :D :D i na baniaku 50l :D
Ojjjjj s³abo to widzê.
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-04-26, 22:05   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
³ysy73 napisa³/a:
6 barów roboczego, 100l/min, w szlifierce kontowej :D :D i na baniaku 50l :D
Ojjjjj s³abo to widzê.


Jak to jest, szlifierka ma zu¿ycie 100 l/min, a kompresor obliczy³em ¿e ma ok 225 l/min. Jako¶ inaczej siê na to patrzy rozumiem?

A proszê jeszczê o szybk± podpowied¼.
Czy op³aca siê kupiæ ten Sata minijet 3000 ale z dysz± 0.8 mm
do bazy i lakieru.. Do malowania baków, kasków motocyklowych..
Bo trochê czyta³em i pisz± ¿e trochê za ma³a...

Aczkolwiek mam okazjê..
Czy nie lepiej jaki¶ Star Evo ale z wiêksza dysz ap 1.2 sr?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-04-28, 23:15   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
Dzisiaj wpad³ mi te¿ w oko

Air Gunsa AZ3 HTE2

Tylko pytanie czy ten kompresor 225l 50l 2 t³oki to uci±gnie?

co lepsze

Air Gunsa AZ3 HTE2 1.2
Star evo mini 1.0
czy sata 3000 0.8

takie mam do dyspozycji.
Co wybraæ?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Szosi
Wys³any: 2016-05-02, 14:37   
0
UP DOWN

Posty: 1
Jako amator zapytam Panów specjalistów, czy poni¿sze ma sens?

"...jeszcze 2 dni roboty przy blacharce -- dalej czyszczenie ,podk³adowanie
szpachlowanie podkladowanie tydzien ,dwa tygodnie w podk³adzie zeby
szpachla siad³a i lakier tydzien ,tydzien ska³danie i jazda"
 

ursus1992
Wys³any: 2016-05-12, 16:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 228
witam, jak wykonac cieniowanie bia³ej per³y dwuwarstwówki

pierwsza baza za podk³ad ,druga dalej i na ca³osc lakier ?
 

GALIS
Wys³any: 2016-05-16, 12:20   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam, mam szybkie pytanko... wiec chcia³em dobrze i nie wysz³o.

Niestety polakierowa³em starego lt-ka epoxy, baza i bezbarwny. No niby ok tylko ¿e K... M.. na sam koniec jak poszed³ bezbarwny zacze³o sobie si±piæ deszczysko. Wiêc tu niby drugie nic wskoczy³em do auta i chcia³em przestawiæ pod wiatê i jak to bywa w takich momentach akurat ciach i linka od gazu pêk³a.

Podsumujê moje pytanko, jak najlepiej usun±æ bezbarwny ?, szlifowaæ wszystko od nowa na sucho i potem na mokro ?

... niestety ca³± kabinê zd±¿y³o wykropkowaæ czyli bezbarwny siê zmleczy³ a ja rozwscieczy³ :sciana:
 

f_maciej
Wys³any: 2016-05-19, 08:48   
0
UP DOWN

Posty: 174
przymierzam siê do zakupu festoola ETS 150, który suw bêdzie lepszy 3mm czy 5? Która bêdzie bardziej uniwersalna?
 

Radek. kania
Wys³any: 2016-05-24, 12:51   
0
UP DOWN

Posty: 9
Witam wszystkich ponownie. Po d³u¿szym czasie bez problemów nasta³ czas zaczerpniecia wiedzy od bardziej zaawansowanych. Mianowicie malowa³em zdarzak od astry i kar zrobi³ siê jak by skórka pomarañczy aczkolwiek wylany by³ prawie na lustro na 1.5 warstwy. Dopiero po jakim¶ czasie zrobi³a siê jakby skórka pomarañczowa tylko taka bardziej grubsza tak wygl±da jak by za ma³o lakieru ale po po³o¿eniu by³o wszystko dobrze. Zmatowany zapodkladowany podk³adem do plastiku pó¼niej podklad 2k Zmatowany p800 pó¼niej baza na dwa razy po 30 min pierwsza warstwa klaru po 20 min druga warstwarza. Wszystko by³o git do jakiego¶ czasu . Dodam ¿e do klaru doda³em plastyfikator firmy mipa. Wszystkie farby s± na rozcieczalnikach. Oczywi¶cie powierzchnie przemyte. Temperatura oko³o 20 wilgotnosc 50.
Stawiam na ten plastyfikator ale mo¿e co innego. Aaa rozcieczalnik i utwardzacz fast.
Z góry dziêki.
Planuje p800 i zciac ile siê da i po³o¿yæ jeszcze jedna warstwê na to bez plastyfikatora.
 

skyline84
Wys³any: 2016-05-24, 13:44   
0
UP DOWN

Posty: 42
za szybki utwardzacz i ropuch i jakie¶ d³ugie odstêpy miêdzy warstwami
 

House
Wys³any: 2016-05-25, 08:07   
0
UP DOWN

Posty: 5
Szuka³em i szuka³em ale niestety nie znalaz³em info konkretnie o tym, otó¿ pierwszy raz k³ad³em szpachlê(choæ lakierowa³em ju¿ wcze¶niej) i mam problem z jej wyrównaniem, robi± siê dziurki, wiem ¿e to siê zdarza ale problem w tym ¿e ich siê nie idzie pozbyæ, próbowa³em wszelkimi papierami od p100 do p800, ¶ciernicami, w³óknin± ¶ciern± i zawsze jak uda mi siê wyrównaæ jedn± dziurkê to obok robi± siê nowe, próbowa³em swoj± drog± trzeæ rêk±, szlifierk± i blokiem.
Co ciekawe najlepiej schodz± p220 i najmniej siê ich pojawia ale nie ma sensu przecie¿ tak trzeæ bo zaraz przez ca³± szpachlê siê przegryzê.
W miejscu na tym zdjêciu najpierw by³y 2 dziurki...

Dla jasno¶ci próbowa³em te¿ wype³niæ to cienk± warstw± szpachli i znowu siê tak robi, czy¿by podk³ad wype³niaj±cy(filler primer)/szpachla w sprayu(spray on bog) by³y rozwi±zaniem?
 

bienek
Wys³any: 2016-05-25, 09:45   
0
UP DOWN

Posty: 40
Albo masz jaka¶ gównian± szpachle, albo nie umiesz jej mieszaæ. Zobacz jak poprawnie siê miesza szpachle, tak aby jej nie napowietrzaæ.
 

skyline84
Wys³any: 2016-05-25, 11:12   
0
UP DOWN

Posty: 42
wydmuchaj dziurki powietrzem i spróbuj Szpachla wykoñczeniowa Finish albo natrysków-k±
 

misias
Wys³any: 2016-05-25, 23:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 246
House, Chcesz wyrównaæ dziurki skoro ich nie widzisz,najprostszy sposób jaki znam,to zapatrzenie siê w najtañszego czarnego mata w sprayu,psiknij w naprawiane miejsce,odczekaj do wyschniêcia przeszlifuj 120-150 i zobaczysz czarne niedoskona³o¶ci ryski i dziurki je¿eli nie masz bia³ej szpachli do finishu,to u¿yj tej samej szpachli znaj±c ¶ycie to bêdzie soft,tylko nie rozrabiaj jaki¶ ogromnych porcji,musisz oceniæ ile bêdziesz potrzebowa³ szpachlówki np.na 15 dziurek niewiele,ile czasu ci zajmie szpachlowanie,np.5 dziurek,¿eby zadudurzo nie rozrabiac bo to wykañczasz ubytek.Jak juz wszystko ³adnie przy szpachlujesz,to niech to sobie wyschnie jakies 30min.jak ciep³o a jak ch³odno to odczekaj 5 min. i suszark± 3min.grzejesz i przerwa i tak do utwardzenia.

Do wykoñczenia dziurek u¿yj papieru 150,180 na sucho na twardym klocku najlepiej korek nie tak jak tam piszesz o jaki¶ 800:)To pod lakier raczej nie szpachli.

Dasz rade jak nie jeste¶ pewien to czarny mat a¿ bêdzie bez dziurkowo.
 

House
Wys³any: 2016-05-26, 21:01   
0
UP DOWN

Posty: 5
Dziêki za odpowiedzi, niestety nic nie pomog³o, owszem wychodzi na to ¿e miesza³em ¼le bo za krótko, w z³y sposób(zapowietrzanie) i na kartonie ale to ju¿ naprawi³em, zrobi³em najpierw cienk± warstwê i znowu dziurki, pomy¶la³em wiêc ¿e pewnie siê po prostu "przekopa³em" przez t± cienk± warstwê wiêc trochê jeszcze star³em i po³o¿y³em nieco grubsz±, i znowu dziurki, zdar³em ca³± szpachlê do go³ego metalu, k³ad³em cienkie warstwy( w sumie prawie 1cm w niektórych miejscach) i znowu dziurki, no to na t± now±, znacznie lepiej rozrobion± ni¿ poprzednio szpachlê po³o¿y³em bardzo cienk± warstwê jako wype³nienie i nadal dziurki, zaczynam my¶leæ ¿e to jednak nie moja wina tylko mo¿e jednak szpachli, wszed³em a go¶ciu od razu próbowa³ mi wcisn±æ jak±¶ magiczn±, samopoziomuj±c± i podk³aduj±c± szpachlê za prawie 150z³ za kg... nawet jako amator jestem pewien ¿e to bzdura no wiêc bez namys³u i sprawdzania wzi±³em HML SoftTEX- uniwersalna szpachla poliestrowa... jakie¶ opinie bo mam wra¿enie ¿e to jest w³a¶nie problem no ale zgodnie z rad± ogarnê wykoñczeniow± i zobaczê czy pomo¿e, powinno w sumie. NOVOL FINISH siê nada?
 

KK 
Wys³any: 2016-05-26, 21:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Cz³owieku 1cm czy 1mm? Cienko to jest do 3 mm.
_________________

 
 

House
Wys³any: 2016-05-26, 21:50   
0
UP DOWN

Posty: 5
KK napisa³/a:
Cz³owieku 1cm czy 1mm? Cienko to jest do 3 mm.

1cm wysz³o w sumie po 4 warstwach.
 

misias
Wys³any: 2016-05-26, 23:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 246
House, To zrobi³e¶ w koñcu,dziurki ogarniête,bo wszyscy my¶l± co to polakierowaæ element nie:).
 

hematol 
Wys³any: 2016-05-27, 00:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
House, na Twoj± naprawê tak naprawdê nie ma recepty,jak chcesz sie nauczyæ szpachlowaæ to najpierw naucz sie robic blacharke czy co tam jest do wyrównania,a szpachlówk± tylko wyrównaj nierówno¶ci po naprawie czyli do 1,5mm i podk³ady odpowiednie inaczej robota nie bêdzie wykonana poprawnie.
 

Baby96
Wys³any: 2016-06-10, 23:12   
0
UP DOWN

Posty: 11
Witam panowie mam takie pytanie dzisiaj k³ad³em szpachle i po 1 brak³o mi czasu a po 2 szpachli. Przez ca³y weekend mnie nie bêdzie wiec prace zacznê znów w poniedzia³ek. I teraz mam takie pytanie mam zmatowiæ ta szpachle przed na³o¿eniem nowej? Czy nie trzeba. Odt³u¶ciæ ja??? Czy nie?
 

kalbi 
Wys³any: 2016-06-11, 14:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
no musisz skoñczyæ maszynowo p240 i mo¿esz dopiero ponownie nak³adaæ szpachlówkê
_________________

 
 

rider510
Wys³any: 2016-06-11, 21:49   
0
UP DOWN

Posty: 6
Witam.Interesuje mnie porada odnosnie wyboru claru.Zalezy mi na wysokim po³ysku i by po roku tak samo siê prezentowa³. Lakierujê ca³e auto wiêc chcê materia³ dobrej jako¶ci ale te¿ i w mariê ekonomicznej wersji. na pi±tki za 250z³ nawet nie patrzê :)
 

kalbi 
Wys³any: 2016-06-11, 22:12   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
PPG 8173 +utw 8302 z rozp 8718 lub 8719 - 1 liga lakierów, polecam jeszcze Chronolux z RM oraz Diamontop CP z RM - te lakiery nie bledn± po czasie i prezentuj± siê znakomicie. Niestety ceny s± dosyæ wysokie.
_________________

 
 

Paciak
Wys³any: 2016-06-12, 08:16   
0
UP DOWN

Posty: 4
U-Pol 20:81. Cena bardzo przystêpna, lakier w aplikacji bardzo przyjazdy, nie trzeba rozcieñczalnika, po latach znakomicie wygl±da. Jedyny minus to, ¿e po czasie trzeba siê napracowaæ przy polerowaniu je¶li kto¶ tnie papierem.
 

KK 
Wys³any: 2016-06-12, 10:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Polerowanie tego upola to tragedia + dolanie miejsca jest praktycznie niemo¿liwe po chwili.
Tnie papierem 90% forum.
_________________

 
 

rider510
Wys³any: 2016-06-12, 13:11   
0
UP DOWN

Posty: 6
W moich rejonach nikt PPG nie ma w ofercie. Gdzie siê zaopatrywaæ?
 

kalbi 
Wys³any: 2016-06-12, 13:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
rider510 napisa³/a:
W moich rejonach nikt PPG nie ma w ofercie. Gdzie siê zaopatrywaæ?
a sk±d jeste¶? w Warszawie Autoimex od PPG.
_________________

 
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2016-06-12, 14:29   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Spróbuj Genrocka 6000. Dobra cena za tej klasy lakier. Ma³o jest lakierników którym nie podszed³ ten lakier ju¿ od pierwszego lakierowania.
_________________
¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 

POLYKAR.PL
[Usuniêty]
Wys³any: 2016-06-12, 20:12   

U-POL 2081SR to nie jedyny dostêpny klar tego producenta. Jest te¿ klasyczny HS o symbolu 2080. Stosowany z utwardzaczem 2030 szybki / 2032 standardowy mo¿e zapewniæ optymalne warunki aplikacji. Trochê dro¿sze s± ¶wietne lakiery Hymax ( dawniej Turbo ) - C060 / HS lub C072 / UHS .
 

Paciak
Wys³any: 2016-06-12, 23:24   
0
UP DOWN

Posty: 4
Bez przesady z ta polerk±, jego twardo¶æ rekompensuje siê w u¿ytkowaniu ;) . Je¶li chodzi o nak³adanie to uwa¿am, ¿e jest to jeden z przyjemniejszych (³atwych) w aplikacji lakierów. Mo¿e u¿ywasz/u¿ywa³e¶ nieodpowiedni utwardzacz w stosunku do warunków. Stosunek cena/jako¶æ 5+. Dodatkowo mo¿na go k³a¶æ na 1,5 warstwy bez rozcieñczania.
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-06-14, 19:50   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
Witam.
Mo¿e g³upie pytanie ale kto pyta nie b³±dzi ;)

Pomalowa³em m³ynek do kawy- najpierw podk³ad, czarna baza i klar, pó¼niej przeczyta³em, ¿e trzeba i tak papierem zmatowiæ pod aerograf. Zacz±³em to robiæ, ale chyba zbyt mocno przedar³em siê przez warstwê lakieru bezbarwnego.
Co najlepiej w takiej sytuacji? K³a¶æ aerograf czy pomalowaæ jeszcze raz baz± i lakierem bezbarnym?

Nie malowa³em aerografem od razu na bazê bo chcia³em mieæ wiêcej czasu. A podobno bezpo¶rednio na bazê ok. 12 godzin najlepiej.. Nie mia³ bym jak tego zrobiæ.

mlynek.jpg
Plik ¶ci±gniêto 38 raz(y) 1.4 MB

_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Czere¶niak
Wys³any: 2016-06-14, 20:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 200
U mnie widzia³em jak ch³opy mieszaj± te baze z tym lakierkiem co daje po³ysk i tak maluja :cool: nima co wtedy czekaæ ino malowaæ se
 

Paciak
Wys³any: 2016-06-14, 20:36   
0
UP DOWN

Posty: 4
Na zdjêciu wygl±da jakby lakier mia³ bardzo grub± fakturê, a Ty jakby¶ jeszcze nie dotar³ go na g³adko. Jakiej gradacji u¿ywasz?
Je¶li faktycznie przetar³e¶ to trzeba lakierowanie powtórzyæ tylko proponowa³bym zapobiegawczo przeszlify odizolowaæ podk³adem bo lubi w tych miejscach podnie¶æ szczególnie jak lakier dobrze nieutwardzony.

Kolejno¶æ dobra, lepiej przykryæ bezbarwnym a potem po doschniêciu szlif i aero.
 

adolfone
Wys³any: 2016-06-14, 21:54   
0
UP DOWN

Posty: 58
Jaka cena za polakierowanie:
-zderzak przód
-maska przód
-prawy b³otnik przód
-drzwi ty³ prawe
- b³otnik ty³ prawy
- b³oynik ty³ lewy
-zderzak ty³
- klapa ty³

Samochód Bmw e90.
 

LuckyLuke1st 
Wys³any: 2016-06-15, 00:40   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Sk±d: Bydgoszcz
Paciak napisa³/a:
Na zdjêciu wygl±da jakby lakier mia³ bardzo grub± fakturê, a Ty jakby¶ jeszcze nie dotar³ go na g³adko. Jakiej gradacji u¿ywasz?
Je¶li faktycznie przetar³e¶ to trzeba lakierowanie powtórzyæ tylko proponowa³bym zapobiegawczo przeszlify odizolowaæ podk³adem bo lubi w tych miejscach podnie¶æ szczególnie jak lakier dobrze nieutwardzony.

Kolejno¶æ dobra, lepiej przykryæ bezbarwnym a potem po doschniêciu szlif i aero.


2000 a pó¼niej 2500. Ale faktycznie chyba przetar³em. bo jest matowy ca³kowicie w niektórych miejscach a gdzieniegdzie resztki klaru..
Aerografem siê dobrze na tej powierzchni maluje..

20160614_224022.jpg
Plik ¶ci±gniêto 37 raz(y) 1.23 MB

_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

rider510
Wys³any: 2016-06-15, 16:51   
0
UP DOWN

Posty: 6
Internetowo GEnrock 6000 gdzie najlepiej zakupiæ? Chyba lepszt wybór ni¿ spectral 565? Kto¶ lakierowa³ novacrylem 520 czy nawet nie ma sensu patrzeæ ? Potrzebujê dobry clar na ca³e auto (renowacja audi 100 ) i zainteresowa³ mnie PPG 8173 lecz jêstem z wroc³awia i nie znam sklepu zaopatrzonego w tê firmê. Drugi clar jaki mnie interesuje to do takich drobnych napraw typu maska w maluchu :D co¶ ekonomicznego ale nic z grupy 40z³ litr
 

Baby96
Wys³any: 2016-06-16, 23:00   
0
UP DOWN

Posty: 11
Dzisiaj wszystko przygotowa³em do malowania podk³adem akrylowym a dok³adniej prawy tylni b³otnik i baga¿nik (w ¶rodku auta) . Jutro mam zamiar to pomalowaæ tylko teraz nasunê³a mi siê taka my¶l przecie¿ nie bêdê matowa³ baga¿nika papierami bo chyba by mnie co¶ trafi³o. I czy jest mo¿liwo¶æ po³o¿enia lakieru na mokry podk³ad? Czy muszê mieæ jaki¶ specja³y podk³ad czy ten zwyk³y akrylowy mo¿e byæ? No i co z lakierem akryl czy metalik?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2016-06-17, 07:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Baby96 napisa³/a:
Czy muszê mieæ jaki¶ specja³y podk³ad czy ten zwyk³y akrylowy mo¿e byæ?

Musisz mieæ podk³ad akrylowy który mo¿na stosowaæ w technice mokro na mokro
inaczej po czasie nast±pi odwarstwienie warstwy bazy od podk³adu
mo¿esz jeszcze zastosowaæ podk³ad epoksydowy na który po oko³o godzinie do 12 godz. maks. (w zale¿no¶ci od producenta) mo¿esz bez matowienia po³o¿yæ warstwê bazy metalicznej czy lakieru nawierzchniowego
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group